Red Bull na czele
Podczas wczorajszej konferencji prasowej Mark Webber powiedział, że byłoby dobrze sprawdzić jaka będzie widoczność w przypadku padającego deszczu w późnych godzinach wieczornych, przy sztucznym oświetleniu na torze w Singapurze. Pierwszy trening odbywał się na mokrej nawierzchni - prawie, jak na życzenie lidera klasyfikacji...
Mark Webber |
fot. Banaszkiewicz
|
Niezależnie od niezbyt korzystnych warunków atmosferycznych w pierwszych dwóch treningach to właśnie kierowcy Red Bull okazali się najszybsi. Walczący o tytuł mistrzowski Mark Webber w ostatnich minutach pierwszej sesji pozbawił prowadzenia, nie kogo innego jak Michaela Schumachera. Tak, siedmiokrotnemu mistrzowi świata udało się dzisiaj podczas pierwszego treningu wypaść zdecydowanie lepiej niż zwykle. Trzeba przyznać, że było to jak świeży powiew – coś nowego się dzieje! Niestety, w drugiej sesji Schumi powrócił „na z góry upatrzoną pozycję”, czyli na miejsce 10. Sebastian Vettel mimo, że uzyskał 4. czas w pierszej sesji, był autorem najszybszych czasów w poszczególnych sektorach. Na ciągle wilgotnym w niektórych miejscach ulicznym torze, Niemiec zdominował rywali w drugim treningu. Jego kolega z zespołu był o 0,627 sekundy wolniejszy.
Adrian Sutil w rozmowie z Gary Andersonem |
fot. Force India
|
Po raz kolejny bardzo dobrze sprawował się w pierwszej sesji weekendu wyścigowego Adrian Sutil. Kierowca Force India niewiele ustępował najszybszemu Webberowi. Druga sesja nie była już tak udana. Sutil zakończył ją przed regulaminowym czasem, ponieważ uszkodził zawieszenie bolidu na krawężnikach szykany Singapore Sling. Już od pierwszego wyścigu w Singapurze kierowcy narzekali na wysokość krawężników. Podobno zostały one zmienione, ale jak twierdzi Lewis Hamilton, teraz jest jeszcze gorzej! Samochody zbliżają się do tej szykany z prędkością 270 km/h. Podbicie jakie dziś zdarzyło się Sutilowi (przód jego samochodu frunął przez chwilę w powietrzu) może zakończyć się naprawdę bardzo poważnym wypadkiem.
Marina Bay Circuit |
fot. Ferrari
|
Oczywiście, wyniki uzyskane w pierwszym treningu były uzależnione od faktu, że kierowcy wyjechali na mokry tor. Z tego też powodu nie mieli zbyt dużo czasu, aby sprawdzić jak sprawują się przygotowane na ten wyścig przez Bridgestone opony z supermiękkiej i średniej mieszanki. Pomimo, że deszcz przestał padać ponad godzinę przed rozpoczęciem pierwszego treningu, to dopiero na mniej więcj 15 minut przed jego zakończeniem tor nadawał się do tego, aby zawodnicy mogli zacząć jeździć na slickach. Zresztą, z powodu braku słońca i wysokiej wilgotności powietrza (76%) tor nie był także naprawdę suchy podczas drugiego treningu.
Po fantastycznym występie Ferrari na Monza, dzisiaj kierowcy tego teamu skoncentrowani byli rano na wstępnych ustawieniach swoich samochodów. Praca ewidentnie przyniosła efekty w trakcie drugiego treningu. Fernando Alonso, mimo że zakończył udział w tej sesji przedwcześnie, wyjeżdżając z toru na zakręcie 18 i zatrzymując tam bolid, uzyskał 4. czas. Pokazuje to ewidentnie jak blisko Red Bulla może być naprawdę Ferrari. Felipe Massa także zdecydowanie poprawił swój czas w stosunku do porannego wyniku i zaliczył 7. wynik.
Robert Kubica podczas sesji treningowej |
fot. Renault
|
Robert Kubica po treningach powiedział, że był to dla jego teamu trudniejszy niż zwykle piątek. W drugiej sesji, kiedy tor nadawał się do sprawdzania opon i ustawień wystąpiły problemy z hydrauliką. Mechanicy potrzebowali czasu, aby się tym zająć i trudno jest stwierdzić jak sprawuje się R30 w porównaniu do innych samochodów. Polak przejechał tylko 15 okrążeń. Warunki na torze zmieniały się zresztą w ciągu całego dnia, a fragmenty nowej nawierzchni schną dłużej niż inne, co może oczywiście być dość niebezpieczne, szczególnie jeśli przed kwalifikacjami lub samym GP spadnie deszcz.
Na torze Marina Bay pojawili się dziś „nowi” kierowcy. Oprócz Nicka Heidfelda, który zastąpił w zespole Sauber Pedro de la Rosę, zmiany dokonał także team HRT, gdzie zamiast Sakona Yamamoto (podobno majacego kłopoty zdrowotne) będzie jeździł podczas tego weekendu Christian Klien. Rano w Lotusie zamiast Jarno Trulliego jeździł Fairuz Fauzy, a w zespole Virgin Jerome D’Ambrosio zastępował Lucasa Di Grassi.
Wyniki sesji treningowych można sprawdzić na następnej stronie ->
1. Sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’54.589 |
– |
10 |
2 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
1’54.708 |
0.119 |
24 |
3 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’54.827 |
0.238 |
15 |
4 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’55.137 |
0.548 |
12 |
5 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’55.160 |
0.571 |
20 |
6 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’55.333 |
0.744 |
12 |
7 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’55.510 |
0.921 |
15 |
8 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’55.523 |
0.934 |
15 |
9 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’55.672 |
1.083 |
11 |
10 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’55.914 |
1.325 |
20 |
11 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’56.090 |
1.501 |
12 |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’56.339 |
1.750 |
22 |
13 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’56.458 |
1.869 |
18 |
14 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’56.598 |
2.009 |
8 |
15 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’56.603 |
2.014 |
12 |
16 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’56.615 |
2.026 |
17 |
17 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’56.840 |
2.251 |
14 |
18 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’56.884 |
2.295 |
9 |
19 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’57.760 |
3.171 |
22 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’59.034 |
4.445 |
19 |
21 |
25 |
Jerome d’Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
1’59.275 |
4.686 |
16 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’59.783 |
5.194 |
23 |
23 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
2’03.424 |
8.835 |
17 |
24 |
18 |
Fairuz Fauzy |
Lotus-Cosworth |
2’05.694 |
11.105 |
11 |
2. Sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Samochód |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull-Renault |
1’46.660 |
– |
29 |
2 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
1’47.287 |
0.627 |
27 |
3 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1’47.690 |
1.030 |
28 |
4 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1’47.718 |
1.058 |
20 |
5 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1’47.818 |
1.158 |
28 |
6 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1’48.302 |
1.642 |
31 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1’48.341 |
1.681 |
28 |
8 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1’48.679 |
2.019 |
26 |
9 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1’48.855 |
2.195 |
15 |
10 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
1’48.889 |
2.229 |
31 |
11 |
10 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
1’49.153 |
2.493 |
32 |
12 |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber-Ferrari |
1’49.438 |
2.778 |
30 |
13 |
22 |
Nick Heidfeld |
Sauber-Ferrari |
1’49.558 |
2.898 |
26 |
14 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1’49.608 |
2.948 |
30 |
15 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1’49.896 |
3.236 |
28 |
16 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1’49.984 |
3.324 |
11 |
17 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso-Ferrari |
1’50.191 |
3.531 |
31 |
18 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso-Ferrari |
1’50.896 |
4.236 |
35 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1’51.878 |
5.218 |
30 |
20 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1’52.150 |
5.490 |
22 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1’53.431 |
6.771 |
25 |
22 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1’53.526 |
6.866 |
27 |
23 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1’54.725 |
8.065 |
27 |
24 |
20 |
Christian Klien |
HRT-Cosworth |
1’55.542 |
8.882 |
25 |
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: