Renault Austral – zastępca Kadjara może podbić serca kierowców. W ofercie tylko silniki hybrydowe
Renault Austral to SUV, który zastąpi Kadjara w gamie francuskiego producenta. Samochód będzie dostępny wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi, a jego najmocniejsza wersja będzie miała 200 KM. Czy podbije serca kierowców?
Renault Austral uzupełni gamę SUV-ów segmentu C, a więc tego segementu motoryzacyjnego rynku, która rośnie w niesamowitym tempie i nic nie wskazuje, aby ten trend w najbliższym czasie, miał się odwrócić.
Wizualnie Renault Austral bardzo przypomina elektryczne Megane E-TECH. W związku z zastosowaniem spalinowych jednostek napędowych, a co za tym idzie koniecznością przygotowania odpowiednich wlotów powietrza, SUV wygląda mniej futurystycznie niż elektryk.
Renault Austral ma długość 4,51 metra, dzięki czemu z łatwością przewiezie do pięciu pasażerów. SUV-a oparto na platformie CMF-CD3 – podobnej do tej stosowanej w Nissanie Qashqai i Nissanie X-Trail. Według Renault, nowa architektura zapewni lepszą izolację akustyczną, więcej funkcji asystujących oraz bardziej komfortowe zawieszenie.
Wnętrze samochodu wyróżnia się nowoczesną deskę rozdzielczą z masywnym tunelem środkowym i gigantycznym, centralnym wyświetlaczem. W oczy rzuca się również spłaszczona kierownica i bardzo wąskie nawiewy. Całość sprawia bardzo minimalistyczne wrażenie.
Francuski producent chwali się, że w Renault Austral nie zabraknie schowków. Ich łączna pojemność wynosi 35litrów.
Renault Austral – Esprit Alpine, czyli wyposażenie z najwyższej półki
Renault Austral, po raz pierwszy w historii francuskiego producenta, będzie dostępny w ekskluzywnej wersji Esprit Alpine, która nadaje mu bardziej sportowy wygląd i czerpie inspirację ze sportowego DNA flagowej marki Grupy Renault, Alpine. Osiągi pozostają bez zmian.
Sportowego charakteru Australowi nadaje specjalnie zaprojektowany kolor nadwozia Satin Shale Grey, 20-calowe, czarne aluminiowe felgi Daytona z oznaczeniem „Alpine” czy relingi dachowe w kolorze Satin Black. Emblematy „Esprit Alpine” umieszczone z boku samochodu uzupełniają gamę unikalnych elementów wyposażenia.
Wewnątrz wersję „Espirit Alpine” wyróżniają niebieskie szwy, tapicerka z Alcantary z tkaniną „twill” z włókna węglowego oraz skórzana kierownica ze z wstawkami z Alcantary i przeszyciami w kolorze niebieskim, białym i czerwonym. Aluminiowe pedały i progi drzwi zdobi logo „Alpine”.
Renault Austral – gama jednostek napędowych
Renault Austral będzie dostępny wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi. Wśród różnych opcji znajdzie się hybrydowy Austral E-TECH, który będzie napędzał turbodoładowany silnik 1.3 TCe z 12-woltowym systemem mild-hybrid. Alternatywą ma być nowa turbodoładowana jednostka napędowa 1.2 TCe z 48-woltowym systemem mild-hybrid.
Kierowcy będą mieli do wyboru najnowszą generację silnika E-TECH Hybrid o mocy 200 KM, oraz dwa silniki benzynowe: 130 KM 48V Mild Hybrid Advanced i 140 KM lub 160 KM 12V Mild Hybrid.
Jeszcze w tym roku pierwsze egzemplarze mogą trafić do klientów także w Polsce. Renault Austral trafi do sprzedaży jesienią 2022 roku.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: