Znana marka fotelików samochodowych Recaro bankrutuje?
Słynąca z kultowych fotelików samochodowych, ale i sportowych siedzisk do aut sportowych firma Recaro pogrążyła się kryzysie. Wszczęto postępowanie upadłościowe.
Jak donosi Autobild, producent fotelików samochodowych Recaro z siedzibą w Kirchheim unter Teck ogłosił upadłość. Sąd rejonowy w Esslingen nakazał w poniedziałek tymczasowe, samodzielne administrowanie prawnikowi ze Stuttgartu, jako tymczasowemu zarządcy. Ma badać sytuację ekonomiczną Recaro Automotive GmbH i monitorować zarząd. Czy Recaro bankrutuje?
Recaro na progu bankructwa
Wspomniany producent fotelików jest częścią Recaro Holding. Spółką dominującą jest Recaro Group – właściciel marki Recaro – i dwóch niezależnie działających spółek:
- Recaro Aircraft Seating (fotele lotnicze) z siedzibą w Schwäbisch Hall
- Recaro eGaming (fotele gamingowe) z siedzibą w Stuttgarcie w Niemczech
Dodatkowo prowadzone są dwa obszary działalności prowadzone przez licencjobiorców:
- Recaro Automotive Seating
- Recaro Kids
Główna siedziba Recaro Aircraft Seating znajduje się na południu Niemiec w Schwäbisch Hall. Ta część firmy działa normalnie i nie grożą jej turbulencje, a fotele lotnicze nadal będą produkowane.
Upadłość dotyczy spółki Recaro Automotive GmbH, w której działałby związki zawodowe. Związek IG Metall wyraził zdziwienie złożeniem wniosku o upadłość. W zakładzie pracuje 215 pracowników i nie jest jasne dotychczas, jaki wpływ na nich będzie mieć decyzja o upadłości. Przedstawiciele związku twierdzą, że pracownicy na przestrzeni lat przyczynili się do stabilizacji ekonomicznej firmy poprzez odraczanie wypłaty wynagrodzeń, a nawet rezygnację z ich wypłaty.
Rozgoryczenie pracowników zaskoczonych sytuacją oraz potencjalna możliwość restrukturyzacji wpływa na złe nastroje w związkach i całym zakładzie.
Przewodniczący rady zakładowej Frank Bokowits w rozmowie z Autobild wyraził rozczarowanie działaniami zarządu, domaga się przejrzystego dialogu pomiędzy zarządem, administratorem i pracownikami. Alessandro Lieb, szef IG Metall w Esslingen, podkreślił potrzebę zbadania wszystkich możliwości zabezpieczenia miejsc pracy i znalezienia zrównoważonego rozwiązania. Planowane jest spotkanie z przedstawicielami personelu w celu omówienia dalszego postępowania.
Plajta Recaro – możliwe konsekwencje
Wydarzenie może wpłynąć na łańcuch dostaw do przeróżnych producentów – poczynając od aut sportowych – słynne fotele kubełkowe stały się wręcz kultowe w pewnych środowiskach. Siedzenia tej marki dostarczane były także do samochodów osobowych i ciężarowych, do których Recaro było znaczącym dostawcą siedzeń na pierwszy montaż. Ciężarowe fotele Recaro, zwykle z wbudowaną pneumatyką, były wykorzystywane np. w autach MAN-a, ale też u innych, europejskich producentów ciągników siodłowych (Renault Trucks, Scania).
Marka, z ponad 100-letnią historią i dużym działem badań może stać się dobrym kąskiem dla innych producentów, także z Chin. Może się wkrótce okazać, że staniemy się świadkami kolejnej globalnej zmiany właściciela historycznego, motoryzacyjnego brandu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: