
Rządowe dopłaty do używanych samochodów jeszcze w tym roku. Nawet 40 tys. zł
Program nowego rządowego programu dopłat do używanych samochodów elektrycznych zaczyna nabierać realnych kształtów. Wiele wskazuje na to, że będzie można z niego skorzystać jeszcze w tym roku.
Spis treści
- Dopłaty do używanych samochodów używanych
- Ile wyniesie dopłata do używanych samochodów?
- Kiedy ruszy program dopłat do używanych samochodów elektrycznych?
Dopłaty do używanych samochodów używanych
Na temat pomysłu wprowadzenia dopłat do używanych elektryków już wcześniej informowaliśmy, ale teraz pojawiły się prawdziwe konkrety w tej sprawie. Tak jak przekazywano wcześniej, dopłaty będą pochodziły z KPO i wyniosą około 1,6 mld zł. Jak wyjaśniła w rozmowie z PAP prezes NFOŚiGW Dorota Zawadzka-Stępniak:
Czekamy na akceptację rewizji KPO, co miałoby się wydarzyć w lipcu. Jeśli Komisja zatwierdzi rewizję pilnie przystąpimy do opracowywania nowego programu dopłat do elektryków; zaczniemy też konsultacje z rynkiem.
Wynika z tego wprost, że prace nad dopłatami do samochodów używanych intensywnie trwają.
Ile wyniesie dopłata do używanych samochodów?
Poznaliśmy już wiele założeń nowego programu dopłat. Zgodnie z nimi:
- maksymalna wysokość dofinansowania to 40 tys. zł
- maksymalny wiek samochodu to 4 lata
- maksymalna cena pojazdu to 150 tys. zł
Kolejna ważna informacja jest taka, że będzie można otrzymać dopłatę na samochód w finansowaniu, czyli w kredycie, leasingu lub najmie długoterminowym. Warunek jest tylko taki, że dopłata nie będzie mogła przekroczyć wpłaty własnej.
Nowa naklejka jeszcze nie zaczęła obowiązywać, a już ma nowy wzór. Jej brak to 500 zł mandatu
Kiedy ruszy program dopłat do używanych samochodów elektrycznych?
Jak pisaliśmy wcześniej, konieczna najpierw jest rewizja KPO, ale ona można nastąpić już za miesiąc. Następnie konieczne jest dopracowanie ostatecznego kształtu przepisów, wokół którego pojawiło się kilka kontrowersji. Jak wyjaśniła Zawadzka-Stępniak:
Części organizacji umiarkowanie się podoba pomysł dopłat do czteroletnich elektryków w kontekście żywotności baterii. Pojawia się obawa, że możemy do kraju zacząć sprowadzać pojazdy, które są już u kresu swojej żywotności. Pytanie, które sobie obecnie zadajemy jest takie, jak się zabezpieczyć przed taką sytuacją, że wprowadzamy na rynek samochody, które zaraz będą musiały być wymieniane, a my do tego dopłacamy. Pracujemy nad tym.
Jeśli wszystko pójdzie sprawnie, dopłaty do używanych samochodów powinny ruszyć jesienią.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: