Karolina Chojnacka

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Firma tworząca najbardziej luksusowe samochody na świecie przechodzi przemianę w wiodący Dom Luksusu, oferujący dopracowane z mistrzowską precyzją rękodzieła. Zmiana wizerunku Rolls-Royce’a zacznie obowiązywać z początkiem kolejnego miesiąca, co zbiega się w czasie z światową premierą nowego Ghosta zaplanowaną na 1 września.

W ostatnich latach Rolls-Royce przeszedł spore zmiany. Portfolio marki rozszerzyło się do pięciu modeli. Okazało się, że klientela marki się odmłodziła – teraz średnia wieku przeciętnego nabywcy wynosi 43 lata. Nowa identyfikacja wizualna musiała więc połączyć wieloletnie dziedzictwo i nowoczesność, trafiając w gusta  nowej grupy demograficznej, przy jednoczesnym poszanowaniu upodobań lojalnych klientów.

Müller-Ötvös, chief executive Rolls-Royce’a, tak skomentował zmiany: 

Wraz ze wzrostem obecności marki w świecie digitalu nigdy nie było tak ważne, aby język wizualny firmy odzwierciedlał naszą pozycję wiodącej luksusowej marki na świecie. Wyruszyliśmy w fascynującą podróż unowocześniania tożsamości naszej marki, aby odzwierciedlić zmiany widoczne w naszym portfolio, demografię naszych klientów, ich styl życia i otaczający ich świat luksusu.

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Pracujący nad nową identyfikacją wizualną Rolls-Royce’a zespół studia Pentagram spędził wiele godzin na rozmowach z projektantami samochodów, oraz w fabrykach aut. 

Na nowy kolor przewodni marki wybrano fiolet (dokładnie odcień o nazwie Purple Spirit), który ma kojarzyć się z bogactwem i siłą. Kolorystykę uzupełni różowe złoto (Rose Gold) o metalicznym odcieniu.

Przy wyborze nowego kroju pisma inspirowano się typografią Rolls Royce’a z lat 30. XX wieku, w stylu art. deco. W nowej wersji zrezygnowano z członu „Motor Cars” na rzecz podwójnego „R”, by podkreślić ważną rolę marki poza branżą motoryzacyjną.

Zmiany nie ominęły również, jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli świata – Spirit of Ecstasy, który od 1911 roku uświetnia maski samochodów Rolls-Royce. Figurka Ma postać pochylonej kobiety z wyciągniętymi do tyłu ramionami, które dzięki falującej tkaninie przypominają skrzydła. W hołdzie dla historycznej statuetki stworzono jej dwuwymiarową ilustrację. Zmieniono jednak stronę jej pochylenia z lewej na prawą, co ma symbolizować odważne patrzenie w przyszłość.

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Przeczytaj też: Rolls-Royce opublikował pierwsze oficjalne zdjęcia Dawn Silver Bullet

Zmiana wizerunku Rolls-Royce’a zacznie obowiązywać z początkiem kolejnego miesiąca, co zbiega się w czasie z światową premierą nowego Ghosta, którą zaplanowano na 1 września.

Z tej okazji marka opublikowała również swój „przepis na spokój”, czyli informację o tym, jak ważna jest cisza w kabinie nowego Ghosta:

Mężczyźni i kobiety wybierający Ghosta to zwykle przedsiębiorcy prowadzący interesy w trudnym świecie biznesu, ceniący sobie poczucie spokoju i dobrostanu, które tworzy dla nich Rolls-Royce. Dlatego też  zespół specjalistów akustycznych marki podczas prac nad nowym Ghostem był wręcz obsesyjnie skoncentrowany na tym bardzo skomplikowanym inżynieryjnie zadaniu.

Członkowie zespołu zajmującego się akustyką zaczęli prace od przystosowania należącej do marki aluminiowej konstrukcji samochodu, która – dzięki metalowi, z którego jest wykonana i temu, iż są to przede wszystkim skomplikowane formy, nie zaś płaskie rezonujące powierzchnie – już sama w sobie charakteryzuje się większym stopniem wytłumienia dźwięku w porównaniu do stalowego odpowiednika. Dwuwarstwowa przegroda izoluje kabinę od dźwięków i tak już niemal bezgłośnie pracującego silnika V12 o pojemności 6,75 litra. W dachu, bagażniku i podłodze stworzono przestrzenie, które wypełniono następnie ponad stu kilogramami materiałów wygłuszających. Wszystkie szyby składają się z trzech warstw: pomiędzy dwiema warstwami oszklenia zatopiono bezbarwny arkusz specjalnego, wyciszającego materiału kompozytowego,

Każdy komponent został niezwykle dokładnie sprawdzony od strony jego właściwości akustycznych. Te z nich, które zaburzały ciszę, były przerabiane w fabryce Rolls-Royce’a w Goodwood. Nawet wnętrze przewodów klimatyzacyjnych poddano zmianom polegającym na wygładzeniu załamań ich przebiegu, aby lepiej chronić klientów od niechcianych dźwięków.

Przeczytaj też: Lunaz przedstawia pierwszego elektrycznego Rolls-Royce’a

W trakcie pierwszych testów zespół akustyków stwierdził jednak, że całkowite pozbycie się hałasów jest wręcz dezorientujące. Rozwiązaniem było więc stworzenie swego rodzaju „szeptu” – delikatnego dźwięku, którego można doświadczyć jako jednego subtelnego tonu. Aby to osiągnąć wszystkie kluczowe elementy zostały dostrojone tak, aby rezonowały w podobnej częstotliwości. To wymagało stworzenia elementów wytłumiających do ram foteli czy zespołu otworów pomiędzy kabiną i dużym, 500-litrowym bagażnikiem, które umożliwiły odpowiednie przemieszczanie się fal dźwiękowych.

Tom Davis-Reason, szef zespołu inżynierii akustycznej nowego Ghosta, powiedział:

Wspaniałe możliwości akustyczne Ghosta są rezultatem znaczącego postępu technologicznego i niezwykłej dbałości o detal. Nie byłyby jednak możliwe, gdyby nie baza, którą była aluminiowa konstrukcja stworzona przez markę. Nie dalibyśmy rady stworzyć tak akustycznie wysublimowanego wnętrza korzystając ze stalowej konstrukcji.

Eksperci z Rolls-Royce’a nazwali ten cały wymagający proces „Przepisem na Spokój”.

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze