Renault powraca do Formuły 1
Francuski producent powróci do Formuły 1 z zespołem fabrycznym w 2016 roku, dzięki przejęciu obecnej ekipy Lotusa.
Właściwie wszystko wróciło do normy, bowiem ekipa Lotusa zbudowała zespół wcześniej, na dawnych terenach Renault w Enstone, które teraz wracają do rąk francuskiego producenta. Renault już we wrześniu wystosowało list intencyjny, informujący o zamiarze przejęcia zespołu i powrotu do Formuły 1 w sezonie 2016.
„Renault miało do wyboru dwie opcje – zaangażować się w 100% lub odejść z Formuły 1. Po długiej analizie zdecydowaliśmy, że Renault będzie obecne w F1 od 2016 roku. Ostatnie detale dane nam przez udziałowców F1 dały nam pewność, że chcemy podjąć się tego wyzwania. Naszym celem jest zwycięstwo, nawet jeśli będzie trzeba na to czasu” – powiedział Carlos Ghosn, prezes Renault.
O Polce, która jeździła bolidem Renault F1 Team przeczytać tu.
Jak informuje producent, marka bardziej skorzysta na funkcjonowaniu zespołu fabrycznego niż na roli dostawcy silników, z której zyski, zarówno ze strony poczynionych inwestycji, jak i wizerunkowej, okazały się być poniżej oczekiwań.
Renault F1 Team i Lotus F1 Team funkcjonowało w Enstone przez ostatnie 15 lat, a ich największym osiągnięciem były dwa tytuły mistrzowskie w latach 2005-2006. Samo Renault jest natomiast w F1 nieprzerwanie od prawie 40 lat, pojawiając się po raz pierwszy w 1977 roku, wprowadzając rewolucyjne silniki turbo, jakie obecnie napędzają całą stawkę. Silniki Renault wzięły udział w ponad 600 wyścigach, odnosząc 168 zwycięstw, a także zdobywając 12 tytułów producentów i 11 mistrzostw świata kierowców.
Poza względami wizerunkowymi i chęcią przyciągnięcia nowych klientów, Formuła 1 napędza także motywację pracowników Renault i oferuje wyzwania technologiczne i organizacyjne, pozwalając przenieść naukę do samochodów seryjnych, czego sztandarowym przykładem jest linia samochodów R.S. marki.
Renault obiecuje ujawnienie szczegółów swojego programu w styczniu, na dwa miesiące przed startem sezonu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Oferujemy nowe mieszki na skrzynie biegów veven.pl