René Rast po raz pierwszy poprowadził bolid Formuły E
Rozpoczął się ostatni etap przygotowań do wznowienia sezonu Formuły E. Podczas treningów na torze Lausitzring, nowy kierowca Audi René Rast przejechał swe pierwsze okrążenie za kierownicą bolidu Formuły E. To był jego debiut w zespole Audi Sport ABT Schaeffler.
Do powrotu Formuły E na tor zostały 33 dni. Audi Sport ABT Schaeffler kontynuuje swe przygotowania do wielkiego finału, który rozegrany zostanie w Berlinie, trenując na torze wyścigowym Lausitzring, 130 km na południe od stolicy Niemiec. Do teamu dołączył René Rast, który dziś po raz pierwszy zasiadł za sterami bolidu Formuły E. W nim właśnie Rast walczył będzie o mistrzostwo tej serii wyścigów.
Otwarty kokpit, zupełnie inny dźwięk, inny rodzaj skupienia – wszystko jest inne niż w DTM. Przez ostatnich kilka dni doświadczyłem tylu nowości!” – mówi o swych wrażeniach René Rast. „Zostałem bardzo dobrze przyjęty w zespole, a mój kolega z teamu Lucas di Grassi jest bardzo doświadczonym i otwartym nauczycielem. Pierwsze kilometry za kierownicą bolidu Formuły E przyniosły mi wiele radości, i z dnia na dzień nie mogę się już doczekać startu w Berlinie. Zdaję sobie jednak sprawę, że tych kilka wyścigów, to będzie ogromne wyzwanie i że nie będzie łatwo.
Podczas treningów Rast dzielił samochód ze swym kolegą z zespołu Lucasem di Grassi, na którego koncie są już 2294 okrążenia w serii wyścigów Formuła E i który do Berlina pojedzie ze znacznie większym doświadczeniem.
Po wielu tygodniach rozmów telefonicznych i video konferencji, w końcu mam znów możliwość pracy z moim teamem na żywo” – podkreśla di Grassi, który ostatnich kilka miesięcy spędził z rodziną w swej ojczyźnie Brazylii, a do swojego domu w Monaco wrócił zaledwie kilka tygodni temu.
Przed nami sześć wyścigów i to one zadecydują kto zostanie mistrzem Formuły E. Nic nie jest przesądzone i dlatego chcemy pojawić się w Berlinie maksymalnie dobrze przygotowani. Dzisiejsze treningi to ważny krok na tej drodze.
Treningi, intensywna praca w symulatorze i konsultacje z inżynierami Audi ciągle trwają. Sprawy nabiorą rozpędu już za kilka tygodni. W dniach 5/6, 8/9 i 12/13 sierpnia, Formuła E rozegra trzy podwójne rundy, które rozstrzygną sezon zatrzymany niespodziewanie pod koniec lutego. René Rast jednocześnie bierze też udział w serii DTM, stąd w sierpniu, w ciągu 23 dni pojedzie w aż 12 wyścigach.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: