Rajd Rzeszowski 2014 – udział zawodniczek
Uroczystym startem w czwartkowy wieczór rozpoczął się Rajd Rzeszowski. Na trasach zobaczymy jedynie jedną, polską pilotkę, a gościnnie wystąpią jeszcze dwie z Czech i Słowacji.
Jindriška ŽÁKOVÁ |
![]() |
fot. materiały zawodniczki |
Rajd Rzeszowski jest dość oblegany, także przez załogi zagraniczne, gdyż stanowi 8. rundę Mistrzostw FIA Strefy Europy Centralnej w Rajdach, 4. rundę LOTOS Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz 5. Rajdowego Pucharu Polski i do tego 4. rundę Mistrzostw Słowacji. Lista Startowa do cyklów mistrzowskich obejmuje 63 załogi z czterech krajów.
Pierwsza damsko-męska załoga pochodzi ze Słowacji i wystartuje z numerem 21 w… Porsche 911. Za kierownicą Radovan MOZNER i w roli pilotki – Michaela VEJAČKOVÁ. To debiutancki sezon tej zawodniczki.
Z numerem 55 pojedzie załoga z Czech: Miroslav KADLEC i Jindriška ŽÁKOVÁ w Hondzie Civic VTI. Ta 22-letnia zawodniczka startuje jako pilotka od 2012 roku, skupiając się przede wszystkim na sprintach i rajdach czeskich. Przez 6 rajdów stanowiła kobiecy team z Barbarą Holická, a od dwóch towarzyszy obecnemu kierowcy. Jej uzależnienie od rajdów rozpoczęło się od niewinnej przejażdżki z kolegą Jiřím Sojka, rajdówką po śniegu. Potem już z nim startowała. Był dla niej rajdowym mentorem:
– Nauczył mnie wszystkiego. Pomagał mi od samego początku, aż do teraz. Praca z nim jest idealna, zawsze miał cierpliwość do mnie i odpowiadał na wszystkie moje pytania, które mnie interesowały (…) Każdy rajd w którym biorę udział, to jak prezent do rozpakowania – nie zawsze jest taki, jak oczekujemy. W ciągu pierwszego sezonu miałam dwa wypadki, a mój debiut skończył się po kilku kilometrach na drzewie – wspominała w jednym z wywiadów zawodniczka. Mamy nadzieję, że Rajd Rzeszowski będzie dla niej radosnym prezentem!
Katarzyna Pytel-Majkowska |
![]() |
fot. materiały zawodniczki |
Lista Zgłoszeń do rywalizacji w Rajdowym Pucharze Polski obejmuje 54 załogi, jednak płeć piękna występuje na niej jedynie w formie „rodzynka”. Jedyną, polską zawodniczką w Rajdzie Rzeszowskim jest Katarzyna Pytel-Majkowska, która będzie pilotką Rafała Horeckiego w Hondzie Civic Type R z numerem 111:
– Rajd Rzeszowski to dla mnie świetne trasy, organizacja, atmosfera i kibice. Lubię ten rajd, bo odbywa się na terenach dobrze mi znanych, gdyż niedaleko OS Wojaszówka mieszka moja rodzina, gdzie spędzałam każde wakacje w młodych latach. Mój kierowca to dla mnie wielka niewiadoma, bo nie mieliśmy okazji jeszcze ze sobą współpracować. Tak dla mnie, jak i dla niego (bo nigdy nie jechał z kobietą pilotem) – będzie to wyzwanie, szczególnie na tak wymagającym rajdzie. Siadam na prawy fotel z uśmiechem i pozytywnym nastawieniem, pogoda będzie piękna, więc mam nadzieję na wielu kibiców na trasach – mówiła przed startem Kasia.
Rajd rozpoczyna się uroczystym startem w czwartek. W piątek zawodnicy mogą trochę pospać, bo wyruszają na trasy dopiero w południe, by po przejechaniu 5 odcinków specjalnych, późnym wieczorem zakończyć rywalizację. W sobotę do cyklów mistrzowskich dołączą zawodnicy Rajdowego Pucharu Polski i od samego rana będą pokonywać kolejne 6 odcinków. Uroczyste zakończenie rajdu jest przewidziane na godzinę 17 na rzeszowskim rynku.
Wszystkie informacje dotyczące rajdu można znaleźć na jego stronie oficjalnej: http://www.rajd.rzeszow.pl , a na relację telewizyjną z widowiskowego odcinka w centrum miasta zapraszamy w piątek o godz. 18.55 do TVP Rzeszów, a także do obejrzenia w internecie (www.sport.tvp.pl, www.tvpstream.tvp.pl ).
Najnowsze
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Ta zaskakująca cena obowiązuje co prawda na bazową wersję auta, ale to kwota za europejskie auto, która może skusić dotychczasowych klientów na tanie, chińskie odpowiedniki. -
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
-
Iveco vs rynek ciężarowy w Polsce: czy włoska marka utrzyma swoją przewagę w erze elektromobilności?
Zostaw komentarz: