Ruszył nowy podcast o elektromobilności napędzany rzetelnymi danymi – prowadzą Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk

Już dziś można podsłuchać pierwszego odcinka "Elektrycznie tematycznych", czyli nowego podcastu o elektromobilności. Prowadzącymi są naczelna motocaina.pl Katarzyna Frendl oraz Paweł Pilarczyk z ITbiznes.

 

„Elektrycznie tematyczni” – bo tak brzmi tytuł nowego podcastu motoryzacyjnego traktującego o samochodach elektrycznych, to najnowszy pomysł na rozprawienie się z tematem elektromobilności w Polsce i na Świecie. Prowadzący podcast – dziennikarka motoryzacyjna i założycielka kobiecego portalu motoryzacyjnego Motocaina.pl, oraz Paweł Pilarczyk, dziennikarz technologiczny, właściciel i redaktor naczelny ITbiznes.pl – rozmawiają o najważniejszych elementach dotyczących zasilania samochodów na prąd, rozwiewając mity, które narosły wokół tego tematu, ale również przedstawiając fakty, które są niepodważalne. Opierają się na rzetelnych danych, badaniach i niezależnych źródłach, które podają w sposób obrazowy tak, aby każdy ze słuchaczy mógł przełożyć liczby na własne doświadczenie z kierowania samochodem. Bo okazuje się, że większość Polskich kierowców, jest żywo zainteresowana elektromobilnością, a blisko co trzeci z nas deklaruje, że w ciągu 3 lat rozważy zakup BEV (w 2017 było ich 12%)*.

Pierwszy odcinek można odsłuchać tutaj:

 

lub https://insightoutlab.com/przepraszam-gdzie-moge-podpiac-sie-do-pradu/

Prowadzącym towarzyszy Maciej Mazur, dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, który jest zarzucany przez prowadzących deszczem pytań – nie tylko jako niezależny ekspert elektromobilności, ale także jako codzienny użytkownik samochodu elektrycznego.

Podcast, poświęcony samochodom elektrycznym jak i zelektryfikowanym oraz wszystkiemu, co jest związane z ich użytkowaniem, będzie traktował także m.in. o kwestiach związanych z ekologią, ładowaniem czy zasięgiem tych aut, sposób myślenia zarówno licznej grupy osób, które nie miały jeszcze okazji osobiście prowadzić auta elektrycznego, jak i opinie kierowców, którzy mają już własne doświadczenie w prowadzeniu „elektryków” czy aut hybrydowych, m.in. posiadaczy lub użytkowników takich aut. W każdym odcinku zostanie poruszony inny temat i zostanie przestawiony w wyczerpujący sposób.

Elektrycznie tematyczni powstają dzięki wsparciu marki Volkswagen.

Podcast ma być angażującym słuchaczy rozwiązaniem, pozwalającym na prezentację wartościowych danych i opinii na temat elektromobilności. Jesteśmy przekonani, że będzie stanowić cenne źródło informacji i inspiracji zarówno dla tych, którzy elektrycznymi zmianami w motoryzacji dotąd się nie interesowali, jak i dla tych, którzy fascynują się tą tematyką. Będziemy odnosić się m.in. do kwestii dotyczących ładowania, zasięgu czy cen aut elektrycznych oraz nowych technologii, bezpieczeństwa, ekologii i wielu innych aspektów. Podcast to jednak tylko część naszego przedsięwzięcia – znaczącą rolę odgrywają dla nas wyniki badań, pozwalające na przedstawianie tematyki elektromobilności przez lokalny pryzmat, w odniesieniu do opinii polskich respondentów – mówi Hubert Niedzielski, kierownik ds. PR marki Volkswagen.

Audycja jest oparta na badaniach prowadzonych przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen, ale także dostępnych publicznie danych oraz na opiniach ekspertów z branży motoryzacyjnej i energetycznej. Wiele z przedstawianych w ramach podcastu treści pojawi się także w postaci artykułów na blogu „Elektromobilność”, w serwisie InsightOutLab.com. 

InsightOut Lab to projekt autorski właścicieli agencji OneMulti, który ma na celu budowanie wartości dla mediów, influencerów i szeroko pojętej opinii publicznej. Będzie pomagać w szybszym i lepszym rozumieniu nowych procesów, które zachodzą w naszym życiu. W ramach InsightOut Lab badamy insighty, określamy ich wagę, przeprowadzamy analizy i opracowujemy raporty, na bazie których proponujemy naszym klientom projekty wspierające realizację działań przyspieszających zmianę – mówi Mariusz Pleban, CEO OneMulti.

Katarzyna Frendl, naczelna motocaina.pl i jedna z prowadzących podcast „Elektrycznie tematyczni” nie kryje zadowolenia z uruchomienia podcastu.

Rok 2020 jest rokiem przełomowym dla motoryzacji. Zmieniają się priorytety zakupowe poszczególnych kierowców – coraz częściej rozważamy kupno samochodu w ramach miesięcznego abonamentu, ale też wnikliwie przyglądamy się kosztom, jakie ponosimy podczas eksploatacji auta – mam tu na myśli kwoty za miesięczne tankowanie i serwisowanie pojazdu. Dziś dla tych, którzy jeszcze nie myślą –  choć to perspektywna najbliższych kilku lat, aby zaczęli – o kupnie samochodu w pełni elektrycznego, producenci oferują hybrydy plug-in, czyli pomost między zakupem elektryka, a przywiązaniem do samochodu spalinowego. Zwłaszcza wśród kobiet świadomość ekologiczna jest ogromna i chętniej kupujemy produkty, które w dłuższej perspektywie są bardziej przyjazne środowisku. Stąd także moje prywatne zainteresowanie tą tematyką i chęć pozyskania nie tylko wiedzy, ale i świadomości, jak blisko jesteśmy tego wielkiego, motoryzacyjnego przełomu. W „Elektrycznie tematycznych” postaramy się w merytoryczny, ale i naturalny dla nas – prowadzących – sposób, przybliżyć poszczególne elementy elektromobilności, opierając się wyłącznie na rzetelnych danych. Dla mnie ma to wiążące znaczenie. Mamy nadzieję, że także nasi słuchacze zaczną nam podsuwać zagadnienia, o których moglibyśmy porozmawiać zarówno miedzy sobą, jak i z zaproszonymi gośćmi. Miłego słuchania!

Podcast jest już dostępny na największych platformach podcastowych: SpotifyGoogle PodcastsYouTube, Apple Podcast – a wkrótce dołączy do nich także Lecton (Audioteka). Również na stronie InsightOutLab.com/ElektrycznieTematyczni jest już dostępny pierwszy odcinek.

Maile z sugestiami dotyczącymi tematyki „Elektrycznie tematycznych” można kierować na kontakt@insightoutlab.com. Dla czytelników motocaina.pl oczywiście zawsze dostępny jest nasz mail redakcja@motocania.pl.
 

* Barometr Nowej Mobilności, PSPA

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Dziękujemy! 🙂

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Świetny pomysł na szerzenie wiedzy o elektrykach, które większość z nas zna tylko z opowieści i internetu. Samochody elektryczne niestety jeszcze rzadko są kupowane w Polsce ze względu ograniczenia w infrastrukturze z punktami ładowania, długim czasem uzupełniania baterii i wyższą ceną w porównaniu do tradycyjnych silników.
Trzymamy kciuki za powodzenie podcastu!

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze