Rowerzysta jedzie lewym pasem, dziwi się, że na niego trąbią
Na polskich drogach można spotkać wielu rowerzystów, którzy mają mgliste pojęcie o przepisach ruchu drogowego. Zdarzają się też tacy, którzy znają je dobrze, tylko mylnie interpretują.
Autorem nagrania jest pewien rowerzysta, którego zachowanie już na początku budzi wątpliwości. Zjeżdża on z drogi rowerowej na wielopasmową ulicę i podąża nią nie zawsze trzymając się prawego pasa. Na uwagę przejeżdżającego kierowcy, że przecież obok nadal biegnie droga dla rowerów, odpowiada, że ona „donikąd nie prowadzi”.
W dalszej części nagrania jego autor zjeżdża na rozwidleniu w prawo i z dwóch dostępnych pasów zajmuje oczywiście lewy. Kierowcy trąbią na niego, krzyczą, ale rowerzysta wcale nie zamierza zaprzestać blokowania lewego pasa.
Filmik został zatytułowany: „Pretensje i chamskie spychanie bo chcesz jechać prosto”. Autor odnosi się do faktu, że pas prawy służył będzie do skrętu w prawo, a lewy do jazdy na wprost, gdzie on właśnie chciał się udać. Dlatego już wcześniej zajął właściwy pas. Zapomniał tylko, że ów podział nastąpi za około 500 metrów, a do tego czasu kierowcy mieli pełne prawo mieć do niego pretensje. Podobnie za niekorzystanie z drogi rowerowej. I nie chodzi tu o brak sympatii do rowerzystów, tylko o bezpieczeństwo. Wy czulibyście się bezpiecznie jadąc rowerem po wielopasmowej ulicy z autami mijającymi was co chwilę z dużą prędkością i po obu stronach? Niektórzy tego niestety nie rozumieją i troskę o własne bezpieczeństwo zrzucają na innych.
Przypominamy przy okazji, że rowerzysta ma obowiązek korzystania z drogi rowerowej. Może również korzystać z chodnika, jeśli na biegnącej przy nim ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości powyżej 50 km/h oraz podczas niekorzystnych warunków atmosferycznych. Warto o tym pamiętać i mieć na uwadze przede wszystkim własne bezpieczeństwo.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
kto moderuje te wulgaryzmy?
Anonymous - 5 marca 2021
kto moderuje te wulgaryzmy?
Anonymous - 5 marca 2021
Powinni chuja rozjechać
Anonymous - 5 marca 2021
Droga rowerowa nie prowadzi nigdzie ale masz nią jechać bo tak bo tak chce zasrana kurwa w samochodziku a pas najlepiej zmieniać kilka m przed rozwidleniem oczywiście wtedy stado kurew samochodowych jedzie sobie a jakże 90 na ograniczeniu do 50 i żadna kurwa nie umożliwi ci zjechania na pas którym możesz jechać typowy umysłowy beton samochodowy św przepustowość bożek do którego modlą się moto debile