Te auta „sypią się” na potęgę. Nowy ranking niezawodności TÜV 2024
Jak co roku niemiecki instytut opublikował dane dotyczące wyników obowiązkowych przeglądów samochodów za naszą zachodnią granicą. Wiemy już, które auta należą do awaryjnych, a które są niezawodne. Oto raport TÜV 2024.
Nowy ranking niezawodności TÜV 2024 można uznać za wiarygodne źródło informacji. Zestawienie powstało na podstawie 10,2 mln przebadanych aut, które musiały obowiązkowo przejść przegląd w Niemczech od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r.
Pojazdy poddawano surowej ocenie, ponieważ aż w jednej piątej z nich zauważono poważne wady, które zaowocowały tym, że decyzja diagnosty była negatywna. Dla porównania – w Polsce przeglądu nie przechodzi ok. 2 proc. badanych aut. Z danych TÜV wynika, że 11 proc. aut miało drobne wady, które pozwoliły na zaliczenie przeglądu, a 68 proc. aut było w bardzo dobrym stanie.
Warto podkreślić, że badanie TÜV 2024, mimo że przeprowadzone na bardzo dużej ilości aut, nie jest idealnym źródłem informacji. Ponieważ badanie jest obowiązkowe to sprawdzane są tylko najważniejsze elementy w samochodzie i nie wszystkie usterki są tutaj odnotowywane.
Ranking niezawodności TÜV 2024 – które auta są niezawodne?
Samochody w rankingu TÜV 2024 podzielone są na kategorie wiekowe. Przy każdym modelu oznaczono procentową ilość aut, które miały poważną wadę. Im niższa liczba, tym samochód można uznać za bardziej niezawodny. Tak wygląda lista trzech najlepszych i trzech najgorszych aut w raporcie TÜV 2024.
Auta 2-3 letnie
Najlepsze
- VW Golf Sportsvan – 2,0 proc.
- Audi Q2 – 2,1 proc.
- Audi TT – 2,5 proc.
Najgorsze
- Tesla Model 3 – 14,7 proc.
- Dacia Logan – 11,4 proc.
- Seat Alhambra – 10,3 proc.
Auta 4-5 letnie
Najlepsze
- VW Golf Sportsvan – 4,2 proc.
- VW T-Cross – 4,6 proc.
- Audi A6/A7 – 4,7 proc.
Najgorsze
- BMW X5/X6 – 17,9 proc.
- VW Sharan – 17,7 proc.
- BMW serii 2 Active/Gran Tourer – 17,6 proc.
Auta 6-7 letnie
Najlepsze
- Mazda CX-3 – 6,5 proc.
- Audi TT – 7,2 proc.
- VW Golf Sportsvan – 7,3 proc.
Najgorsze
- Dacia Dokker – 25,9 proc.
- BMW serii 5/serii 6 – 24,8 proc.
- Dacia Duster – 24,6 proc.
Auta 8-9 letnie
Najlepsze
- Mercedes Klasy B – 10,5 proc.
- Suzuki SX4 – 10,8 proc.
- VW Golf Sportsvan – 10,9 proc.
Najgorsze
- Dacia Dokker – 32,2 proc.
- Fiat Punto – 29,7 proc.
- Dacia Logan – 29,1 proc.
Auta 10-11 letnie
Najlepsze
- Audi TT – 12,3 proc.
- Mercedes Klasy B – 14,6 proc.
- VW Touareg – 15,6 proc.
Najgorsze
- Renault Twingo – 36,2 proc.
- Dacia Logan – 35,5 proc.
- Renault Clio – 34,6 proc.
Auta 12-13 letnie
Najlepsze
- Audi TT – 15,0 proc.
- VW Golf Plus – 20,7 proc.
- Toyota RAV4 – 21,3 proc.
Najgorsze
- Dacia Logan – 40,9 proc.
- Renault Twingo – 39,9 proc.
- Nissan Qashqai – 38,8 proc.
Niemieccy specjaliści zauważają, że usterki w samochodach elektrycznych dotyczą głównie elementów zawieszenia (ze względu na dużą masę) oraz hamulców (winny system rekuperacji). Na pochwałę zasługuje dobry rezultat mało popularnego w Polsce Volkswagena Golfa Sportsvana oraz Audi TT, którego produkcja została niedawno zakończona.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
Uznawany za mistrza kolorów artysta Stuart Semple ma w swojej kolekcji kilka wyjątkowych projektów lakierów samochodowych. Teraz do Pinkest Pink, Blackest Black i Goldest Gold dołączył Silverest Silver, a pokryta nim została hybrydowa Honda Civic. -
Ferrari i Iveco kolejny raz łączą siły w Formule 1
-
Odświeżone Porsche 911 Carrera T zostało zaprezentowane. Ma być jeszcze lepsze niż jego poprzednik
-
Ford Performance Motorsports łączy siły z zespołem HRT. Ford Mustang GT3 wyjedzie na tor w 2025 roku
-
Ford Bronco w edycji specjalnej pojawi się w 2025 roku
Komentarze: