
Samochody na szczycie listy produktów niebezpiecznych. Raport KE nie pozostawia złudzeń
Komisja Europejska opublikowała najnowszy raport Safety Gate, dotyczący rejestru niebezpiecznych produktów nieżywnościowych. Po raz pierwszy w historii na jego szczycie znalazły się pojazdy silnikowe. Jak to możliwe?
Safety Gate to coroczny raport Komisji Europejskiej dotyczący niebezpiecznych produktów nieżywnościowych, który powstał z myślą o szybkim ostrzeganiu o niebezpiecznych produktach na rynku.
W przypadku wykrycia nieprawidłowości władze kraju, w którym namierzono wadliwe towary są zobowiązane do publikacji szczegółowych alertów, które natychmiast trafiają o pozostałych członków Safety Gate. Informacje przesyłane w ramach systemu zawierają szczegółowe dane o rodzaju produktu, który jest uznawany za niebezpieczny oraz uzasadnienie jego obecności na liście.
Każdy alert poza informacjami o wykrytym problemie zawiera również kategorię produktu oraz środki jakie podjęto w związku z ujawnioną wadą. To systemowe rozwiązanie przede wszystkim pozwala zwiększać bezpieczeństwo oraz świadomość użytkowników, ale i systematyzować poszczególne produkty z uwagi na liczbę zagrożeń.
Samochody na szczycie listy niebezpiecznych produktów w 2021 roku
Komisja Europejska opublikowała najnowszy raport Safety Gate, podsumowujący listę zgłoszeń produktów nieżywnościowych, które zostały uznane za niebezpieczne w 2021 roku. Na liście zgłoszeń pojawiły się 2 142 ostrzeżenia. Po raz pierwszy w historii największy udział w całkowitej liczbie zgłoszeń miały pojazdy silnikowe – aż 26% zgłoszeń dotyczyło właśnie pojazdów silnikowych. Tuż za nimi uplasowały się zabawki (20%) oraz sprzęt elektroniczny (9%).
Zgłoszenia dotyczące samochodów były głównie wynikiem tzw. akcji serwisowych, przeprowadzanych przez producentów w przypadku wykrycia nieprawidłowości. W ostatnich latach, ze względu na coraz większe zaawansowanie współczesnych konstrukcji oraz obawy przed konsekwencjami karnymi, producenci samochodów coraz rzadziej bagatelizują wykryte problemy i akcje serwisowe nie już należą do rzadkości.
Szczegółowe dane na temat raportu są dostępne na stronach Unii Europejskiej.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: