Samochody z Facebookiem? Lubię to!
Głód informacji i chęć pozostawania w ciągłym kontakcie ze społecznością wirtualną wzmaga w młodych osobach potrzebę korzystania ze smartfona dosłownie wszędzie. W samochodzie również.
Generacja Y to grupa ludzi urodzonych między 1980-1995 rokiem, którzy płynnie i aktywnie korzystają z technologii cyfrowych. 77% osób utożsamianych z Generacją Y sięga po smartfony zaraz po przebudzeniu. 37% młodych Polaków serfuje w necie przy użyciu urządzeń mobilnych. 40% respondentów doświadcza tzw. efektu odstawienia w momencie, gdy tracą kontakt z internetem. Nasuwa się oczywiste pytanie, czy współczesne samochody również są przygotowane na Generację Y i jej apetyt na permanentną komunikację? Badania firmy Deloitt LLP przeprowadzone w USA, Europie i Chinach pokazują, że młode osoby postrzegają samochód jako smartfona na kołach. 73% badanych uznała obecność ekranu dotykowego w aucie za absolutnie konieczne, a 72% oczekuje możliwości integracji mobilnych urządzeń z samochodem.
Duże, drogie limuzyny od dawna oferują złożone systemy informacyjno – rozrywkowe, jednak młodych ludzi rzadko kiedy na nie stać. Niektóre firmy motoryzacyjne zaczęły więc oferować niewielkie samochody kompatybilne z urządzeniami mobilnymi. Przykładem może tu być Chevrolet, który nawet w swoich najmniejszych pojazdach montuje MyLink – system multimedialny z obsługą smartfonów. Na początku roku w Polsce pojawią się wyposażone w MyLink modele Cruz, Aveo i Trax.
![]() |
fot. Chevrolet
|
Urządzenia mobilne łączy się z samochodowym systemem Chevroleta za pomocą złącza USB lub technologii Bluetooth. Duży, siedmiocalowy, dotykowy wyświetlacz LG Electronics wbudowany w centralną konsolę, pozwala na dostęp do pięciu różnych menu: Audio, Zdjęcia, Filmy i Telefon. System MyLink oferuje łatwy dostęp do osobistych list odtwarzania galerii zdjęć, książek telefonicznych oraz innego rodzaju zapisanych danych. Co więcej istnieje możliwość rozbudowy systemu o aplikacje – kolejny, dobrze znany Generacji Y twór informatyczny, wśród których są np. GogoLink, aplikacja łącząca GPS i synchronizator danych zapisanych w Outlooku – poczty, notatek, kalendarza i kontaktów. Nowością jest funkcja TuneIn pokazana w czasie targów Consumer Electronic Show w Los Angeles. W celu aktywowania jej funkcji z poziomu MyLink użytkownik będzie musiał jedynie pobrać darmową aplikację na kompatybilny smartfon i połączyć swój telefon z komputerem sterującym MyLink, uzyskując w ten sposób bezpieczny dostęp do tysięcy lokalnych i międzynarodowych stacji radiowych nadających na żywo oraz do radia internetowego.
![]() |
fot. Chevrolet
|
Kierowcy samochodów z MyLink mogą również korzystać z dobrodziejstw rozbudowanej nawigacji BringGo oraz systemu Siri. Umożliwia on właścicielom urządzeń z systemem iOS korzystanie z szeregu funkcji za pomocą komend głosowych. I nie chodzi tu tylko o zarządzanie książkę telefoniczną, ale również o wyszukiwanie informacji w internecie. Podsumowując użytkownik Chevroleta dostosowuje MyLink do indywidualnych potrzeb, dodając program, którego obsługa poprzez wyświetlacz samochodu w czasie jazdy lub postoju ułatwi mu życie.
Źródło: Mototarget.pl
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: