Renault Clio 2023. Auto odmłodzone, nabrało charakteru. Dane techniczne, silniki, wyposażenie, galeria
Nowe Renault Clio 2023 zostało zaprezentowane przez francuską markę. Mieszczuch nabrał ogłady i stylu, bo ładny był już wcześniej.
Spis treści
- Renault Clio 2023 – zyskał na elegancji
- Renault Clio 2023 – wnętrze z ekologicznych materiałów
- Renault Clio 2023 – więcej cyfrowej techniki
- Renault Clio 2023 – silniki
- Renault Clio 2023 – galeria
Renault Clio to jeden z najpopularniejszych samochodów świata. Od momentu pojawienia się pierwszej generacji w 1990 roku na drogi trafiło blisko 16 milionów egzemplarzy tego modelu. Renault zaprezentowało właśnie najnowszą, odświeżoną wersję Renault Clio 2023. Wizualnie Clio upodobniono do najnowszych modeli (np. Renault Austral), co jeszcze zmieniono?
Renault Clio 2023 – zyskał na elegancji
Clio najnowszej generacji od momentu debiutu uznawane jest za jedno z ładniej naszkicowanych aut segmentu B. Lifting zaordynowany przez włodarzy francuskiej marki wniósł do wyglądu tego modelu szczyptę elegancji. Przeprojektowany pas przedni, odmienny układ świateł i inne detale zmodyfikowanego nadwozia zauważalnie wyróżniają nowe Clio i dostosowują jego styl do trendu, który wyznaczyły większe modele francuskiej marki: nowy Austral oraz najnowszej generacji Renault Espace, który stał się SUV-em. Jednak Renault przekonuje, że to Clio jest pierwszym modelem Renault, w którym reflektory tworzą zupełnie nową identyfikację wizualną. Oczywiście w każdej wersji wyposażenia mamy tu LED-owe reflektory.
Zmieniono również tył samochodu. Aerodynamiczne wyloty powietrza poszerzają optycznie tył. Dolna część jest polakierowana na czarny mat w niższych poziomach wyposażenia, w wersji Techno – na czarny błyszczący kolor, a w wersji Esprit Alpine ma matowy kolor Szary Schiste. Zmodernizowane tylne światła mają przezroczyste klosze o kryształowym szlifie. Boczny wzór tylnych świateł również nawiązuje do nowego układu świateł z przodu.
Nowe Clio jest dostępne w sześciu eleganckich kolorach nadwozia: Biel Alpejska, Czarny Etoilé, Szary Schiste, Niebieski Iron, Czerwony Flamme, Pomarańczowy Valencia oraz w nowym kolorze Szary Rafale. Ten ostatni wariant jest lakierem trójwarstwowym niemetalizowanym, który ponoć przy bliższym spojrzeniu wydaje się perłowy. Nowe Clio oferowane będzie z obręczami kół w rozmiarze do 17″. Do wyboru jest sześć wzorów w tym cztery ze stopów lekkich.
Wymiary względem poprzedniej wersji praktycznie nie uległy zmianie. Nowe Clio ma długość 4,053 mm przy szerokości 1988 mm i wysokości 1439 mm.
Renault Clio 2023 – wnętrze z ekologicznych materiałów
We wnętrzu nowego Clio królują ekologiczne materiały. Na przykład w wersji Techno siedzenia, panele drzwiowe i deska rozdzielcza są pokryte ekologiczną tkaniną tencel, produkowaną przez austriacką firmę Lenzing. Zawiera ona 60% włókien otrzymywanych z masy celulozowej pochodzącej z bioźródeł. Na naturalną skórę, bez względu na poziom wyposażenia nowego Clio, nie ma co liczyć. Skóra jest passe. Bagażnik nowego Clio mieści pokaźne (jak na segment B) 391 litrów (wyjątkiem jest wersja E-Tech Full Hybrid, w której bateria zabiera część przestrzeni i wówczas dostępna pojemność to 301 litrów).
Renault Clio 2023 – więcej cyfrowej techniki
Zespół zegarów i wskaźników Nowego Clio został zmodernizowany – jest wyposażony w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. Zależnie od kraju i wersji Nowe Clio może dysponować radioodbiornikiem z funkcjonalnością R&GO lub systemem multimedialnym Renault EASY LINK. System ten zapewnia bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto bez względu na wersję (rozmiar ekranu pokładowego). Nie zabrakło również szerokiego zakresu systemów ADAS (wsparcia kierowcy), doposażone Clio zapewnia autonomię jazdy poziomu drugiego.
Renault Clio 2023 – silniki
W nowym Clio 2023 będzie można wybrać zarówno silniki spalinowe, jak i układ dwupaliwowy (benzyna/LPG) oraz hybrydę (pełną, nie plug-in), Renault najbardziej promuje układ hybrydowy E-Tech Full Hybrid 145. Jest to hybryda szeregowo-równoległa z silnikiem spalinowym o mocy 69 kW i dwoma silnikami elektrycznymi (jeden z nich to wysokonapięciowy starter-generator o mocy 18 kW, drugi jest napędowym silnikiem elektrycznym o mocy 36 kW). Systemowa moc napędu to 145 KM, jest ona przekazywana na koła (przednią oś) za pośrednictwem bezsprzęgłowej, wielotrybowej skrzyni E-Tech. Energii jednostkom elektrycznym dostarcza akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh. Napęd jest tak zestrojony, że hybrydowe Clio zawsze rusza „na prądzie”, a deklarowany udział jednostki elektrycznej w ruchu miejskim ma sięgać nawet 80%, co nie powinno pozostać bez wpływu na zużycie paliwa.
Kolejnym silnikiem jest dwupaliwowa, turbodoładowana jednostka spalinowa TCe 100 o mocy 100 KM zasilana benzyną lub LPG. Przy obu pełnych zbiornikach pozwala to nowemu Clio pokonać dystans ponad 1000 km. Instalacja LPG jest tu fabryczna, zatem zintegrowana z elektroniką pojazdu, a nabywca ma pełną gwarancję na cały pojazd. Oprócz tego model ten będzie można wybrać z najsłabszym w gamie, 90-konnym, litrowym benzyniakiem TCe 90.
Renault Clio 2023 – galeria
Tymczasem czekając na nowe Clio obejrzyjcie jak Kamila testuje Renault Megane R.S.:
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: