
Ruszył nowy podcast o elektromobilności napędzany rzetelnymi danymi – prowadzą Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk
Już dziś można podsłuchać pierwszego odcinka "Elektrycznie tematycznych", czyli nowego podcastu o elektromobilności. Prowadzącymi są naczelna motocaina.pl Katarzyna Frendl oraz Paweł Pilarczyk z ITbiznes.
„Elektrycznie tematyczni” – bo tak brzmi tytuł nowego podcastu motoryzacyjnego traktującego o samochodach elektrycznych, to najnowszy pomysł na rozprawienie się z tematem elektromobilności w Polsce i na Świecie. Prowadzący podcast – dziennikarka motoryzacyjna i założycielka kobiecego portalu motoryzacyjnego Motocaina.pl, oraz Paweł Pilarczyk, dziennikarz technologiczny, właściciel i redaktor naczelny ITbiznes.pl – rozmawiają o najważniejszych elementach dotyczących zasilania samochodów na prąd, rozwiewając mity, które narosły wokół tego tematu, ale również przedstawiając fakty, które są niepodważalne. Opierają się na rzetelnych danych, badaniach i niezależnych źródłach, które podają w sposób obrazowy tak, aby każdy ze słuchaczy mógł przełożyć liczby na własne doświadczenie z kierowania samochodem. Bo okazuje się, że większość Polskich kierowców, jest żywo zainteresowana elektromobilnością, a blisko co trzeci z nas deklaruje, że w ciągu 3 lat rozważy zakup BEV (w 2017 było ich 12%)*.
Pierwszy odcinek można odsłuchać tutaj:
lub https://insightoutlab.com/przepraszam-gdzie-moge-podpiac-sie-do-pradu/
Prowadzącym towarzyszy Maciej Mazur, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, który jest zarzucany przez prowadzących deszczem pytań – nie tylko jako niezależny ekspert elektromobilności, ale także jako codzienny użytkownik samochodu elektrycznego.
Podcast, poświęcony samochodom elektrycznym jak i zelektryfikowanym oraz wszystkiemu, co jest związane z ich użytkowaniem, będzie traktował także m.in. o kwestiach związanych z ekologią, ładowaniem czy zasięgiem tych aut, sposób myślenia zarówno licznej grupy osób, które nie miały jeszcze okazji osobiście prowadzić auta elektrycznego, jak i opinie kierowców, którzy mają już własne doświadczenie w prowadzeniu „elektryków” czy aut hybrydowych, m.in. posiadaczy lub użytkowników takich aut. W każdym odcinku zostanie poruszony inny temat i zostanie przestawiony w wyczerpujący sposób.
Elektrycznie tematyczni powstają dzięki wsparciu marki Volkswagen.
Podcast ma być angażującym słuchaczy rozwiązaniem, pozwalającym na prezentację wartościowych danych i opinii na temat elektromobilności. Jesteśmy przekonani, że będzie stanowić cenne źródło informacji i inspiracji zarówno dla tych, którzy elektrycznymi zmianami w motoryzacji dotąd się nie interesowali, jak i dla tych, którzy fascynują się tą tematyką. Będziemy odnosić się m.in. do kwestii dotyczących ładowania, zasięgu czy cen aut elektrycznych oraz nowych technologii, bezpieczeństwa, ekologii i wielu innych aspektów. Podcast to jednak tylko część naszego przedsięwzięcia – znaczącą rolę odgrywają dla nas wyniki badań, pozwalające na przedstawianie tematyki elektromobilności przez lokalny pryzmat, w odniesieniu do opinii polskich respondentów – mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen.
Audycja jest oparta na badaniach prowadzonych przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, ale także dostępnych publicznie danych oraz na opiniach ekspertów z branży motoryzacyjnej i energetycznej. Wiele z przedstawianych w ramach podcastu treści pojawi się także w postaci artykułów na blogu „Elektromobilność”, w serwisie InsightOutLab.com.
InsightOut Lab to projekt autorski właścicieli agencji OneMulti, który ma na celu budowanie wartości dla mediów, influencerów i szeroko pojętej opinii publicznej. Będzie pomagać w szybszym i lepszym rozumieniu nowych procesów, które zachodzą w naszym życiu. W ramach InsightOut Lab badamy insighty, określamy ich wagę, przeprowadzamy analizy i opracowujemy raporty, na bazie których proponujemy naszym klientom projekty wspierające realizację działań przyspieszających zmianę – mówi Mariusz Pleban, CEO OneMulti.
Katarzyna Frendl, naczelna motocaina.pl i jedna z prowadzących podcast „Elektrycznie tematyczni” nie kryje zadowolenia z uruchomienia podcastu.
Rok 2020 jest rokiem przełomowym dla motoryzacji. Zmieniają się priorytety zakupowe poszczególnych kierowców – coraz częściej rozważamy kupno samochodu w ramach miesięcznego abonamentu, ale też wnikliwie przyglądamy się kosztom, jakie ponosimy podczas eksploatacji auta – mam tu na myśli kwoty za miesięczne tankowanie i serwisowanie pojazdu. Dziś dla tych, którzy jeszcze nie myślą – choć to perspektywna najbliższych kilku lat, aby zaczęli – o kupnie samochodu w pełni elektrycznego, producenci oferują hybrydy plug-in, czyli pomost między zakupem elektryka, a przywiązaniem do samochodu spalinowego. Zwłaszcza wśród kobiet świadomość ekologiczna jest ogromna i chętniej kupujemy produkty, które w dłuższej perspektywie są bardziej przyjazne środowisku. Stąd także moje prywatne zainteresowanie tą tematyką i chęć pozyskania nie tylko wiedzy, ale i świadomości, jak blisko jesteśmy tego wielkiego, motoryzacyjnego przełomu. W „Elektrycznie tematycznych” postaramy się w merytoryczny, ale i naturalny dla nas – prowadzących – sposób, przybliżyć poszczególne elementy elektromobilności, opierając się wyłącznie na rzetelnych danych. Dla mnie ma to wiążące znaczenie. Mamy nadzieję, że także nasi słuchacze zaczną nam podsuwać zagadnienia, o których moglibyśmy porozmawiać zarówno miedzy sobą, jak i z zaproszonymi gośćmi. Miłego słuchania!
Podcast jest już dostępny na największych platformach podcastowych: Spotify, Google Podcasts, YouTube, Apple Podcast – a wkrótce dołączy do nich także Lecton (Audioteka). Również na stronie InsightOutLab.com/ElektrycznieTematyczni jest już dostępny pierwszy odcinek.
Maile z sugestiami dotyczącymi tematyki „Elektrycznie tematycznych” można kierować na kontakt@insightoutlab.com. Dla czytelników motocaina.pl oczywiście zawsze dostępny jest nasz mail redakcja@motocania.pl.
* Barometr Nowej Mobilności, PSPA
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dziękujemy! 🙂
Anonymous - 5 marca 2021
Świetny pomysł na szerzenie wiedzy o elektrykach, które większość z nas zna tylko z opowieści i internetu. Samochody elektryczne niestety jeszcze rzadko są kupowane w Polsce ze względu ograniczenia w infrastrukturze z punktami ładowania, długim czasem uzupełniania baterii i wyższą ceną w porównaniu do tradycyjnych silników.
Trzymamy kciuki za powodzenie podcastu!