Ramona Karlsson w Mistrzostwach Świata Rallycross 2014!
Ramona Karlsson - jako jedyna kobieta - będzie jeździła dla zespołu Per Eklund Motorsport w tegorocznych Mistrzostwach Świata Rallycross. Sezon zaczyna się na początku maja w Portugalii, a kończy w listopadzie w Argentynie.
Na ten moment plan zawodniczki obejmuje 7 z 12 wyścigów, ale Ramona ma nadzieję, że uda się jej zdobyć większy budżet i te plany zmodyfikować.
– To wspaniałe uczucie pracować z Eklundem, jednym z najlepszych kierowców wyścigowych wszechczasów w Szwecji. Jego zespół ma duże doświadczenie i zaangażowanie, a to dodatkowy plus tej współpracy – mówi Ramona.
Per Eklund, szef zespołu dodaje:
– To bardzo ekscytujące mieć Ramonę w swoim zespole. Była szybka w rajdach, a teraz przyszła pora na nowe wyzwanie. Wcześniej inwestowałem w młode talenty, a teraz zatrudniając kobietę, otwieram nowy rozdział w historii rallycross. Jestem bardzo ciekawy rozwoju umiejętności Ramony.
Klip promujący mistrzostwa.
Ramona będzie startować w klasie supercar, gdzie samochody mają po 600 KM i osiągają 100 km/h w około 2 sekundy. Jej bronią będzie Saab 9-3, taki sam w jakim startuje inna legenda sportów motorowych – Petter Solberg. Zawodniczka będzie jedyną kobietą w nowo powstałych Mistrzostwach Świata Rallycross.
Ramona Karlsson w Mistrzostwach Świata Rallycross 2014 w zespole Per Eklund Motorsport. |
![]() |
fot. materiały prasowe |
Rallycrossowe Mistrzostwa Świata – kalendarz na sezon 2014:
1. Portugalia (Montalegre) 3-4 maja
2. Wielka Brytania (Lydden Hill) 24-25 maja
3. Norwegia (Hell) 14-15 czerwca
4. Finlandia (Kouvola) 28-29 czerwca
5. Szwecja (Holjes) 5-6 lipca
6. Belgia (Mettet) 12-13 lipca
7. Kanada (Trois-Rivieres) 7-8 sierpnia
8. Francja (Loheac) 6-7 września
9. Niemcy (Buxtehude) 20-21 września
10. Włochy (Franciacorta) 27-28 września
11. Turcja (Istanbul Park) 11-12 października
12. Argentyna 22-23 listopada
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: