Rajdowa Skandynawia
Iście zimowe warunki, o których w Polsce możemy pomarzyć, doskonałe trasy, wysokie śnieżne bandy i tłumy kibiców przy trasie... czyli Rajd Norwegii. W tym sezonie stanowi drugą rundę rajdowych mistrzostw świata. Do udziału w tej imprezie zgłosiły się 43 załogi, czyli dokładnie tyle samo ile na inauguracyjną eliminację w Irlandii.
Ford podczas Rajdu Irlandii |
Fot. rallyireland.com
|
Jednak mamy nadzieję, że tym razem nie będzie tak nudno. W Irlandii pierwsze odcinki przyniosły wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji. Młody Jari-Matti Latvala narzucił bardzo szybkie tempo, doskonale dobrał opony i… wygrał pierwszy odcinek z mistrzem świata o ponad 40 sekund. Niestety już na drugim odcinku wpadł na duży kamień i mocno uszkodził zawieszenie w swoim Focusie WRC. Niestety nie zdołał powrócić do walki. Pałeczkę przejął Urmo Aava, broniąc się przed Sebastienem Loebem. Bitwa ta trwała do OS-4, kiedy to pięciokrotny mistrz świata wyprzedził estońskiego zawodnika. Tym samym przesunął się na czoło tabeli i pozostał tam już do końca rajdu, zdobywając komplet punktów do klasyfikacji.
Loeb w drodze po zwycięstwo w Norwegii |
Fot. Citroen
|
Z pewnością w Norwegii będzie Loebowi dużo trudniej. Wielu zawodników, którzy wystartują w tym rajdzie, pochodzi ze Skandynawii, a jazda w zimowych warunkach sprawia im sporo frajdy. Obok fabrycznych kierowców zespołu Forda (Latvala i Hirvonen), także Petter Solberg wierzy, że na swoim „podwórku” zdoła włączyć się do walki o najwyższe pozycje. Po problemach ekipy Subaru i wycofaniem się z mistrzostw świata, Petter zasiądzie w Xsarze WRC.
Klasyfikacja WRC po Rajdzie Irlandii:
1. Sebastian Loeb 10 pkt
2. Dani Sordo 8 pkt
3. Mikko Hirvonen 6 pkt
4. Henning Solber 5 pkt
5. Chris Atkinson 4 pkt
6. Sebastian Ogier 3 pkt
7. Matthew Wilson 2 pkt
8. Kgalid Al Wassimi 1 pkt
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: