Rolls-Royce Cullinan – wysoko zawieszony
Trzy lata temu na stronach „The Fiancial Times”, firma Rolls-Royce ogłosiła światu, że stworzy całkowicie nowy, wysoko zawieszony samochód. Ma on na nowo zdefiniować pojęcie luksusu w podróży sprawiając, że stanie się ona beztroska, dokądkolwiek by prowadziła (Efortless, Everywhere). Od tamtej chwili świat trwał w oczekiwaniu na pojawienie się tego przełomowego Rolls-Royce’a.
Dziś, kiedy Rolls-Royce potwierdza, że nowy model będzie nosił nazwę Cullinan, oczekiwanie to prawie sięgnęło zenitu.
“Nazwa Cullinan pojawiła się już kilka lat temu, odkąd ujawniliśmy ją jako nazwę projektu,” mówi Torsten Müller-Ötvös, Chief Executive Officer Rolls-Royce. „To najbardziej pasujące określenie dla naszego niezwykłego nowego modelu. Przeznaczenie Cullinana jest tak przejrzyste, jego jakość doskonała – jest po prostu bezcenny, a w zestawieniu z doskonałą prezencją, redefiniuje skalę prawdziwego luksusu. Tak samo, jak diament Cullinan, największy, doskonały odnaleziony dotychczas diament, który objawia pełnię piękna, gdy jest idealnie wyszlifowany.”
Opowieść o tym, jak nowemu Rolls-Royce’owi nadano nazwę Cullinan, jest sama w sobie historią o dążeniu do doskonałości. Rolls-Royce Cullinan, podobnie jak diament, udał się w fascynującą podróż. Od palących pustyni Afryki i Bliskiego Wschodu po zamarznięte krajobrazy koła podbiegunowego Arktyki. Od porośniętych trawą wąwozów Highlands w Szkocji, po wyniosłe kaniony Ameryki Północnej, projektanci, inżynierowie oraz rzemieślnicy z House of Rolls-Royce nadawali kształt, testowali, dopracowywali ten wyjątkowy samochód, aby pozbyć się najdrobniejszych wad i sprawić, by podróż nim stała się całkowicie beztroska, dokądkolwiek by prowadziła.
“Zainspirował nas ten spektakularny, trwający tysiące lat proces, którego rezultatem było powstanie diamentu Cullinan. Ta nazwa odzwierciedla wiele cech, które obiecuje nasz nowy samochód. Opowiada o trwałości i wytrzymałości w warunkach najmocniejszego nacisku. Mówi o unikalności i cenności i nawiązuje do niespokojnego ducha odkrywcy szacownego Charlesa Rollsa oraz technicznych wynalazków Sir Henry’ego Royce’a. Nawiązuje oczywiście także do pełni luksusu, gdziekolwiek on jest,” dodał Müller-Ötvös.
Cullinan jest drugim modelem Rolls-Royce’a, w którym zastosowano najnowszą, w pełni aluminiową konstrukcję zwaną “Architekturą Luksusu”. Unikalna i niedościgniona błyszczy się w poszczególnych elementach Rolls-Royce’a Cullinana.
Diament Cullinan został wydobyty z głębokiej kopalni w górach Magaliesberg w RPA w 1905 roku. Z 3 106 karatami wciąż pozostaje największym diamentem, który kiedykolwiek został odnaleziony.
Oszlifowane i wypolerowane dwie z największych części Cullinana podzielonego na dziewięć fragmentów, zostały umieszczone w imperialnej koronie Wielkiej Brytanii (British Imperial Crown) oraz berle z krzyżem (Sovereign’s Sceptre with Cross).
Domniemana historia o tym, jak diament Cullinan trafił do zbioru królewskich klejnotów, jest tak samo interesująca, jak ten drogocenny kamień. Rząd Transwalu (nieistniejąca prowincja RPA) zakupił go za 150 000 funtów i zamierzał dać go w prezencie na 66 urodziny króla Edwarda VII, w nadziei, że taki podarunek pomoże szybciej zabliźnić rany po niedawno zakończonej wojnie burskiej.
Podróż do Anglii okazała się kolejną wielką przygodą diamentu. Jego wielkość i wartość przysporzyła sporo niechcianego zainteresowania. Z tego powodu w trakcie rejsu do Anglii eskortowali go specjalni detektywi przysłani w tym celu z Londynu. Skarb został ceremonialnie umieszczony w bezpiecznym i strzeżonym przez całą podróż kapitańskim sejfie.
Albo i nie… Legenda mówi, że była to jednak manipulacja. Że obecność policji i oficjalnego umieszczenia diamentu w sejfie było fortelem. Że sam diament był repliką, zaś prawdziwy Cullinan został wysłany do Londynu poleconą przesyłką i tam został zaprezentowany królowi.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: