
Rieju Nuuk – motocykl z certyfikatem cyberbezpieczeństwa. To pierwszy taki pojazd w historii
Rieju Nuuk to pierwszy motocykl w historii, któremu przyznano europejski certyfikat cyberbezpieczeństwa. Maszyna musiała przejść specjalistyczne testy.
Chociaż czasami o tym zapominamy, najnowsze technologie i kwestie cyberbezpieczeństwa dotyczą także samochodów i motocykli. Europejska Komisja Gospodarcza ustanowiła szereg przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa pojazdów. Nowe zasady mają wejść w życie w lipcu 2024 roku. Wszystkie pojazdy – w tym samochody osobowe, ciężarowe, autobusy i motocykle – będą musiały otrzymać certyfikat cyberbezpieczeństwa, który ma gwarantować, że maszyny spełniają wszystkie niezbędne wymagania podczas całego okresu ich użytkowania.
Powstała już nawet pierwsza agencja, która oferuje certyfikację pojazdów. Co więcej, po drogach jeździ już pierwszy motocykl w historii, któremu przyznano europejski certyfikat cyberbezpieczeństwa. Jak pojazd otrzymał taki certyfikat? Maszyna musi przejść test, na który składają się trzy rodzaje cyberataków: fizyczny i zdalny, a także sprawdzający bezpieczeństwo aplikacji.

Hiszpańska firma EuroCybCar ogłosiła, że elektryczny skuter Rieju Nuuk CargoPro otrzymał certyfikat cyberbezpieczeństwa. Model ten ma moc 6 kW i rozwija prędkość maksymalną 115 km/h. Na jednym ładowaniu przejedzie 100-120 kilometrów. Czas ładowania akumulatorów wynosi 4,5 godziny, a opcja szybkiego ładowania umożliwia naładowanie akumulatorów do 100% w 1,2 godziny.
Cieszy nas fakt, że w końcu postanowiono pomyśleć o cyberbezpieczeństwie pojazdów. Miejmy nadzieję, że te zupełnie nowe środki zapobiegawcze – niczym dotychczas stosowane zabezpieczenia antykradzieżowe typu łańcuchy, blokady i U-locki – sprawdzą się w praktyce.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: