Robert Kubica wraca do Rajdowych Mistrzostw Świata
Robert Kubica w ten weekend wraca do Rajdowych Mistrzostw Świata, stając na starcie Rajdu Portugalii w najnowszej specyfikacji Forda Fiesty RS WRC.
30-letni Polak, który zdecydował się opuścić rozgrywany miesiąc temu Rajd Argentyny, wraca do współpracy z M-Sportem i pojedzie zupełnie nową Fiestą. W dalszym ciągu będzie polegał na oponach Pirelli, na których wygrywał odcinki specjalne w każdym tegorocznym starcie.
Najnowszą wersją Forda Fiesty RS WRC wystartują także Martin Prokop i Lorenzo Bertelli – co oznacza, że trzy ze zgłoszonych pięciu nowych samochodów Forda pojadą na włoskim ogumieniu.
Rajd Portugalii, piąta runda WRC, ma w tym roku zupełnie nową trasę. Impreza po raz pierwszy od 2001 roku zostanie rozegrana w okolicach Porto. Wówczas Carlos Sainz, jadący Fordem Focusem WRC na oponach Pirelli, toczył ekscytującą walkę o prowadzenie z Tommim Makinenem w Mitsubishi, a o wynikach rajdu rozstrzygnął ostatni odcinek specjalny. Najwięcej sukcesów w historii tej imprezy ma na koncie Markku Alen, który na ogumieniu Pirelli odniósł wszystkie swoje pięć triumfów w Rajdzie Portugalii, pomiędzy 1975 i 1987 rokiem.
Powrót rajdu na północ Portugalii oznacza jednocześnie wskrzeszenie klasycznych odcinków specjalnych – jak Fafe, ze słynną, przyciągającą tysiące kibiców hopą. O tej porze roku pogoda w tym regionie bywa zmienna, a przy opadach deszczu trasa robi się niesamowicie śliska.
Rajd Portugalii rozpoczyna się w czwartek, 21 maja, od uroczystej ceremonii startu w Guimares oraz superoesu na rallysprintowym torze Lousada. Zakończenie rywalizacji nastąpi w niedzielę po południu, w kompleksie wystawowym Exponor w pobliżu Porto.
Czołowi kierowcy Pirelli w Rajdzie Argentyny
Robert Kubica, Martin Prokop i Lorenzo Bertelli będą reprezentować Pirelli w najwyższej kategorii WRC, a stawkę Pirelli w WRC-2 otwiera Karl Kruuda. Debiut na oponach Pirelli zalicza nowa Skoda Fabia R5 w rękach Armina Kremera, a wysoko ceniony południowoafrykański kierowca Hendrik Lategan wraca do WRC po trwającej od Rajdu Monte Carlo przerwie.
14 Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC)
21 Martin Prokop/Jan Tomanek (Ford Fiesta RS WRC)
33 Max Rendina/Mario Pizzuti (Mitsubishi Lancer Evo 10)
36 Karl Kruuda/Martin Jarveoja (Citroen DS3 R5)
37 Lorenzo Bertelli/Giovanni Bernacchini (Ford Fiesta RS WRC)
44 Armin Kremer/Pirmin Winklhofer (Skoda Fabia R5)
47 Walerij Gorban/Wołodymir Korsia (MINI JCW RRC)
49 Jonathan Hirschi/Vincent Landais (Peugeot 208 T16)
50 Anders Grondal/Roger Eilertsen (Citroen DS3 R5)
73 Julien Maurin/Nicolas Klinger (Ford Fiesta RRC)
75 Abdulaziz Al-Kuwari/Marshall Clarke (Ford Fiesta RRC)
76 Keith Cronin/Stuart Loudon (Citroen DS3 R5)
89 Marco Tempestini/Dorin Pulpea (Subaru Impreza WRX)
92 Hendrik Lategan/Barry White (Skoda Fabia S2000)
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: