
Rajd Żubrów wraca do gry. Tę imprezę zainicjował Sobiesław Zasada w 1966 roku!
Po rocznej przerwie, spowodowanej pandemią koronawirusa, w terminie 22-23 października ponownie odbędzie się Rajd Żubrów. To będzie 54. edycja imprezy dla oldboyów, zainicjowanej w 1966 roku przez Sobiesława Zasadę, który zdobył wtedy swój pierwszy tytuł Mistrza Europy.
54. Rajd Żubrów ma ponownie swoją bazę w Zakopanem, zaś trasy prób sportowych zostały wytyczone w powiatach tatrzańskim i nowotarskim. To swoisty powrót do źródeł, bowiem pierwszy Rajd Żubrów również zaczynał się i kończył w Zakopanem. Różnica jest zaś taka, że w 1966 roku jeszcze nie było hotelu „Kasprowy” u stóp Gubałówki, a kwaterą główną tamtych zawodów był mieszczący się przy ul. Bronisława Czecha hotel „Zakopane”, wzniesiony na odbywające się w lutym 1962 Mistrzostwa Świata FIS, a potocznie zwany „pepisem” (od skrótu PPIS – Państwowe Przedsiębiorstwo Imprez Sportowych, czyli obecny Centralny Ośrodek Sportu).
Trasa zawodów będzie liczyć 300 km, w tym blisko 20 km to próby sportowe, których zaplanowaliśmy łącznie dziesięć. Wszelkie szczegóły regulaminowe są dostępne na klubowej stronie http://www.automobilklub.krakow.pl/newsy_dok/00000129.pdf – informuje Małgorzata Dybczyk, sekretarz Automobilklubu Krakowskiego i wicedyrektor rajdu do spraw sportowych.
-Zapraszając do udziału w 54. Rajdzie Żubrów składam zarazem uczestnikom serdeczne życzenia wspaniałych sportowych emocji, bezpiecznego ukończenia zawodów oraz pięknych wspomnień z tradycyjnego Balu Żubrów – deklaruje Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego i zarazem dyrektor imprezy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: