Ramona Karlsson wspiera zawodniczki
Szwedzka zawodniczka rajdowa Ramona Karlsson została założycielką i liderką projektu "Młode kobiety za kierownicą". Do programu promocyjnego wybrała 7 kobiet w wieku 15-20 lat, startujących w dyscyplinach rajdowych, wyścigowych i rallycrossowych.
Wybrankami są: Lina Björklund, Jessica Persson, Jonna Eson Brådhe, Frida Axelsson, My Adolfsson, Maja Kärnqvist i Evelina Olofsson. Do swojej dyspozycji zawodniczki otrzymały własną stronę internetową www.yfd.se – gdzie na bieżąco mogą opowiadać o swoich postępach i zadawać pytania. Celem projektu jest inspirowanie, motywacja i pomoc w planowaniu sportowej kariery. Ramona ma także nadzieję, że bardziej rozpowszechni sporty motorowe wśród kobiet.
Spotkanie z Michele Mouton |
![]() |
fot. ramonarallying.com |
Szwedka zorganizowała już pierwsze spotkanie wybranych zawodniczek podczas Rajdu Szwecji, gdzie grupa mogła obejrzeć etap rajdu i spotkać się z Michele Mouton, która jest wzorem dla Ramony. Odbył się także wykład o bezpieczeństwie w rajdówce, a sama Ramona opowiedziała o swojej drodze do etapu WRC i budowaniu zespołu. Był czas na multimedia, pytania i dyskusje:
– To był świetny weekend. To fantastyczna grupa kobiet ambitnych i utalentowanych. Z niecierpliwością czekam na kontynuację pracy z nimi – mówiła Ramona, która prócz pomocy na blogu grupy planuje jeszcze cztery spotkania na żywo w tym roku.
Miriam i Ramona |
![]() |
fot. ramonarallying.com |
A sama Ramona i Miriam Walfridsson w roli pilota – mają już za sobą trzy starty w szwedzkich zimowych rajdach. Coraz lepiej czują się w Skodzie Fabii WRC i odczuwają mocny wzrost tempa jazdy:
– Praktyka czyni mistrza, mamy za sobą ok. 200 kilometrów w samochodzie WRC i zaczynamy się dobrze w nim czuć. Znalazłyśmy prędkość, która nam odpowiada w czasie zawodów – szybko, ale bez podejmowania nadmiernego ryzyka – opowiada Ramona.
Teraz załoga doskonalić będzie jazdę na nawierzchniach szutrowych, bo kolejne zawody odbędą się już w maju.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: