
Rosyjscy kierowcy będą się ścigać pod neutralną flagą. FIA podjęła decyzję
Międzynarodowa Federacja Samochodowa podjęła decyzję, że rosyjscy i białoruscy kierowcy nadal będą mogli brać udział w rywalizacji. Zawodnicy będą ścigać się pod neutralną flagą.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) podjęła decyzję, że kierowcy i piloci z Rosji oraz Białorusi będą mogli występować na arenie międzynarodowej, ale będą ścigać się pod neutralną flagą (flagą FIA) i „z zastrzeżeniem szczególnego zobowiązania i trzymania się zasad pokoju oraz neutralności politycznej FIA”.
To oznacza, że podczas zawodów nie będą mogły być prezentowane symbole narodowe obu wspomnianych państw, w tym flagi czy kolory. Zakaz dotyczy wyposażenia, ubioru czy malowania samochodu zawodników. Nie będą też grane hymny Rosji i Białorusi.
Z kolei rosyjskie i białoruskie zespoły narodowe nie będą mogły brać udział w zawodach międzynarodowych i strefowych, w tym Igrzyskach Sportów Motorowych FIA Motorsport Game.
Na terenie Rosji i Białorusi nie będą organizowane żadne zawody międzynarodowe pod egidą FIA.
Rosyjscy i białoruscy oficjele, sędziowie oraz przedstawiciele ze struktur FIA mają czasowo zrzec się swoich funkcji ze skutkiem natychmiastowym. FIA nie przyzna Rosji i Białorusi żadnej dotacji, a wypłaty z trwających grantów zostaną wstrzymane.
Prezydent FIA, Mohammed Ben Sulayem, w oświadczeniu przekazał:
Jak wiecie, FIA ze smutkiem i zszokowaniem obserwuje rozwój wydarzeń na Ukrainie i mam nadzieję na szybkie i pokojowe rozwiązanie obecnej sytuacji. Potępiamy rosyjską inwazję na Ukrainę i nasze myśli są ze wszystkimi cierpiącymi z powodu wydarzeń w Ukrainie.
Chciałbym podkreślić, że FIA wraz z promotorami aktywnie działała w tej sprawie i komunikowała się z Formułą 1, Formułą 2, WTCR i Międzynarodowym Pucharem w Drifcie. Zaktualizowana wersja międzynarodowych kalendarzy FIA zostanie w marcu przedstawiona do akceptacji Światowej Radzie Sportów Motorowych.
Zakaz startu w zawodach międzynarodowych i strefowych dla posiadaczy licencji wydanych przez rosyjskie i białoruskie federacje był jednym z postulatów Ukraińskiej Federacji Samochodowej.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: