
Remont wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej. Korki, utrudnienia i objazdy. Kierowcy muszą uzbroić się cierpliwość
W związku z remontem wiaduktów na Trasie Łazienkowskiej, warszawscy kierowcy muszą liczyć się z ogromnymi utrudnieniami i gigantycznymi korkami. Zmiany w ruchu odczuwają także pasażerowie komunikacji miejskiej. Utrudnienia potrwają ponad dwa lata.
Pod koniec stycznia 2022 roku rozpoczął się remont Trasy Łazienkowskiej, czyli wyburzanie wiaduktów nad Agrykolą. Obiekty powstały w 1974 roku, a ich aktualny stan wymaga całkowitego rozebrania i wybudowania od podstaw. Północny wiadukt nad Agrykolą został zamknięty dla ruchu. Kierowcy i autobusy będą mogli jeździć w obu kierunkach wiaduktem południowym.
Na odcinku Trasy Łazienkowskiej od ronda Jazdy Polskiej do węzła z Wisłostradą wprowadzono zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych oraz pojazdów o szerokości powyżej 2,2 m. Zalecany objazd dla tych pojazdów prowadzi ulicami: L. Waryńskiego, Goworka, Spacerową i J. Gagarina do ul. Czerniakowskiej.
Jak będzie przebiegał ruch na Trasie Łazienkowskiej podczas remontu?
Możliwość przejazdu Trasą Łazienkowską ma być zachowana przez cały czas prowadzenia robót, ale warszawscy kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość i liczyć się z ogromnymi utrudnieniami i gigantycznymi korkami. Aż na 35 skrzyżowaniach zostanie przeprogramowana sygnalizacja świetlna w związku z modernizacją drogi.
W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów przejazd będzie możliwy po drugim obiekcie. Kierowcy jadący od strony Pragi-Południe zjadą na niego za węzłem z Wisłostradą, a na właściwą jezdnię wrócą na wysokości pl. Na Rozdrożu. Na czynnym wiadukcie są cztery pasy ruchu – po dwa w każdym kierunku. Dla kierowców indywidualnych – dwa skrajne pasy o szerokości 2,2 m, a dwa wewnętrzne o szerokości 3 m zarezerwowane są wyłącznie dla autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego i dopuszczonych pojazdów (taksówek, motocykli, MTON oraz pojazdów uprzywilejowanych).
Następnie, gdy zakończą się roboty na północnym wiadukcie, ruch zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi.
Jak ominąć korki podczas remontu Trasy Łazienkowskiej?
Część kierowców przeniesie się na pewno na inne przeprawy przez Wisłę. Najlepszą z opcji objazdu jest wybór mostu Siekierkowskiego: ul. Puławską i Goworka, Alejami Ujazdowskimi lub Waryńskiego i Spacerową do Gagarina i Czerniakowskiej. Trasę Łazienkowską będzie można także ominąć, jadąc: aleją Niepodległości, Wilanowską, Trasą Siekierkowską, Czerniakowską.
Zmiany w komunikacji miejskiej
W czasie przebudowy wiaduktów przy parku Agrykola autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego jeżdżą Trasą Łazienkowską bez zmian tras. Skorygowana została jedynie trasa linii 143 – od soboty, 29 stycznia, autobusy tej linii dojeżdżają do Pomnika Lotnika, czyli skrzyżowania trasy z ulicą Żwirki i Wigury.
Pasy dla autobusów na południowym wiadukcie Trasy Łazienkowskiej zostały wytyczone na środkowej części obiektu, bezpośrednio nad podporami. Ze względu na obciążenie dużymi pojazdami, jakimi są autobusy, było to jedyne dopuszczalne rozwiązanie, zgodne z zalecaniami opracowanymi przez Instytut Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej. Ze względu na taki układ pasów oraz względy bezpieczeństwa w tym etapie prac nieczynne są przystanki Rozbrat (w obydwu kierunkach) oraz przystanek Torwar w kierunku Centrum.
Jak długo potrwa remont Trasy Łazienkowskiej?
Zgodnie z założeniami firmy realizującej prace budowlane remont Trasy Łazienkowskiej powinien zakończyć się w ciągu 32 miesięcy, czyli potrwają one ponad 2 lata, do marca 2024 roku. Ich koszt wyniesie około 87,5 miliona złotych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: