Renault – odbicie po pandemii
Renault zaprezentowało wyniki sprzedaży globalnie i w Polsce za rok 2022.
Spis treści
- Renault – wyniki za 2022, byłoby lepiej, gdyby nie Putin
- Renault i udane nowe modele aut
- Renault i wyniki w Polsce
Na dzisiejszej prezentacji wyników sprzedaży francuskiej marki, jej przedstawiciele pochwalili się osiągniętymi rezultatami za rok 2022, a także przedstawili plany na najbliższą przyszłość.
Renault – wyniki za 2022, byłoby lepiej, gdyby nie Putin
W 2022 roku Renault sprzedało niemal 1,5 miliona samochodów, to wynik słabszy niż w 2021 roku, ale rezultat ten wynika również z przyczyn niezależnych od producenta. W 2021 roku, jak widać na poniższej infografice, część sprzedaży generował rynek rosyjski. Renault jednak wycofało się z Rosji po tym, jak kraj ten rozpoczął wojnę z Ukrainą.
Większość sprzedaży francuskiej marki trafiło na Stary Kontynent, przy czym rynkiem, na który trafiło najwięcej aut z charakterystycznym logo jest Francja. Renault w Europie zajmuje 3. pozycję jeżeli chodzi o sprzedaż aut elektrycznych i 2. miejsce w sprzedaży pełnych hybryd. W danych widać też efekt modelu Renault Arkana – w segmencie kompaktowym marka odnotowała wzrost o 21% rok do roku. Jeżeli chodzi o auta dostawcze Renault utrzymuje znaczny 14,4-procentowy udział w europejskim rynku aut dostawczych.
Renault i udane nowe modele aut
Spośród ponad 80 tys. egzemplarzy Renault Arkana, które już trafiły do klientów, aż 60% to auta hybrydowe, klienci znacznie częściej wybierają też wyższe wersje wyposażenia (74%), a model ten cieszy się również popularnością wśród klientów indywidualnych (56% sprzedaży detalicznej). Więcej danych na poniższej infografice:
Renault i wyniki w Polsce
W ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano 27 490 nowych egzemplarzy samochodów Renault (zarówno osobowe, jak i dostawcze). Stawia to francuską markę na 5. miejscu w naszym kraju. Więcej danych na poniższej infografice:
Renault pochwaliło się również, że w 2022 roku marka była trzeci rok z rzędu liderem na rynku aut dostawczych w naszym kraju. Ten trend Renault chce oczywiście utrzymać. Na rok 2023 marka chce utrzymać się w pierwszej piątce marek w Polsce, zwiększyć swój udział wśród klientów indywidualnych (przynajmniej o 1 pozycję w górę). Celem jest także elektryfikacja, chodzi o to, by 33% sprzedaży aut osobowych stanowiły auta zelektryfikowane. Umiejętne żonglowanie ofertą i cennikiem, może oznaczać, że nie będzie to tylko myślenie życzeniowe.
Na koniec proponuję wideo z naszego testu elektrycznego Renault Megane E-Tech:
Najnowsze
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Apple CarPlay to system, który zmienia sposób, w jaki korzystamy z naszych samochodów. Stworzony przez Apple, CarPlay integruje iPhone’a z systemem multimedialnym pojazdu, umożliwiając kierowcom dostęp do najważniejszych funkcji smartfona bez odrywania uwagi od drogi. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi, rozbudowanej kompatybilności i zaawansowanym funkcjom, CarPlay ułatwia codzienne podróże, zwiększając komfort i bezpieczeństwo jazdy. -
Jakie są objawy zużycia oleju silnikowego i jak je rozpoznać?
-
Ford Capri Premium AWD – elektryzujący powrót legendy! Test, opinia, zasięg
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Zostaw komentarz: