
Renault powraca do Formuły 1
Francuski producent powróci do Formuły 1 z zespołem fabrycznym w 2016 roku, dzięki przejęciu obecnej ekipy Lotusa.
Właściwie wszystko wróciło do normy, bowiem ekipa Lotusa zbudowała zespół wcześniej, na dawnych terenach Renault w Enstone, które teraz wracają do rąk francuskiego producenta. Renault już we wrześniu wystosowało list intencyjny, informujący o zamiarze przejęcia zespołu i powrotu do Formuły 1 w sezonie 2016.
„Renault miało do wyboru dwie opcje – zaangażować się w 100% lub odejść z Formuły 1. Po długiej analizie zdecydowaliśmy, że Renault będzie obecne w F1 od 2016 roku. Ostatnie detale dane nam przez udziałowców F1 dały nam pewność, że chcemy podjąć się tego wyzwania. Naszym celem jest zwycięstwo, nawet jeśli będzie trzeba na to czasu” – powiedział Carlos Ghosn, prezes Renault.
O Polce, która jeździła bolidem Renault F1 Team przeczytać tu.
Jak informuje producent, marka bardziej skorzysta na funkcjonowaniu zespołu fabrycznego niż na roli dostawcy silników, z której zyski, zarówno ze strony poczynionych inwestycji, jak i wizerunkowej, okazały się być poniżej oczekiwań.
Renault F1 Team i Lotus F1 Team funkcjonowało w Enstone przez ostatnie 15 lat, a ich największym osiągnięciem były dwa tytuły mistrzowskie w latach 2005-2006. Samo Renault jest natomiast w F1 nieprzerwanie od prawie 40 lat, pojawiając się po raz pierwszy w 1977 roku, wprowadzając rewolucyjne silniki turbo, jakie obecnie napędzają całą stawkę. Silniki Renault wzięły udział w ponad 600 wyścigach, odnosząc 168 zwycięstw, a także zdobywając 12 tytułów producentów i 11 mistrzostw świata kierowców.
Poza względami wizerunkowymi i chęcią przyciągnięcia nowych klientów, Formuła 1 napędza także motywację pracowników Renault i oferuje wyzwania technologiczne i organizacyjne, pozwalając przenieść naukę do samochodów seryjnych, czego sztandarowym przykładem jest linia samochodów R.S. marki.
Renault obiecuje ujawnienie szczegółów swojego programu w styczniu, na dwa miesiące przed startem sezonu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Oferujemy nowe mieszki na skrzynie biegów veven.pl