Renault Scenic Vision – nietypowa hybryda. Renault stawia na nową technologię
Renault Scenic, jakie znaliśmy do tej pory, przeszło do historii. Francuski producent zaprezentował jego następcę, któremu bliżej jest do SUV-a niż do vana. To nietypowa hybryda łącząca silnik elektryczny z silnikiem wodorowym.
Segment vanów na naszych oczach przechodzi do historii. Jakiś czas temu Renault ogłosiło, że kończy produkcję modeli Scenic i Grand Scenic. I choć wydawało się, że to ostateczny koniec Scenica to okazuje się, że francuski producent nie zamierza z niego całkowicie rezygnować.
Renault Scenic Vision – hybryda z technologią H2-Tech
Renault Scenic Vision to koncepcyjny model będący nietypową hybrydą, łączącą silnik elektryczny z silnikiem wodorowym.
Technologia H2-Tech ma na celu skrócenie przestojów związanych z ładowaniem. Układ napędowy składa się z:
- zamontowanego z przodu silnika elektrycznego o mocy 218 KM
- wodorowych ogniw paliwowych zwiększających moc o 22 KM
- akumulatora o mocy 40 kWh
Ta hybrydowa konfiguracja ma umożliwić samochodowi użycie dwukrotnie lżejszego akumulatora przy tym samym zasięgu. Po 2030 roku, kiedy sieć stacji wodorowych rozszerzy się, Renault spodziewa się zasięgu do 800 kilometrów przy czasie uzupełniania wodoru wynoszącym około pięciu minut.
Renault Scenic Vision – design
Koncepcyjny Scenic odcina się od swoich korzeni i mocno wchodzi w segment SUV-ów. Auto przyjmuje najnowszy język projektowy francuskiego producenta, wyróżniając się mocno rzeźbionym nadwoziem z futurystycznymi detalami. Z przodu da się zauważyć cienkie reflektory LED z dodatkowymi jednostkami LED umieszczonymi niżej. Z tyłu uwagę zwracają światła LED w kształcie bumerangu.
Renault Scenic Vision ma 4490 mm długości, 1900 mm szerokości i 1590 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2835 mm. Według francuskiego producenta waga tego modelu to 1700 kg.
Wnętrze samochodu jest mocno futurystyczne. Uwagę zwraca wiele ekranów, przesuwne siedzenia i fantazyjne oświetlenie. Jak zapewnia francuski producent, system rozpoznawania twarzy automatycznie otwiera drzwi i dostosowuje ustawienia pojazdu do profilu kierowcy, a każde siedzenie jest wyposażone w mikrofony i głośniki zapewniające osobisty dźwięk i optymalną komunikację między pasażerami. Na pokładzie znalazł się również trener jazdy, który uczy kierowcę lepiej jeździć i dba o jego zdrowie.
Renault Scenic Vision powstało z materiałów, z których aż 70% pochodzi z recyklingu, a 95% ma nadawać się do ponownego przetworzenia. Wewnątrz auta nie znajdziemy skóry, a tapicerka jest wykonana z poliestru z recyklingu o niskiej zawartości węgla, a 30% plastiku pochodzi z biosurowców.
Renault Scenic Vision – premiera
Według głównego projektanta, Renault Scenic Vision w 90% jest gotowe do produkcji. Samochód produkcyjny zapowiedziano na 2024 rok i zostanie zbudowany na platformie CMF-EV.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: