Red Bull nie do pobicia
Hungaroring - jak wiele innych torów w tym roku - w lipcowy weekend okazał się najłatwiejszy dla samochodów i kierowców Red Bulla. Robert Kubica po obiecujących treningach wystartuje z 4. linii.
Alonso, Vettel i Webber… ponownie. |
fot. Red Bull
|
Pierwsza sesja treningowa przed GP Węgier znów przyniosła „zwycięstwo” kierowcom zespołu Red Bull. Robert Kubica był najlepszym spośród pozostałych zawodników. Wydaje się, jakby Red Bull miał jednak swój własny świat. Vettel i Webber byli bowiem o ponad sekundę szybsi od Polaka.
Zespół Ferrari, o którym przez ostatni tydzień mówi się bardzo wiele, po wydaniu nakazu przepuszczenia Alonso przez Massę w GP Niemiec, uplasował się w środku stawki. Alonso uzyskał 7., a Massa 12 czas. Również McLaren nie był w stanie dogonić zawodników Red Bulla. Jenson Button był nieco wolniejszy od Roberta Kubicy, a Lewis Hamilton uzyskał dopiero 18. czas.
Drugi trening także należał do Sebastiana Vettela. Różnica pomiędzy drugim Fernando Alonso i trzecim Markiem Webberem była bardzo niewielka, a do tego już czwartym czasem popisał się Felipe Massa. Czy zatem Ferrari naprawdę jest w stanie nawiązać walkę z Red Bullem? Okaże się w niedzielne popołudnie. Wyjątkowo w zespole Renault podczas drugiego treningu Vitaly Petrov okazał się szybszy od Roberta Kubicy, bo Polak pracował podobno wspólnie z teamem nad rozwiązaniami na przyszły sezon.
Kierowcy McLarena nie pokazali niczego nadzwyczajnego. Tym razem Hamilton był nieco szybszy niż Jenson Button.
Red Bull nie dopuścił do głosu swoich rywali także w 3. sesji treningowej. W sobotnie przedpołudnie Mark Webber ustanowił najlepszy czas weekendu. Sebastian Vettel miał z pewnością zamiar pokonać swojego kolegę, ale przeszkodził mu w tym zbyt duży ruch na torze. Tym razem najszybszym z pozostalych zawodników był Fernando Alonso. Potwierdza to, że Ferrari jest w tej chwili jedynym zespołem, który ma szansę na podjęcie walki z kierowcami jeżdżącymi w bolidach konstrukcji Adriana Newey’a. Zapędy McLarena na wysokie pozycje zostały unicestwione po części przez Roberta Kubicę, który pokonał obydwu kierowców tego zespołu. Nie ma szans na większy sukces także Mercedes. Team miał problemy z samochodem – w przypadku Schumachera, a Nico Rosberga stać było na uzyskanie dopiero 8. wyniku.
Kwalifikacje na Hungaroring przebiegły bez niespodzianek. W niedzielę z pierwszego pola startowego ruszy Sebastian Vettel w asyście Marka Webbera. Tor, na którym podobno tylko w pierwszym zakręcie daje się wykonać manewr wyprzedzania – jak twierdzi większość kierowców – nie stanowił dla zawodników Red Bulla dużej trudności. Do takiego wniosku możnaby dojść patrząc na różnice czasowe pomiędzy nimi a resztą zawodników. Fernando Alonso – trzeci w kwalifikacjach, uzyskał czas o 0,8 sekundy gorszy od Webbera i aż o 1,2 sekundy słabszy od Vettela. Nie jest też chyba już zaskoczeniem nieobecność Michaela Schumachera w 3. sesji kwalifikacyjnej. Siedmiokrotny mistrz świata może oczywiście za każdym razem twierdzić, że pracuje z teamem nad samochodem, że myśli już o przyszłym sezonie itp., ale jego wyniki z pewnością nie spełniają oczekiwań ani jego zespołu, ani fanów.
Po raz pierwszy w tym sezonie Vitaly Petrov był dzisiaj podczas kwalifikacji szybszy od Roberta Kubicy.
Wyniki sesji kwalifikacyjnych:
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Q1 |
Q2 |
Q3 |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′20.417 |
1′19.573 |
1′18.773 |
2 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′21.132 |
1′19.531 |
1′19.184 |
3 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′21.278 |
1′20.237 |
1′19.987 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′21.299 |
1′20.857 |
1′20.331 |
5 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′21.455 |
1′20.877 |
1′20.499 |
6 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′21.212 |
1′20.811 |
1′21.082 |
7 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′21.558 |
1′20.797 |
1′21.229 |
8 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′21.159 |
1′20.867 |
1′21.328 |
9 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′21.891 |
1′21.273 |
1′21.411 |
10 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′21.598 |
1′21.275 |
1′21.710 |
11 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′21.422 |
1′21.292 |
– |
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′21.478 |
1′21.331 |
– |
13 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′22.080 |
1′21.517 |
– |
14 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′21.840 |
1′21.630 |
– |
15 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′21.982 |
1′21.897 |
– |
16 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′21.789 |
1′21.927 |
– |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′21.978 |
1′21.998 |
– |
18 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′22.222 |
– |
– |
19 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′24.050 |
– |
– |
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′24.120 |
– |
– |
21 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′24.199 |
– |
– |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′25.118 |
– |
– |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′26.391 |
– |
– |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′26.453 |
– |
– |
Wyniki sesji treningowych można obejrzeć na następnej stronie:
1. sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′20.976 |
– |
29 |
2 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′21.106 |
0.130 |
27 |
3 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′22.072 |
1.096 |
21 |
4 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′22.444 |
1.468 |
17 |
5 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′22.601 |
1.625 |
25 |
6 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′22.764 |
1.788 |
24 |
7 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′22.772 |
1.796 |
25 |
8 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′22.777 |
1.801 |
25 |
9 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′22.792 |
1.816 |
26 |
10 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′22.966 |
1.990 |
25 |
11 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′23.003 |
2.027 |
19 |
12 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′23.007 |
2.031 |
26 |
13 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′23.249 |
2.273 |
24 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′23.327 |
2.351 |
23 |
15 |
15 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1′23.520 |
2.544 |
19 |
16 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′23.780 |
2.804 |
22 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′23.868 |
2.892 |
28 |
18 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′24.075 |
3.099 |
15 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′25.032 |
4.056 |
22 |
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′25.210 |
4.234 |
23 |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′25.990 |
5.014 |
21 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′26.868 |
5.892 |
17 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′26.990 |
6.014 |
34 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′28.157 |
7.181 |
24 |
2. sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′20.087 |
– |
33 |
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′20.584 |
0.497 |
34 |
3 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′20.597 |
0.510 |
36 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′20.986 |
0.899 |
33 |
5 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′21.195 |
1.108 |
33 |
6 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′21.308 |
1.221 |
30 |
7 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′21.375 |
1.288 |
37 |
8 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′21.623 |
1.536 |
41 |
9 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′21.730 |
1.643 |
33 |
10 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′21.773 |
1.686 |
31 |
11 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′21.809 |
1.722 |
38 |
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′21.844 |
1.757 |
36 |
13 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′22.039 |
1.952 |
28 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′22.212 |
2.125 |
37 |
15 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′22.469 |
2.382 |
43 |
16 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′22.507 |
2.420 |
22 |
17 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′22.602 |
2.515 |
38 |
18 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′23.138 |
3.051 |
36 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′24.553 |
4.466 |
37 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′25.376 |
5.289 |
35 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′25.669 |
5.582 |
32 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′26.745 |
6.658 |
33 |
23 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′26.798 |
6.711 |
32 |
24 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′27.705 |
7.618 |
5 |
3. sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1′19.574 |
– |
17 |
2 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1′20.058 |
0.484 |
15 |
3 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1′20.724 |
1.150 |
19 |
4 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1′21.066 |
1.492 |
19 |
5 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1′21.264 |
1.690 |
16 |
6 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1′21.376 |
1.802 |
17 |
7 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1′21.399 |
1.825 |
15 |
8 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1′21.422 |
1.848 |
18 |
9 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1′21.473 |
1.899 |
18 |
10 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1′21.513 |
1.939 |
18 |
11 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1′21.705 |
2.131 |
19 |
12 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1′21.939 |
2.365 |
15 |
13 |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber-Ferrari |
1′22.151 |
2.577 |
21 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1′22.337 |
2.763 |
20 |
15 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1′22.427 |
2.853 |
19 |
16 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1′22.508 |
2.934 |
22 |
17 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1′22.918 |
3.344 |
14 |
18 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1′23.708 |
4.134 |
8 |
19 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1′24.547 |
4.973 |
19 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1′24.576 |
5.002 |
22 |
21 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1′24.623 |
5.049 |
22 |
22 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1′24.805 |
5.231 |
17 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1′26.479 |
6.905 |
21 |
24 |
20 |
Sakon Yamamoto |
HRT-Cosworth |
1′27.176 |
7.602 |
21 |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: