Restrykcje w Motocaina Cup – zaostrzamy regulamin
W związku z sytuacjami, które miały miejsce podczas poprzednich eliminacji, to jest: nieregulaminowemu zachowaniu zawodniczek na torze, sporach wynikających z agresywnej jazdy, nagminnym falstartom, świadomemu blokowaniu innych uczestniczek czy wreszcie - ze strony organizatorów - zbyt delikatnemu traktowaniu wyżej wymienionych zdarzeń, postanawiamy zaostrzyć reguły zawodów Motocaina Cup.
![]() |
fot. Arek Wiącek
|
Aby uniknąć wszelkich nieporozumień, od kolejnej, IV eliminacji, na zawodach Motocaina Cup pojawi się więcej sędziów oraz dodatkowe nagrania wideo, co – mamy nadzieję – wyeliminuje jakiekolwiek prawdopodobieństwo nieporozumień.
Wprowadzamy następujące zmiany:
- Start do wyścigów finałowych może być powtórzony – w uzasadnionych wypadkach – jedynie trzykrotnie. Nie ma możliwości powtórzenia startu po raz czwarty, nawet w przypadku, gdy jednej z zawodniczek nie wyjdzie początek wyścigu, zepsuje się gokart, nie uda się wejście w pierwszy czy kolejne zakręty, czy w wyniku zwarcia gokartów nie będzie można kontynuować wyścigu itp. sytuacje. Po trzecim, nieudanym restarcie do finałowego wyścigu, zostaną przepisane rezultaty z biegów kwalifikacyjnych.
- Za ignorowanie żółtych, ostrzegawczych świateł, informujących o tym, że na torze coś się stało i trzeba liczyć się z niebezpieczeństwem, będzie przyznawana kara czasowa. Wszelkie wyprzedzenia w tym czasie, jazda z pełną prędkością, kolizje, będą skutkować karą dodatkowych 3 sekund sumowanych z czasem przejazdu wszystkich okrążeń, a w ewidentnych przypadkach agresywnego zachowania, wykluczeniem z wyścigu.
- W przypadku pierwszego falstartu nastąpi ostrzeżenie zawodniczki; gdy dojdzie do drugiego falstartu tej samej zawodniczki, zostanie wycofana na koniec stawki. Trzeci falstart jest równoznaczny z dyskwalifikacją. Żadne wyjaśnienia nie będą w tym przypadku uwzględniane.
- Za niesportowe, agresywne zachowania na torze, jazdę wbrew regułom fair play, będą nakładane kary czasowe. Ponadto wprowadzone zostają następujące reguły:
a) ignorowanie niebieskiej flagi (dubel) – zawodniczka może otrzymać łącznie trzy komunikaty w rożnych punktach kontroli na torze – w postaci sygnalizacji niebieską flagą – co oznacza nakaz przepuszczenia szybszej uczestniczki. Jeśli dublowana zignoruje nakaz ustąpienia lepszej zawodniczce, zostanie jej pokazana czarna flaga oznaczająca natychmiastowy zjazd do boksu. W przypadku nie zastosowania się do czarnej flagi zawodniczka zostanie zdyskwalifikowana, a gokart zostanie pozbawiony mocy.
- Strategiczne decyzje, podejmowane w spornych sytuacjach, przyjmuje wspólnie skład sędziowski, czyli przedstawiciel toru, przedstawiciel Motocaina.pl oraz sędzia główny Stanisław Kostrzak – do tego ostatniego jednak należy końcowa decyzja: zatrzymanie wyścigu, dyskwalifikacja zawodniczki itp.
- Każdej zawodniczce przysługuje prawo odwołania od decyzji sędziów, zgodnie z regulaminem zawodów, paragraf XIV. „Protesty: 1. Uczestniczkom przysługuje prawo do składania protestów i odwołań przez czas nie dłuższy niż 30 minut od zakończenia treningu, sesji kwalifikacyjnej bądź wyścigu, którego protest lub odwołanie dotyczy. Ostateczne decyzje Zespołu Sędziów są niepodważalne i wiążące.”
b) ignorowanie flag, kolejnych upomnień sędziów, notoryczne niesportowe zachowania, m.in. doprowadzanie świadomie do kolizji, wypchnięcia, zepchnięcia pojazdów, będą skutkować karami czasowymi: za pierwsze przewinienie + 5 sekund, za drugie + 10 sekund do ogólnego czasu przejazdu, a za trzecie zajście – czarna flaga, a tym samym konieczność zjazdu do boksu.
Powyższe zmiany są reakcją na coraz bardziej agresywną jazdę podczas Motocaina Cup, zwłaszcza w wyścigu najlepszych zawodniczek. Naszą intencją jest krzewienie sportu motorowego wśród kobiet, dlatego też promujemy nasze zawody w przeróżnych mediach. Zależy nam, aby organizowane przez nas rywalizacje pań przebiegały zgodnie z duchem sportu, według zasad fair play i w atmosferze prawdziwej konkurencji na wysokim poziomie. Aby to miało miejsce, musimy coraz bardziej restrykcyjnie podchodzić do niesportowych zachowań.
Zawodniczki, które do tej pory nie miały okazji uczestniczyć w poważnych zawodach, teraz doświadczą być może bardziej sztywnych reguł panujących na torze. Dzięki jasnemu systemowi kar za przewinienia, nie tylko unikniemy niebezpiecznych sytuacji w Motocaina Cup, ale także będziemy mieć do czynienia z coraz lepiej zorganizowanymi zawodami dla kobiet. Każda z pań zapewne chce brać udział w konkurencjach, w których liczą się tylko wspaniałe rezultaty i gdzie panują jasne zasady, a wszystkie uczestniczki się ich trzymają. Taki jest sport i temu będziemy hołdować.
W nadziei na kolejne, pełne emocji, zmagania w walce o drogocenne finałowe nagrody,
zespół Motocaina.pl oraz przedstawiciele toru N-Gine Grand Prix.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: