Robert Kubica z pierwszej linii
Po bardzo udanych sesjach treningowych w Monaco (3, 6 i 1 miejsce), Robert Kubica był dzisiaj bliski zdobycia pole position. Najważniejszy jutro będzie start. Jeśli nie zajdą jakieś nieprzewidziane okoliczności, to na torze w Monaco, gdzie bardzo trudno jest przecież wyprzedzać, Polak ma szansę stanąć na podium.
Trzech najszybszych przed GP Monaco |
fot. Redbull
|
Robert Kubica rozpoczynając swoją wypowiedź na temat Grand Prix Monaco powiedział:
– Lubię uliczne tory i zawsze byłem niezły w Monaco.
Jadąc na oponach z twardej mieszanki Robert Kubica uzyskiwał w sobotnich kwalifikacjach najlepsze czasy okrążeń. 0,294 sekundy szybszy okazał się jednak w końcówce trzeciej sesji Mark Webber. Australijczyk pobił czas Polaka w ostatniej minucie Q3. Kubica wystartuje jutro do wyścigu pomiędzy kierowcami Red Bulla, Sebastian Vettel uzyskał bowiem 3. czas. Felipe Massa pojechał także bardzo szybko i ruszać będzie jutro z 4. pola.
W sesji kwalifikacyjnej nie brał udziału Fernando Alonso. Hiszpan uszkodził dość poważnie swój bolid w trakcie sobotniej sesji treningowej i mechanicy pracowali nad jego samochodem jeszcze podczas kwalifikacji. Zawodnik Ferrari do wyścigu wyruszy z pit lane. Partner Roberta Kubicy – Vitaly Petrov, rozpoczął bardzo dobrze kwalifikacje i miał szansę uzyskać dobry czas w Q2. Niestety, popełnił błąd jadąc dość szybko w drugiej części kwalifikacji. Stracił panowanie nad bolidem w pierwszym zakręcie uszkadzając go i pozbawiając się możliwości poprawienia czasu, a tym samym zakwalifikowania do Q3.
Pewnego rodzaju zaskoczeniem było zakwalifikowanie się do pierwszej dziesiątki Vitantonio Liuzziego z Force India. Jak do tej pory lepsze wyniki uzyskiwał jego kolega Adrian Sutil. Z dzisiejszych kwalifikacji może być zadowolony z pewnością Rubens Barrichello. Jak stwierdził Brazylijczyk „wycisnął” z samochodu dzisiaj wszystko co mógł.
Miejmy nadzieję, że jutro także pojawi się uśmiech na twarzy Roberta Kubicy |
fot. Renault
|
Lewis Hamilton, który powiedział wczoraj, że ma nadzieję, że Monte Carlo kocha go tak samo jak on, to o dobre miejsce będzie niestety musiał ponownie bardzo się postarać w niedzielnym wyścigu. Rozpocznie go z 5. pola startowego i będzie miał bardzo trudne zadanie do wykonania na wąskim, pozbawionym miejsc do wyprzedzania torze, jeśli chciałby stanąć na podium. Obecny mistrz świata – Jenson Button, uzyskał jeszcze słabszy czas, dający mu dopiero 8. pozycję startową. W pierwszej dziesiątce Q3 znaleźli się także kierowcy Mercedesa. Ponownie nieco szybszy okazał się młodszy z zawodników Nico Rosberg (6. miejsce).
Tor w Monaco jest niewątpliwie jednym z najtrudniejszych w kalendarzu F1. Trudno już dziś mówić o tym, że kierowcy jeżdżą tutaj wolniej, jeśli osiągają prędkość 280 km/h. Trasa na ulicach Monte Carlo jest jednak bardzo wąska jak na wymagania Formuły 1. To właśnie tutaj można, bardziej niż gdzie indziej, obserwować talent i umiejętności kierowców.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′15.035 |
1′14.462 |
1′13.826 |
2 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′15.045 |
1′14.549 |
1′14.120 |
3 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′15.110 |
1′14.568 |
1′14.227 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′14.757 |
1′14.405 |
1′14.283 |
5 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′15.676 |
1′14.527 |
1′14.432 |
6 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′15.188 |
1′14.375 |
1′14.544 |
7 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′15.649 |
1′14.691 |
1′14.590 |
8 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′15.623 |
1′15.150 |
1′14.637 |
9 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′15.590 |
1′15.083 |
1′14.901 |
10 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′15.397 |
1′15.061 |
1′15.170 |
11 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′16.030 |
1′15.317 |
– |
12 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′15.445 |
1′15.318 |
– |
13 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′15.961 |
1′15.413 |
– |
14 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′15.482 |
1′15.576 |
– |
15 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′15.908 |
1′15.692 |
– |
16 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′16.175 |
1′15.992 |
– |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′16.021 |
1′16.176 |
– |
18 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′17.094 |
– |
– |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′17.134 |
– |
– |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′17.377 |
– |
– |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′17.864 |
– |
– |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′18.509 |
– |
– |
23 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1′19.559 |
– |
– |
24 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
– |
– |
– |
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: