
Nowe odcinki dróg S11 już wkrótce staną się faktem. Kierowcy mają wyjechać na trasę już w pierwszym półroczu 2029 roku
Prace nad budową kolejnych odcinków trasy S11 na odcinku Ostrów Wielkopolski – Kępno mogą ruszyć już w niedalekiej przyszłości.
Jak podaje GDDKiA, ogłoszenie o przetargach zostało niedawno wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE. Przetargi dotyczą zaprojektowania i wybudowania dwóch odcinków drogi ekspresowej o łącznej długości około 30 kilometrów. Oprócz budowy trasy, plan zakłada także przebudowanie dróg, które kolidują z trasą lub są w jej bezpośrednim sąsiedztwie, budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, czy budowę zbiorników retencyjnych.
Pierwszym z odcinków nowej trasy będzie 12-kilometrowy fragment Przygodzice – Ostrzeszów Północ. Przebiegać będzie od istniejącej już drogi S11 (obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego) aż do wysokości drogi wojewódzkiej nr 444 w rejonie miasta Ostrzeszów. Na trasie zaplanowano budowę dwóch zjazdów – Przygodzice i Antonin oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).
Drugi odcinek Ostrzeszów Północ – Kępno Północ, będzie miał około 18 kilometrów długości. Jego początek będzie stanowił węzeł Ostrzeszów Północ, a koniec połączy się z istniejącym fragmentem drogi S11 w rejonie Kępna. Trasa będzie posiadała trzy zjazdy – Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ.
Maszyny budowlane planowo mają ruszyć dopiero w IV kwartale 2026 roku. Po zakończeniu właśnie otwieranych przetargów, wybrany wykonawca będzie miał 10 miesięcy na zaprojektowanie trasy oraz złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W założeniu procedowanie tej decyzji potrwa 7 miesięcy, a prace przygotowawcze w terenie kolejne 22 miesiące. W okresach zimowych (od 16 grudnia do 15 marca) nie podejmowane będą żadne działania.
Zanim kierowcom zostaną udostępnione wyżej wspomniane odcinki, trasa S11 powiększy się o odcinek Oborniki – Poznań, wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycja ma zostać zrealizowana do połowy 2028 roku. Do 2027 roku ma także powstać druga jezdnia obwodnicy Kępna. Umowy na obie inwestycje zostały podpisane w drugim i trzecim kwartale 2024 roku.
Trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
- Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
- Piła – Ujście o długości około 20 km,
- Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
- Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
- Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.
Dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej (DŚU).
Dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: