Richard Hammond jest fanem… zgadniecie jakiej marki?
Pasjonat motoryzacji z entuzjazmem opowiada o stylistyce i jakości „Olivera”. Kim jest Oliver?
Richard Hammond to prawdziwy entuzjasta motoryzacji w brytyjskim rozumieniu tego pojęcia. Jest znany fanom samochodów jako niestrudzony prezenter telewizyjny w popularnych programach Top Gear i The Grand Tour, w których regularnie prowadzi zwariowane kampanie i poddaje „swoje” samochody ekstremalnym próbom. Jednym z takich aut był Opel Kadett z 1963 roku, którym Hammond 13 lat temu postanowił wybrać się w 1000‑kilometrową trasę przez południową Afrykę. Już na początku wyprawy między dziennikarzem a jego nowym towarzyszem wytworzyła się bliska więź, dlatego też Kadett otrzymał własne imię — „Oliver”. Samochód nigdy nie zawiódł swojego właściciela, pokonuje z nim najtrudniejsze szlaki i, jak twierdzi Hammond :
Ma cechy, za które cenimy innych ludzi. Oliver jest dzielny. Jest lojalny jak prawdziwy przyjaciel.
{{ image(33735) }}
Nie bez przyczyny Kadett A do dziś pozostaje symbolem niemieckiego „cudu gospodarczego”. W latach 1962–1965 wyprodukowano około 650 000 takich pojazdów, które zmotoryzowały użytkowników z różnych grup społecznych oraz całe rodziny. Samochód był wtedy reklamowany hasłem „Opel Kadett czyli O.K.”, a ówcześni kierowcy cenili go za 40‑konny, żwawy czterocylindrowy silnik, niskie koszty eksploatacji, duży bagażnik i przestronne wnętrze.
Kiedy w trakcie przeprawy przez rzekę na sawannie „Oliver” miał kłopot z nauką pływania, Hammond wydał z siebie krzyk rozpaczy, który przejdzie do historii telewizji. Nic więc dziwnego, że dziennikarz nie zostawił „Olivera” na pastwę losu, ale sprowadził go do swojego garażu w Wielkiej Brytanii. Wkrótce Kadetta czeka kolejna renowacja — ciekawe, jaki teraz zyska wygląd… Wszelkie uwagi i wskazówki przekazywane za pośrednictwem mediów społecznościowych są mile widziane.
https://www.youtube.com/watch?v=dmoHKfjuNXc
Do dziś prowadzący programy motoryzacyjne jest zachwycony faktem, że:
Samochód można wyłącznie podziwiać i nic mu nie dolega — bo nie ma w nim niczego, co mogłoby się zepsuć.
{{ image(33734) }}
Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Zostaw komentarz: