
Rzadka usterka silnika zaskoczyła kierującą. Diesel dosłownie „oszalał”
Rozbiegany diesel to rzadka, a przy tym bardzo widowiskowo wyglądająca, usterka silnika.
Na ulicy w Katowicach doszło do dość nietypowej i rzadkiej usterki silnika, wobec której kierująca była całkowicie bezradna. Kobieta próbowała wyłączyć silnik, a ten wchodził na coraz wyższe obroty, hałasując niemiłosiernie, a z rury wydechowej wydobywały się kłęby jasnego dymu. Przekręcenie i wyjęcie kluczyka ze stacyjki nic nie dawało.

Rozbiegany diesel to rzadka, a przy tym bardzo widowiskowo wyglądająca, usterka silnika. Wielu kierowców nie ma pojęcia, jak zachować się w przypadku takiej awarii. Kobiecie pomógł inspektor GITD, która akurat tamtędy przejeżdżał i przy okazji nagrał zdarzenie. Inspektor wskoczył do auta i zdusił silnik na biegu.
Co to jest rozbiegany diesel i jak zachować się w trakcie awarii?
Rozbieganie diesla to bardzo rzadka usterka silnika, która charakteryzuje się tym, że do komory spalania dostaje się nadmiar oleju smarującego. Ten powoduje samozapłon, jak ma to miejsce z olejem napędowym. Dlatego wyłączenie silnika przez odcięcie dostępu paliwa jest niemożliwe, ponieważ silnik pracuje na oleju smarującym go. Co gorsza, im więcej spali oleju, którym jest smarowany, tym najczęściej większe dawki dostaje w wyniku zniszczeń, więc wchodzi na jeszcze wyższe obroty.
Silnik zatrzyma się dopiero wtedy, gdy całkowicie się zatrze i rozpadnie. Jeśli jednak mamy odpowiednią wiedzę, możemy go wyłączyć wcześniej. W samochodach z manualną skrzynią biegów należy zatrzymać go siłą - włączyć wyższy bieg (najlepiej 3 lub 4), wcisnąć hamulec i puścić sprzęgło. Wtedy silnik się zadusi.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: