
Renault Rafale – ile kosztuje w Polsce? Niemało
Francuska marka postanawia powalczyć w segmencie D, wystawiając do walki nowe Renault Rafale. Ten SUV o stylistyce coupe dostał teraz polski cennik. Ile kosztuje nowe Renault Rafale w Polsce?
Renault chce ugryźć sporą ilość tortu w segmencie kompaktowych SUVów. Francuska marka niedawno zapowiedziała nowego gracza w mniejszym segmencie C – Renault Symbioz, a teraz do polskich salonów wjeżdża już SUV w stylu coupe – Rafale.
Nowe Renault Rafale ma długość 4,71 m, szerokość 1,86 m oraz wysokość 1,61 m. Nowego SUVa zbudowano na platformie CMF-C/D, dzięki czemu miejsca dla pasażerów w drugim rzędzie jest dużo i pomimo sylwetki typu coupe, przestrzeń nad głową z tyłu (odległość od siedziska do dachu) wynosi 880 mm. Całość uzupełnia pojemny, 630-litrowy bagażnik. Auto ma rywalizować z m.in. z Peugeotem 408 i Citroenem C5 X.
Renault Rafale to pierwszy model tej marki, opracowany w jej nowym języku stylistycznym. Jego twórcą jest Gilles Vidal – nowy szef designu Renault, który wcześniej pracował dla Peugeota. Naleciałości auta z „lwem” ewidentnie widać w przedniej części Rafale. Kształt lamp, osłony chłodnicy, a nawet bocznych świateł dziennych już gdzieś widzieliśmy.
Renault Rafale – jaki silnik?
Na razie do oferty trafi wersja z jednym silnikiem E-Tech full hybrid o łącznej mocy 200 KM i wielotrybową automatyczną skrzynię biegów. Zasięg to nawet 1100 km.
- 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 l z turbodoładowaniem, o mocy 130 KM (96 kW) i momencie obrotowym 205 Nm.
- główny silnik elektryczny o mocy 50 kW (70 KM) i momencie obrotowym 205 Nm do jazdy w trybie elektrycznym.
- akumulator o pojemności 2 kWh ładuje się automatycznie podczas zwalniania i hamowania.
Pod koniec roku pojawi się Renault Rafale E-Tech 4×4 300 o mocy 300 KM, zapewniającą jeszcze większą przyjemność z jazdy. Mocniejszy wariant będzie posiadał dwa silniki elektryczne (po jedną na oś).
Renault Rafale – ceny w Polsce
Obecnie w polskim cenniku Rafale pojawiły się dwie odmiany – techno oraz esprit Alpine. Wersja techno startuje od 192 900 zł, a z napędem 4Control advanced od 199 900 zł. Na szczycie cennika stoi a odmiana esprit Alpine, którą wyceniono na 210 900 zł.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: