
Rekordowa sprzedaż motocykli w lutym
Mamy nowy rekord - nad Wisłą rośnie sprzedaż nowych jednośladów, ale w ostatnim czasie rynek motorowerów mocno się skurczył.
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego poinformował o nowym rekordzie. Sprzedaż motocykli na polskim rynku rośnie. Tylko w lutym zarejestrowano w Polsce 1772 jednoślady.
W lutym sprzedaż wyniosła 1772 sztuki – to o 465 jednośladów więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Słaby wynik w lutym 2021 był spowodowany wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących emisji spalin. Wielu importerów rejestrowało motocykle jeszcze przed końcem roku, żeby mogły być dopuszczone do ruchu.
Zobacz: Sprzedaż nowych motocykli ostro ruszyła
Na lutowy rekord składa się 496 sztuk motorowerów (od początku roku zarejestrowano ich 851 sztuk) oraz 1276 nowych motocykli – to najwięcej od 2005 roku, gdy PZPM rozpoczął monitorowanie rynku.
Sprzedaż w Polsce – liderem Honda
Początek tego roku stoi pod znakiem dobrej dynamiki sprzedaży motocykli. Przez dwa miesiące zarejestrowano nad Wisłą 2132 motocykle. Cały czas maleje popularność modeli o pojemności 125 cm3. W tym roku stanowią 29,3 proc. całkowitej sprzedaży. Dużym zainteresowaniem cieszą się motocykle o pojemności ponad 750 cm3 – 38,3 proc. rynku.
Liderem polskiego rynku jest Honda. Na drugim miejscu uplasowała się Yamaha, a na trzecim miejscu BMW.
Import używanych jednośladów rośnie
W lutym 2022 r. zarejestrowano aż 3810 używanych motocykli, które sprowadzono z zagranicy. W tym przypadku rynek zanotował wzrost o 13,9 proc. w stosunku do ubiegłego roku. W tej grupie znajdują się motocykle japońskie – Honda, Yamaha i Suzuki. Do tej grupy trzeba jeszcze doliczyć 640 sztuk motorowerów. Łącznie zarejestrowano w lutym 4450 używanych jednośladów.
Łącznie od początku roku cały rynek nowych i używanych jednośladów liczy 10 779 egzemplarzy. Nowe pojazdy stanowią prawie 28 proc. całości.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: