Red Bull będzie produkować silniki
Zespoły Formuły 1 zgodziły się na forsowany przez Red Bulla pomysł zamrożenia rozwoju silników z początkiem 2022 roku.
Zespoły Formuły 1 jednogłośnie przyjęły propozycję zamrożenia rozwoju silników wraz z początkiem sezonu 2022. Pomysł ten od dłuższego czasu forsował Red Bull, który w związku z decyzją Hondy o wycofaniu się z F1, chciał dalej, samodzielnie korzystać z silników japońskiego producenta. Zespół spod znaku czerwonego byka nie byłby w stanie udźwignąć gigantycznych kosztów związanych z rozwojem silnika, dlatego tak bardzo zależało mu na zamrożeniu rozwoju silników. Gdyby nie udało się wypracować takiej zasady, zespół groził opuszczeniem F1.
Przeczytaj też: Bolid Alfy Romeo zaprezentowany w Warszawie! Zobaczcie zdjęcia!
Udało się, Red Bull zostaje, przejmuje silniki Hondy i ogłasza powstanie specjalnej jednostki, zajmującej się silnikami. Honda w swoim oświadczeniu przekazała:
Z przyjemnością ogłaszamy, że po decyzji o opuszczeniu Formuły 1 z końcem sezonu 2021 udało nam się osiągnąć porozumienie, na mocy którego dwa zespoły należące do Red Bulla będą korzystać z naszej technologii silnikowej po sezonie 2021.
Doradca Red Bulla ds. sportów motorowych, dr Helmut Marko, w rozmowie dla „Motorsport Magazine” powiedział:
Został wyznaczony kurs dla nowej firmy, która powstanie w Milton Keynes. To będzie Red Bull Powertrains. Budynek numer 8, jeden z istniejących, zostanie zaadaptowany na warsztat silnikowy.
Utworzenie Red Bull Powertrains Limited jest odważnym posunięciem Red Bulla, ale decyzję podjęliśmy po dokładnej i szczegółowej analizie. Jesteśmy świadomi konieczności ogromnego zaangażowania, ale uważamy, że utworzenie nowego podmiotu jest najlepszą opcją.
{{ image(34602) }}
Przeczytaj też: Premiera trzeciego sezonu serialu Netflixa o F1 już za miesiąc! Zobaczcie zwiastun!
Marko uważa, że własny program silnikowy zapewni Red Bull Racing (oraz Alpha Tauri) zaczną poprawę w zakresie osiągów, ponieważ ich rozwiązania zostaną dostosowane do podwozi, które są opracowywane przez Red Bull Technology:
Budowa silnika będzie skoordynowana z pracami działu ds. podwozia. Optymalizacja nastąpi po obu stronach. Gdybyśmy mieli np. silnik od Renault, musielibyśmy dostosować podwozie, chłodnicę i inne elementy związane z tym projektem.
Helmut Marko poinformował również, że za przygotowanie niezbędnego zaplecza będzie odpowiedzialna austriacka firma AVL, specjalizująca się w układach napędowych, z którą Red Bull już wcześniej współpracował już przy różnych projektach.
{{ gallery(3240) }}
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: