
Rekordowa liczba zawodniczek w Rajdzie Dakar 2019!
41. Rajd Dakar w tym roku zagości w Peru w dniach 7-17 stycznia. Jego trasa liczyć będzie ponad 5000 kilometrów, z czego 3000 to odcinki specjalne, a 70% to piasek i wydmy. Ta edycja rajdu może być, według ekspertów, najtrudniejszą w historii!
Do startu w rajdzie zgłosiło się 534 zawodników w 334 pojazdach. Na rywalizację zdecydowało się 135 debiutantów oraz 34 zawodników bez wsparcia serwisowego w ramach „Original by Motul”.
W rywalizacji udział weźmie także 17 kobiet i jest to rekord w historii rozgrywania Rajdu Dakar. Cztery zawodniczki są z Hiszpanii, po dwie z: Niemiec, Holandii, Czech i Peru, a po jednej reprezentantce mają kraje: Boliwia, Francja, Włochy, Paragwaj i Rosja. Prowadzić pojazdy w 41. Rajdzie Dakar będą:
MOTOCYKLE
KTM FACTORY RACING TEAM
Motocykl: KTM 450
Numer: 17
Urodzona: 11/12/1985
Narodowość: ESP
To od lat najlepsza i coraz wyżej klasyfikowana zawodniczka w historii rajdu, „Królowa Dakaru”. Jednak tegoroczny jej wynik jest wielką niewiadomą, ponieważ Laila z powodu przewlekłej choroby i osłabienia organizmu nie mogła wystarczająco przygotować się do startu. Wierzymy jednak, że królowa jest tylko jedna i będzie nią na mecie!
HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING
Motocykl: HUSQVARNA FR 450 RALLY
Numer: 55
Urodzona: 03/06/1983
Narodowość: NDL
To już 7-my start tej zawodniczki w Rajdzie Dakar. Występowała z przerwami od 2006 roku, a gdy nie jechała na motocyklu, to i tak uczestniczyła w rajdzie, jako wsparcie w innych zespołach. Ubiegłoroczna edycja dowiodła jej determinacji i siły, bo wystartowała wtedy cięższym motocyklem, złamała nadgarstek, poturbowała kręgosłup, a i tak dojechała do mety!
NIFONTOVA 13 TEAM
Motocykl: HUSQVARNA 450RR
Numer: 56
Urodzona: 19/01/1979
Narodowość: RUS
W 2017 roku Anastasiya była pierwszą Rosjanką, która wystartowała i osiągnęła metę Rajdu Dakar. A teraz ma też szansę, by zostać pierwszą kobietą, która ukończyła ten rajd bez wsparcia serwisowego. Oprócz przygotowania fizycznego, zawodniczka poświęciła wiele czasu na techniczne szkolenia i przygotowanie motocykla do tego startu.
INDIGO RACING
Motocykl: HUSQVARNA FE 450
Numer: 57
Urodzona: 01/11/1988
Narodowość: CZE
W ubiegłej edycji rajdu Gabriela była pierwszą, czeską motocyklistką na trasie. Rajdu jednak nie ukończyła z powodu złamania obojczyka, choć walczyła jeszcze przez 80 kilometrów w tym stanie. W tym roku ma zamiar metę osiągnąć i znowu da z siebie wszystko!
PONT GRUP YAMAHA
Motocykl: YAMAHA WR 450 F
Numer: 98
Urodzona: 05/02/1988
Narodowość: ESP
To jej pierwszy start w Rajdzie Dakar i spełnienie marzeń. Sara też chce zostać pierwszą zawodniczką na mecie, która ukończyła Rajd Dakar bez wsparcia serwisowego. Od dziecka kocha motocykle, jak i razem z tatą je serwisuje.
SOCOPUR
Motocykl: KTM EXC F
Numer: 130
Urodzona: 28/03/1994
Narodowość: PER
Gianna to debiutantka w Rajdzie Dakar i pierwsza zawodniczka z Peru w jego historii. Na co dzień jest instruktorką w motocyklowej szkole enduro. Gdy w wieku 15 lat pokonała raka, stwierdziła, że nie ma rzeczy niemożliwych i wytrwale dąży do realizacji swoich marzeń!
QUADY
TEAM CAN AM MARTINEZ
Quad: CAN-AM RENEGADE 850
Numer: 274
Urodzona: 30/08/1991
Narodowośc: BOL
To trzecie podejście tej zawodniczki do Rajdu Dakar. Nie ukończyła edycji 2017, a w 2018 miała tak ciężki wypadek na trasie, że spędziła w szpitalu 3 miesiące. Nie poddaje się jednak i kolejny raz dąży do swojego celu.
SAMOCHODY
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS-SODICARS RACING
Pilot: PABLO MORENO HUETE
Numer: 351
Samochód: MITSUBISHI ECLIPSE CROSS
Urodzona: 24/07/1991
Narodowość: ESP
To trzeci start w Dakarze tej zawodniczki, która z zawodu jest stomatologiem. Wcześniej plasowała się na 44 i 38 miejscu, a teraz marzy o wyniku w pierwszej 25-tce.
C.A.T. RACING YAMAHA
Pilotem Camelii Liparoti będzie Rosa Romero, wieloletnia partnerka Nani Romy.
Pilot: ROSA ROMERO FONT
Samochód: YAMAHA YXZ1000R
Numer: 371
Urodzona: 11/07/1973
Narodowość: ITA
To w 100% kobieca na Rajdzie Dakar i do tego bardzo doświadczona! Camelia ma za sobą 9 startów za kierownicą quada i motocykla, a dla motocyklistki Rosy to już 7-ma edycja. Tym razem zawodniczki pojadą różową Yamahą YXZ1000R, co stanowi dodatkowe wyzwanie!
DE 0 AL DAKAR
Pilot: ALONSO CARRILLO
Samochód: TOYOTA LANDCRUISER
Numer: 411
Urodzona: 10/04/1983
Narodowość: PER
W 2018 roku wystartowała w Rajdzie Dakar jako pierwsza zawodniczka z Peru, ale mety nie osiągnęła z powodu awarii samochodu. Wcześniej jeździła tu także w roli pilota. Na co dzień jest dziennikarką i prowadzi relacje ze startu pt. „Od 0 do Dakaru”.
DK420 COMPETITION
Pilot: EUGENIO ARRIETA
Samochód: Toyota Tacoma
Numer: 426
Urodzona: 17/10/1972
Narodowość: PRY
Andrea dorastała z braćmi w rodzinie kochającej motoryzację i uwielbiała jeździć wszelkimi pojazdami. Teraz spełnia swoje największe marzenie i debiutuje w Rajdzie Dakar.
Kategoria SxS
Ta kategoria pojazdów na liście zgłoszeń Dakaru właściwie nie ma jeszcze swojej nazwy. Używane są nadal zamiennie trzy określenia – SxS (Side-by-Side), SSV (Side-by-Side Vehicle) oraz UTV (Utility Task Vehicle). Kategoria rozwija się w oszałamiającym tempie. Została stworzona, jako osobna klasa dopiero w 2017 roku, chociaż już znacznie wcześniej podobne pojazdy startowały w Dakarze. Kategoria UTV (w Polsce zwykle używa się tej właśnie nazwy) coraz częściej przyciąga kierowców i załogi startujące do tej pory innymi pojazdami. Na liście zgłoszeń znajdziemy w tym roku aż 33 załogi. W dwóch dotychczasowych edycjach niepokonani byli Brazylijczycy. Leandro Torres wygrał w roku 2017, a w styczniu 2018 triumfował Reinaldo Varela. W tym roku jednak kierowców z kraju samby czeka na pustyniach Peru niezmiernie trudne zadanie. Do klasy UTV przenieśli się dwaj zwycięzcy Dakaru w kategorii quadów – Ignacio Casale (2014 i 2018) oraz Siergiej Karjakin (2017), którzy będą chcieli zaliczyć udany debiut w nowym pojeździe, a spróbują im przeszkodzić dwaj byli motocykliści, którzy kończyli Dakar na podium – Gerard Farrés (trzeci w 2017) i Francisco „Chaleco” López (trzeci w 2010 i w 2013). W tej kategorii wystartują nastepujące zawodniczki:
RACING4CHARITY – TEAM FACE ALS
Pilot: ANDREA PETERHANSEL
Pojazd: CAN – AM MAVERICK X3
Numer: 385
Urodzona: 18/07/1985
Narodowość: DEU
To kolejna w pełni żeńska załoga, tym razem z Niemiec. Ciekawe połączenie debiutantki na Dakarze za kierownicą, wraz z bardzo doświadczoną zawodniczką w roli pilota (10 startów). Panie poznały się na treningu w Maroku i wtedy postanowiły razem wystartować. Andrea zajęła piąte miejsce za kierownicą Mitsubishi 15 lat temu, gdy jej mąż Stephane sięgnął po swe pierwsze zwycięstwo w kategorii samochodów.
MOTO RACING GROUP (MRG)
Pilot: Daniel Helenka
Pojazd: CAN-AM MAVERICK X3 XRS
Numer: 435
Urodzona: 22/10/1984
Narodowość: Czechy
Olga jeździ quadem od 15 lat i w ubiegłym roku została pierwszą kobietą z Czech, która Rajd Dakar ukończyła. Tym razem spróbuje swoich sił z pilotem w kategorii side-by-side. Odbyła kilka treningów, ale to będzie pierwszy start tym typem pojazdu.
W Peru swoje umiejętności zaprezentuje także 11 Polaków: 6 kierowców, 4 pilotów i jeden mechanik. W samochodach zobaczymy: Jakuba Przygońskiego, Macieja Martona z Aronem Domżałą i pilota Sebastiana Rozwadowskiego. Polskich motocyklistów reprezentować będą Maciej Giemza i Adam Tomiczek, a quadem pojedzie Kamil Wiśniewski.
Polskę reprezentować będzie w kategorii UTV dakarowy debiutant Maciej Domżała (ojciec Arona, zgłoszonego w Toyocie Hilux w klasie samochodów), a jego pilotem będzie doświadczony Rafał Marton (którego syn Maciej zasiądzie na prawym fotelu Arona). Polacy pojadą Polarisem. Z kolei Szymon Gospodarczyk, który w ubiegłej edycji zajął sensacyjne trzecie miejsce z Francuzem Claude’em Fournier, tym razem będzie pilotował Meksykanina Santiago Creela, znanego polskim kibicom z występów na torach w Porsche Supercup.
Dariusz Rodewald, będzie mechanikiem w załodze holenderskiej ciężarówki.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: