Red Bull na czele

Podczas wczorajszej konferencji prasowej Mark Webber powiedział, że byłoby dobrze sprawdzić jaka będzie widoczność w przypadku padającego deszczu w późnych godzinach wieczornych, przy sztucznym oświetleniu na torze w Singapurze. Pierwszy trening odbywał się na mokrej nawierzchni - prawie, jak na życzenie lidera klasyfikacji...

Mark Webber
fot. Banaszkiewicz

Niezależnie od niezbyt korzystnych warunków atmosferycznych w pierwszych dwóch treningach to właśnie kierowcy Red Bull okazali się najszybsi. Walczący o tytuł mistrzowski Mark Webber w ostatnich minutach pierwszej sesji pozbawił prowadzenia, nie kogo innego jak Michaela Schumachera. Tak, siedmiokrotnemu mistrzowi świata udało się dzisiaj podczas pierwszego treningu wypaść zdecydowanie lepiej niż zwykle. Trzeba przyznać, że było to jak świeży powiew – coś nowego się dzieje! Niestety, w drugiej  sesji Schumi powrócił „na z góry upatrzoną pozycję”, czyli na miejsce 10. Sebastian Vettel mimo, że uzyskał 4. czas w pierszej sesji, był autorem najszybszych czasów w poszczególnych sektorach. Na ciągle wilgotnym w niektórych miejscach ulicznym torze, Niemiec zdominował rywali w drugim treningu. Jego kolega z zespołu był o 0,627 sekundy wolniejszy.

Adrian Sutil w rozmowie z Gary Andersonem
fot. Force India

Po raz kolejny bardzo dobrze sprawował się w pierwszej sesji weekendu wyścigowego Adrian Sutil. Kierowca Force India niewiele ustępował najszybszemu Webberowi. Druga sesja nie była już tak udana. Sutil zakończył ją przed regulaminowym czasem, ponieważ uszkodził zawieszenie bolidu na krawężnikach szykany Singapore Sling. Już od pierwszego wyścigu w Singapurze kierowcy narzekali na wysokość krawężników. Podobno zostały one zmienione, ale jak twierdzi Lewis Hamilton, teraz jest jeszcze gorzej! Samochody zbliżają się do tej szykany z prędkością 270 km/h. Podbicie jakie dziś zdarzyło się Sutilowi (przód jego samochodu frunął przez chwilę w powietrzu) może zakończyć się naprawdę bardzo poważnym wypadkiem.  

Marina Bay Circuit
fot. Ferrari

Oczywiście, wyniki uzyskane w pierwszym treningu były uzależnione od faktu, że kierowcy wyjechali na mokry tor. Z tego też powodu nie mieli zbyt dużo czasu, aby sprawdzić jak sprawują się przygotowane na ten wyścig przez Bridgestone opony z supermiękkiej i średniej mieszanki. Pomimo, że deszcz przestał padać ponad godzinę przed rozpoczęciem pierwszego treningu, to dopiero na mniej więcj 15 minut przed jego zakończeniem tor nadawał się do tego, aby zawodnicy mogli zacząć jeździć na slickach. Zresztą, z powodu braku słońca i wysokiej wilgotności powietrza (76%) tor nie był także naprawdę suchy podczas drugiego treningu.

Po fantastycznym występie Ferrari na Monza, dzisiaj kierowcy tego teamu skoncentrowani byli rano na wstępnych ustawieniach swoich samochodów. Praca ewidentnie przyniosła efekty w trakcie drugiego treningu. Fernando Alonso, mimo że zakończył udział w tej sesji przedwcześnie, wyjeżdżając z toru na zakręcie 18 i zatrzymując tam bolid, uzyskał 4. czas. Pokazuje to ewidentnie jak blisko Red Bulla może być naprawdę Ferrari. Felipe Massa także zdecydowanie poprawił swój czas w stosunku do porannego wyniku i zaliczył 7. wynik.

Robert Kubica podczas sesji treningowej
fot. Renault

Robert Kubica po treningach powiedział, że był to dla jego teamu trudniejszy niż zwykle piątek. W drugiej sesji, kiedy tor nadawał się do sprawdzania opon i ustawień wystąpiły problemy z hydrauliką. Mechanicy potrzebowali czasu, aby się tym zająć i trudno jest stwierdzić jak sprawuje się R30 w porównaniu do innych samochodów. Polak przejechał tylko 15 okrążeń. Warunki na torze zmieniały się zresztą w ciągu całego dnia, a fragmenty nowej nawierzchni schną dłużej niż inne, co może oczywiście być dość niebezpieczne, szczególnie jeśli przed kwalifikacjami lub samym GP spadnie deszcz.

Na torze Marina Bay pojawili się dziś „nowi” kierowcy. Oprócz Nicka Heidfelda, który zastąpił w zespole Sauber Pedro de la Rosę, zmiany dokonał także team HRT, gdzie zamiast Sakona Yamamoto (podobno majacego kłopoty zdrowotne) będzie jeździł podczas tego weekendu Christian Klien. Rano w Lotusie zamiast Jarno Trulliego jeździł Fairuz Fauzy, a w zespole Virgin Jerome D’Ambrosio zastępował Lucasa Di Grassi.

Wyniki sesji treningowych można sprawdzić na następnej stronie ->

 
1. Sesja treningowa

Poz.

Nr

Kierowca

Zespół

Czas

Strata

Liczba

okrążeń

1

6

Mark Webber

Red Bull-Renault

1’54.589

10

2

3

Michael Schumacher

Mercedes GP

1’54.708

0.119

24

3

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1’54.827

0.238

15

4

5

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1’55.137

0.548

12

5

17

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1’55.160

0.571

20

6

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1’55.333

0.744

12

7

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1’55.510

0.921

15

8

16

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1’55.523

0.934

15

9

11

Robert Kubica

Renault

1’55.672

1.083

11

10

12

Vitaly Petrov

Renault

1’55.914

1.325

20

11

8

Fernando Alonso

Ferrari

1’56.090

1.501

12

12

23

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1’56.339

1.750

22

13

22

Nick Heidfeld

Sauber-Ferrari

1’56.458

1.869

18

14

4

Nico Rosberg

Mercedes

1’56.598

2.009

8

15

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1’56.603

2.014

12

16

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1’56.615

2.026

17

17

10

Nico Hülkenberg

Williams-Cosworth

1’56.840

2.251

14

18

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1’56.884

2.295

9

19

7

Felipe Massa

Ferrari

1’57.760

3.171

22

20

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1’59.034

4.445

19

21

25

Jerome d’Ambrosio

Virgin-Cosworth

1’59.275

4.686

16

22

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1’59.783

5.194

23

23

20

Christian Klien

HRT-Cosworth

2’03.424

8.835

17

24

18

Fairuz Fauzy

Lotus-Cosworth

2’05.694

11.105

11

 

2. Sesja treningowa 

Poz.

Nr

Kierowca

Samochód

Czas

Strata

Liczba
okrążeń

1

5

Sebastian Vettel

Red Bull-Renault

1’46.660

29

2

6

Mark Webber

Red Bull-Renault

1’47.287

0.627

27

3

1

Jenson Button

McLaren-Mercedes

1’47.690

1.030

28

4

8

Fernando Alonso

Ferrari

1’47.718

1.058

20

5

2

Lewis Hamilton

McLaren-Mercedes

1’47.818

1.158

28

6

9

Rubens Barrichello

Williams-Cosworth

1’48.302

1.642

31

7

7

Felipe Massa

Ferrari

1’48.341

1.681

28

8

4

Nico Rosberg

Mercedes

1’48.679

2.019

26

9

11

Robert Kubica

Renault

1’48.855

2.195

15

10

3

Michael Schumacher

Mercedes

1’48.889

2.229

31

11

10

Nico Hülkenberg

Williams-Cosworth

1’49.153

2.493

32

12

23

Kamui Kobayashi

Sauber-Ferrari

1’49.438

2.778

30

13

22

Nick Heidfeld

Sauber-Ferrari

1’49.558

2.898

26

14

12

Vitaly Petrov

Renault

1’49.608

2.948

30

15

15

Vitantonio Liuzzi

Force India-Mercedes

1’49.896

3.236

28

16

14

Adrian Sutil

Force India-Mercedes

1’49.984

3.324

11

17

17

Jaime Alguersuari

Toro Rosso-Ferrari

1’50.191

3.531

31

18

16

Sebastien Buemi

Toro Rosso-Ferrari

1’50.896

4.236

35

19

19

Heikki Kovalainen

Lotus-Cosworth

1’51.878

5.218

30

20

24

Timo Glock

Virgin-Cosworth

1’52.150

5.490

22

21

25

Lucas di Grassi

Virgin-Cosworth

1’53.431

6.771

25

22

18

Jarno Trulli

Lotus-Cosworth

1’53.526

6.866

27

23

21

Bruno Senna

HRT-Cosworth

1’54.725

8.065

27

24

20

Christian Klien

HRT-Cosworth

1’55.542

8.882

25

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze