Robert Kubica czwarty!
To był dobry wyścig dla Polaka, jednak wszystko wskazuje na to, że w tym roku trudno będzie mu rywalizować z Red Bullem. GP Malezji zakończyło się dubletem tego zespołu, a i Nico Rosberg coraz bardziej łapczywie patrzy na wysokie miejsca na podium.
Zwycięzcy GP Malezji |
fot. Red Bull
|
Tym razem samochody nie zawiodły. Zarówno Sebastian Vettel jak i Mark Webber w wielkim stylu doprowadzili swoje bolidy do mety trzeciej rundy Mistrzostw Świata F1. Sebastian Vettel świetnie wystartował z drugiej linii nie dając szans ruszającemu z drugiego pola Nico Rosbergowi.
Nikt chyba nie ma wątpliwości, że jeśli tylko konstrukcja Adriana Newey’a z silnikami Renault nie będzie zawodzić, bardzo trudno będzie powstrzymać zespół Red Bull. Po dwóch wyścigach, w których pędzący do mety Sebastian Vettel musiał poddać się z powodu defektu, niedziela pod Kuala Lumpur okazała się wreszcie szczęśliwa dla młodego Niemca.
Po fatalnych dla Ferrari i McLarena kwalifikacjach, od samego początku trwała dziś niesamowita walka kierowców tych zespołów o zdobycie punktowanych pozycji. Nie udało się to tylko Fernando Alonso, w którego samochodzie na kilka okrążeń przed metą odmówił współpracy silnik. Być może gdyby najlepsi zawodnicy, w niezłych bolidach startowali z końca stawki, to każdy wyścig byłby jeszcze bardziej emocjonujący?
Kolejny bardzo udany występ zaliczył Robert Kubica. Choć znalazł się dziś poza podium (a przecież apetyt rośnie w miarę jedzenia) brakowało naprawdę niewiele, aby mógł podjąć równorzędną walkę z Nico Rosbergiem. Polak musiał niestety uważać na temperaturę silnika. Renault czeka więc jeszcze trochę pracy… Tym bardziej, że pomijając nieco nerwową jazdę Vitaly’a Petrova na początku wyścigu, to właśnie problem mechaniczny w jego bolidzie nie pozwolił mu ukończyć wyścigu.
Nie miał niestety szczęścia ten, na którego spektakularne występy ciągle oczekują zagorzali fani F1. Michael Schumacher miał szansę na punkty, jednak już po 9 okrążeniach musiał zatrzymać samochód poza torem. Śruba mocująca jedno z tylnych kół, powiedzmy zgubiła się… Co ciekawe, nikt jakoś w tym przypadku nie mówi – przynajmniej jeszcze – o sabotażu, a przecież znamy podobne przypadki z przeszłości.
Zawiedziony może być dzisiaj Peter Sauber. Kamui Kobayashi zakwalifikował się wczoraj do pierwszej dziesiątki kierowców, co dawało nadzieję na zdobycie punktów. Pedro de la Rosa miał startować z 12 pola. Dziś jednak jego bolid odmówił współpracy już na okrążeniu instalacyjnym, a silnik w samochodzie Kobayashi’ego zawiódł po niecałych 10 okrążeniach wyścigu.
Warto zauważyć kolejny, świetny występ Jaime Alguersari. Kierowca Toro Rosso zyskał aż pięć pozycji i ukończył wyścig na punktowanym 9. miejscu.
Najszybsze okrążenie: Mark Webber (Red Bull) 1:37.054 (okrążenie 53)
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Liczba okrążeń |
Czas |
Poz. startowa |
Punkty |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
56 |
1:33:48.412 |
3 |
25 |
2 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
56 |
+4.8 sek |
1 |
18 |
3 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
56 |
+13.5 sek |
2 |
15 |
4 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
56 |
+18.5 sek |
6 |
12 |
5 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
56 |
+21.0 sek |
4 |
10 |
6 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
56 |
+23.4 sek |
20 |
8 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
56 |
+27.0 sek |
21 |
6 |
8 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
56 |
+37.9 sek |
17 |
4 |
9 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
56 |
+70.6 sek |
14 |
2 |
10 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
56 |
+73.3 sek |
5 |
1 |
11 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
56 |
+78.9 sek |
13 |
– |
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
55 |
+1 okrąż. |
7 |
– |
13 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
54 |
+2 okrąż. |
19 |
– |
14 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
53 |
+3 okrąż. |
24 |
– |
15 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
53 |
+3 okrąż. |
22 |
– |
16 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
52 |
+4 okrąż. |
23 |
– |
17 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
51 |
+5 okrąż. |
18 |
– |
Wyc. |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
46 |
+10 okrąż. |
15 |
– |
Wyc. |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
32 |
+24 okrąż. |
11 |
– |
Wyc. |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
12 |
+44 okrąż. |
10 |
– |
Wyc. |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
9 |
+47 okrąż. |
8 |
– |
Wyc. |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
8 |
+48 okrąż. |
9 |
– |
Wyc. |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
2 |
+54 okrąż. |
16 |
– |
Def. |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
0 |
+56 okrąż. |
12 |
– |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: