Renault Zoe otrzymało 0 gwiazdek w teście zderzeniowym NCAP!
Euro NCAP to organizacja, która bada poziom ochrony nowych samochodów osobowych, które debiutują w danym roku na rynku. Niedawno opublikowano raport z testów aż dwunastu modeli. Największym zaskoczeniem dla fanów francuskiej motoryzacji i jednocześnie wpadką było Renault Zoe, które w teście zderzeniowym otrzymało tylko... O gwiazdek.
W tegorocznych testach wzięły udział takie modele, jak: BMW ix, Dacia Spring, Fiat 500e, Genesis G70, Genesis GV70, Mercedes-EQ EQS, MG Marvel R, Nissan Qashqai, Nissan Townstar, Renault Zoe, Volkswagen Caddy, Skoda Fabia.
Co ciekawe, tylko 7 modeli przeszło serię testów z maksymalnym wynikiem. Mowa o: BMW iX, Genesis G70, Genesis GV70, Mercedes EQ-EQS, Nissan Qashqai, Volkswagen Caddy. Wszystkie te pojazdy otrzymały 5 gwiazdek.
Polaków z pewnością ucieszt fakt, że Volkswagen Caddy, który jest budowany w poznańskiej fabryce otrzymał wspomniane 5 gwiazdek i naprawdę dobre noty w poszczególnych kategoriach. 84 proc. za ochronę dorosłych, 82 proc. za ochronę dzieci, 69 proc. za zabezpieczenie przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu i 79 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo – takie wyniki sugerują, że nowy Caddy może pozostać na rynku na wiele lat.
Renault Zoe otrzymało 0 gwiazdek
Zaskakujące są wyniki dwóch modeli z Grupy Renault. Elektryczne Renault Zoe oraz Dacia Spring nie mogą się pochwalić dobrymi notami w testach zderzeniowych. Dacia otrzymała 1 gwiazdkę, a Zoe – 0 gwiazdek. Taki wynik jest jeszcze bardziej kontrowersyjny ze względu na fakt, że Renault w ostatnich latach było uznawane za jeden z najbezpieczniejszych aut na drogach w Europie.
Już spieszymy z wytłumaczeniem, dlaczego Zoe otrzymało tak fatalną punktację. Zero gwiazdek w teście wynika z braków w wyposażeniu auta. Niezależna organizacja przetestowała wersję Life, która jak jedyna nie posiada systemu ADAS (automatyczne wspomaganie nagłego hamowania). Na checkliście NCAP ten system jest obowiązkowy, więc francuskie ZOE od razu z automatu otrzymało 0 gwiazdek. Samochód od Renault ostatecznie otrzymał następujące noty: 43 proc. punktów za ochronę dorosłych, 52 proc. za ochronę dzieci, 41 proc. za zabezpieczenie niechronionych uczestników ruchu i 14 proc. za systemy wspomagające bezpieczeństwo.
Fatalny wynik Dacii Spring
Elektryczna Dacia Spring także otrzymała bardzo słabe punkty w teście EuroNCAP. systemy wspomagające oceniono na 32 proc., 49 proc. za ochronę dorosłych, 56 proc. za ochronę najmłodszych oraz 39 proc. za zabezpieczenie uczestników ruchu drogowego. Wszystkie te noty są niepokojące dla kierowców, którzy w najbliższym czasie planowali przesiąść się do Springa.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: