
Robert Kubica o startach w wyścigach długodystansowych: „To nowe wyzwanie, ale też ekscytująca przygoda”
W nadchodzącym sezonie Robert Kubica będzie regularnie ścigał się w najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych wyścigach długodystansowych. Polak pojedzie między innymi w European Le Mans Series, 24-godzinnym Le Mans czy niemieckim cyklu VLN. Polski kierowca połączy te starty z pełnieniem obowiązków rezerwowego kierowcy Alfa Romeo Racing Orlen.
European Le Mans Series to jedna z najbardziej prestiżowych serii wyścigowych samochodów prototypowych w Europie, składająca się z sześciu rund odbywających się na europejskich torach Formuły 1 – w Hiszpanii, Austrii, Francji, Belgii oraz Portugalii. W ELMS Kubica będzie reprezentował belgijski zespół WRT, startując w najwyższej kategorii LMP2. VLN – czyli Nürburgring Langstrecken Serie – to niemiecki cykl wyścigów organizowany na jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających torów na świecie. Wisienką na torcie będzie start w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
{{ gallery(3243) }}
Przeczytaj też: Bolid Alfy Romeo zaprezentowany w Warszawie! Zobaczcie zdjęcia!
Robert Kubica wyznał:
Jestem kierowcą, dla którego rywalizacja na torze z najlepszymi jest największą życiową pasją. Dlatego start w wybranych wyścigach VLN oraz całej serii European Le Mans Series traktuję nie tylko jako nowe wyzwanie, ale także jako ekscytującą przygodę. W swojej karierze do tej pory skupiałem się głównie na wyścigach sprinterskich. Starty na długich dystansach wymagają zupełnie innego podejścia – pracy zespołowej i świetnego przygotowania fizycznego. Jestem w pełni skoncentrowany na tym, żeby jak najlepiej przygotować się do sezonu i dostarczyć moim kibicom wielu sportowych emocji i radości.
Przeczytaj też: Robert Kubica jako pierwszy jeździł nowym bolidem Alfy Romeo
To będzie pierwszy pełny sezon startów Polaka w wyścigach długodystansowych. Do tej pory zawodnik ma za sobą epizod w 24-godzinnych zmaganiach na torze w Dubaju oraz treningi na słynnym Daytona International Speedway.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: