Renault Twingo znika z rynku!
Co prawda Renault nie ogłosiło przedwczesnego zakończenia produkcji tego sympatycznego mieszczucha, ale model zostaje wycofany ze sprzedaży w Polsce.
Zniknięcie Twingo z polskiego rynku może być dla was zaskoczeniem, ale liczby są dla tego modelu nieubłagane. W całym zeszłym roku Renault sprzedało w naszym kraju zaledwie 182 sztuki, co poddaje w wątpliwość sens posiadania go w ofercie. Dla porównania Clio sprzedało się w 2018 roku 8353 egzemplarzy, co dało mu 12. miejsce na naszym rynku wśród samochodów nowych.
Trzecia generacja Twingo została zaprezentowana w 2014 roku. W ramach ograniczenia kosztów auto powstało we współpracy z Daimlerem, przez co francuski model stał się bliźniakiem Smarta ForTwo i ForFour. Jego nietypową cechą jest umieszczenie silnika z tyłu pod podłogą bagażnika i napęd na tylne koła. Pozwoliło to na uzyskanie wyjątkowej zwrotności oraz bardzo małej średnicy zawracania (8,59 m). Auto początkowo oferowano z wolnossącym silnikiem 1.0 SCe o mocy 71 KM oraz turbodoładowanym 0.9 TCe, rozwijającym 90 KM. Później do oferty dołączyła jego wzmocniona wersja GT o mocy 110 KM.
Według cennika na oficjalnej stronie Renault, Twingo można jeszcze kupić w Polsce. Dostępny jest tylko podstawowy silnik oraz dwie wersje wyposażenia – Life (36 600 zł) oraz Zen (38 600 zł). Jeśli jesteście ciekawi naszych wrażeń z jazdy tym francuskim mieszczuchem, to tutaj znajdziecie nasz test.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
W programie 'Zakup kontrolowany’ można było zobaczyć co jest przyczyna takiego stanu rzeczy.