Samochody w tych kolorach najczęściej notują szkody. Ranking jest zaskakujący
To oczywiste, że ani marka, ani model, ani kolor samochodu nie wpływają w żaden sposób na ryzyko uczestnictwa auta w kolizji lub wypadku. A jak wyglądają zależności pomiędzy kolorem i historią szkód? Jakie samochody najczęściej trafiają do lakierników?
Okazuje się, że popularność danego koloru w ogóle zarejestrowanych samochodów nie przekłada się w prosty sposób na jakość oferty na rynku wtórnym. Jak wynika z danych autoDNA, firmy zajmującej się badaniem historii pojazdów trafiających na rynek wtórny, najbardziej „pechowymi” zdają się być samochody brązowe, szare i grafitowe.
Jakie samochody najczęściej trafiają do lakierników?
Aż 12% sprawdzonych w ubiegłym roku pod kątem historii pojazdu samochodów o brązowym kolorze karoserii miało na swoim koncie co najmniej jedną szkodę. W Europie jest zaledwie 2% zarejestrowanych samochodów w tym kolorze.
Podobny udział, na poziomie 2%, w ogóle samochodów na Starym Kontynencie ma kolor perłowy, który, według danych autoDNA, na rynku wtórnym wiąże się ze stosunkowo niewielkim ryzykiem zakupu samochodu po naprawach blacharsko-lakierniczych.
Z kolei kolory biały, srebrny czy czerwony, na które najczęściej decydują się klienci flotowi, notuje średnie ryzyko szkody.
Warto wspomnieć, że według raportu Axalta, potentata na rynku lakierów samochodowych, biały jest drugim co do co do popularności kolorem w Europie. W tym kolorze polakierowanych jest aż 23% aut poruszających się po europejskich drogach. Największą popularnością cieszy się kolor szary, aż 25% samochodów zarejestrowanych w Europie jest w tym kolorze.
Samochody w tych kolorach najczęściej notują szkody, według opracowania własnego autoDNA:
Źródło danych: autoDNA, opracowanie własne
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: