
Renault 5 Prototype – producent odkrywa karty nowej strategii „Renaulution”
Do 2025 roku koncern Renault wprowadzi na rynek 14 kluczowych modeli. Siedem z nich będzie wyposażonych w napęd w pełni elektryczny!
Podczas prezentacji strategicznego planu Grupy Renault, „Renaulution”, przedstawiciele koncernu przedstawili jego założenia na kolejnych pięć lat i bardziej odległą przyszłość. Renault będzie nadal liderem w obszarze transformacji energetycznej, do 2025 roku w ofercie koncernu znajdzie się wiele modeli zelektryfikowanych i z napędem hybrydowym – będzie to najbardziej zielona gama w Europie. W obszarze technologii Renault będzie w jeszcze większym stopniu wykorzystywać otwarty ekosystem „Software République”, który obejmuje oprogramowanie, dane, systemy cyberbezpieczeństwa i mikroelektronikę, aby w dalszym ciągu rozwijać usługi interaktywne.
Renault przedstawia model Renault 5 Prototype, który symbolizuje, co oznacza strategia „Renaulution” dla produktów Grupy. Renault 5 Prototype to przykuwający wzrok, niewielkich rozmiarów samochód, który w nowoczesny sposób nawiązuje do najpopularniejszego modelu wszechczasów i jest wyposażony w napęd w pełni elektryczny.
Jego stylistyka jest utrzymana w lekkiej, nieszablonowej konwencji, którą podkreślają żółte akcenty utrzymane w stylu pop. Kierowany przez Gillesa Vidala zespół projektantów czerpał inspirację z legendarnego modelu Renault 5, który jest na całym świecie uznawany za kultowy samochód. Renault 5 Prototype nawiązuje stylistycznie do oryginalnego modelu. Nowoczesne akcenty to przede wszystkim wybór materiałów wykończeniowych zainspirowanych światem elektroniki, mebli i sportu.
Na bocznych skrzelach, kołach i umieszczonym z tyłu logo pojawia się także nawiązanie do znanego z kultowej wersji R5 emblematu „5”. Przód oraz materiałowy dach to z kolei nawiązanie do sztuki meblarskiej, są one kwintesencją francuskiego stylu i elegancji. Podkreślają przekorny charakter nowego modelu, jego wygląd wzbudza w nas wielkie emocje.
Po podświetleniu, umieszczone na przedniej masce i tylnej klapie logo sprawia, że samochód nagle „ożywa”. Motyw francuskiej flagi na bocznych lusterkach podkreśla, że to samochód „zaprojektowany we Francji”. Wbudowane w zagłówki światła ambientowe oraz niewielki przezierny ekran na desce rozdzielczej zachęcają nas, by usiąść za kierownicą i wybrać się na przejażdżkę.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Elektryki zawsze spoko, aby cena niższa
Anonymous - 5 marca 2021
Szczerzę to moja yaris hybrydowa jest ładniejsza i praktyczniejsza. Elektryki są jakieś brzydkie, może kiedyś jak to bardziej udoskonal to tak