Te auta „sypią się” na potęgę. Nowy ranking niezawodności TÜV 2024
Jak co roku niemiecki instytut opublikował dane dotyczące wyników obowiązkowych przeglądów samochodów za naszą zachodnią granicą. Wiemy już, które auta należą do awaryjnych, a które są niezawodne. Oto raport TÜV 2024.
Nowy ranking niezawodności TÜV 2024 można uznać za wiarygodne źródło informacji. Zestawienie powstało na podstawie 10,2 mln przebadanych aut, które musiały obowiązkowo przejść przegląd w Niemczech od lipca 2022 r. do czerwca 2023 r.
Pojazdy poddawano surowej ocenie, ponieważ aż w jednej piątej z nich zauważono poważne wady, które zaowocowały tym, że decyzja diagnosty była negatywna. Dla porównania – w Polsce przeglądu nie przechodzi ok. 2 proc. badanych aut. Z danych TÜV wynika, że 11 proc. aut miało drobne wady, które pozwoliły na zaliczenie przeglądu, a 68 proc. aut było w bardzo dobrym stanie.
Warto podkreślić, że badanie TÜV 2024, mimo że przeprowadzone na bardzo dużej ilości aut, nie jest idealnym źródłem informacji. Ponieważ badanie jest obowiązkowe to sprawdzane są tylko najważniejsze elementy w samochodzie i nie wszystkie usterki są tutaj odnotowywane.
Ranking niezawodności TÜV 2024 – które auta są niezawodne?
Samochody w rankingu TÜV 2024 podzielone są na kategorie wiekowe. Przy każdym modelu oznaczono procentową ilość aut, które miały poważną wadę. Im niższa liczba, tym samochód można uznać za bardziej niezawodny. Tak wygląda lista trzech najlepszych i trzech najgorszych aut w raporcie TÜV 2024.
Auta 2-3 letnie
Najlepsze
- VW Golf Sportsvan – 2,0 proc.
- Audi Q2 – 2,1 proc.
- Audi TT – 2,5 proc.
Najgorsze
- Tesla Model 3 – 14,7 proc.
- Dacia Logan – 11,4 proc.
- Seat Alhambra – 10,3 proc.
Auta 4-5 letnie
Najlepsze
- VW Golf Sportsvan – 4,2 proc.
- VW T-Cross – 4,6 proc.
- Audi A6/A7 – 4,7 proc.
Najgorsze
- BMW X5/X6 – 17,9 proc.
- VW Sharan – 17,7 proc.
- BMW serii 2 Active/Gran Tourer – 17,6 proc.
Auta 6-7 letnie
Najlepsze
- Mazda CX-3 – 6,5 proc.
- Audi TT – 7,2 proc.
- VW Golf Sportsvan – 7,3 proc.
Najgorsze
- Dacia Dokker – 25,9 proc.
- BMW serii 5/serii 6 – 24,8 proc.
- Dacia Duster – 24,6 proc.
Auta 8-9 letnie
Najlepsze
- Mercedes Klasy B – 10,5 proc.
- Suzuki SX4 – 10,8 proc.
- VW Golf Sportsvan – 10,9 proc.
Najgorsze
- Dacia Dokker – 32,2 proc.
- Fiat Punto – 29,7 proc.
- Dacia Logan – 29,1 proc.
Auta 10-11 letnie
Najlepsze
- Audi TT – 12,3 proc.
- Mercedes Klasy B – 14,6 proc.
- VW Touareg – 15,6 proc.
Najgorsze
- Renault Twingo – 36,2 proc.
- Dacia Logan – 35,5 proc.
- Renault Clio – 34,6 proc.
Auta 12-13 letnie
Najlepsze
- Audi TT – 15,0 proc.
- VW Golf Plus – 20,7 proc.
- Toyota RAV4 – 21,3 proc.
Najgorsze
- Dacia Logan – 40,9 proc.
- Renault Twingo – 39,9 proc.
- Nissan Qashqai – 38,8 proc.
Niemieccy specjaliści zauważają, że usterki w samochodach elektrycznych dotyczą głównie elementów zawieszenia (ze względu na dużą masę) oraz hamulców (winny system rekuperacji). Na pochwałę zasługuje dobry rezultat mało popularnego w Polsce Volkswagena Golfa Sportsvana oraz Audi TT, którego produkcja została niedawno zakończona.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: