Rajd Polski Kobiet – relacja i galeria
Rajdów dla kobiet odbyło się w Polsce już całkiem sporo, także Motocaina organizuje samochodowe zmagania dla pań. Tym razem jednak w sport motorowy zaangażowała się Fundacja Teraz Kobiety, której działalność skupia się na propagowaniu profilaktyki onkologicznej. Oto co działo się podczas I edycji Rajdu Polski Kobiet.
Zadowolone uczestniczki rajdu. |
fot. Motocaina.pl
|
17 czerwca o godzinie 17:30 w hotelu Le Meridien Bristol w Warszawie odbyło się uroczyste otwarcie pierwszej edycji Rajdu Polski Kobiet z udziałem Martyny Wojciechowskiej i Jarosława Kazberuka (oboje uczestniczyli wspólnie w Rajdzie Dakar), którzy byli oficjalnymi twarzami zawodów. Na konferencji obecne były wszystkie zgłoszone załogi rajdowe, a wśród czterdziestu dwóch uczestniczek była między innymi: Ewa Gawryluk i Dorota Kamińska. Ze znanych osób jedynie Jarosław Kazberuk – jako opiekun oraz silna załoga: Natasza Caban (samotnie opłynęła świat), Iwona Szwagrzyk (uczestniczka Rajdu Dakar) przejechali całą trasę zawodów i dotrwali do końca rywalizacji. Inne uczestniczki to głównie przedstawicielki sponsorów, partnerów rajdu, czy patronów medialnych przedsięwięcia.
Weź udział w samochodowym pucharze kobiet Motocaina.pl – wystarczy się zapisać! Na uczestniczki czeka wiele motoryzacyjnych atrakcji – więcej szczegółów tutaj. |
Radość na mecie. |
fot. Motocaina.pl
|
Nazajutrz, spod tego samego hotelu wystartowało w sumie 21 załóg kobiecych. Łączna długość trasy rajdu liczyła ponad 300 kilometrów, a składała się z czterech prób. Po drodze uczestniczki przejechały przez 20 miast i miejscowości, promując badania i profilaktykę onkologiczną (m.in.: Warszawa, Białobrzegi, Trzcianka, Wyszków, Długosiodło, Nowogród, Łomża, Kiermusy, Tykocin, Wasilków, Białystok).
Dla wszystkich pań udział w rajdzie był głównie podyktowany chęcią zabawy i wsparcia akcji dotyczącej promowania zdrowia kobiety, dlatego sport motorowy – w profesjonalnym znaczeniu tych słów – zszedł na drugi plan. Pomiary czasów przejazdów, czy w ogóle organizacja prób daleko odbiegały od standardów stosowanych w zawodowym sporcie, ale nie o to przecież podczas Rajdu Polski Kobiet chodziło. Przyjemnie było patrzeć na uśmiechnięte twarze uczestniczek, którym szybka jazda samochodem sprawiała dużo frajdy, więc wpadki Komandora Rajdu podczas trwania rywalizacji, czy też na rozdaniu pucharów przestały mieć jakiekolwiek znaczenie.
Ekipa Rajdu Polski Kobiet. |
fot. Motocaina.pl
|
Panie po raz kolejny udowodniły, że potrafią świetnie prowadzić samochód. Radość z jazdy widoczna była podczas startów na każdej z prób – niektóre zawodniczki były ewidentnie zdeterminowane do wygrywania (np. wyjmowały zbędne rzeczy z aut, aby je odciążyć na „odcinku specjalnym”), inne traktowały przejazdy jako próbę sprawdzenia możliwości własnych, jako kierowcy.
Na koniec, na rynku w Białymstoku odbył się mały happening promujący profilaktykę nowotworową – kobiece załogi i ich samochody przyciagnęły na rynek sporo gapiów, ale także panie, które chętnie dzieliły się swoimi przeżyciami związanymi z chorobami kobiecymi. Cieszy fakt, że mimo odmawiającego posłuszeństwa mikrofonu, czy mylenia miejsc i nazwisk zawodniczek podczas rozdawania pucharów, całość upłynęła w przyjemnej, radosnej atmosferze.
Promocja zdrowia kobiet. |
fot. Motocaina.pl
|
Warto podkreślić, że podczas trwania rywalizacji prowadzone były bezpłatne badania mammograficzne oraz pobór krwi. W akcję włączyło się także kilka placówek medycznych, które umożliwiły bezpłatne badanie cytologiczne, USG, porady psychologów. Łącznie wykonano 63 badań cytologii, 111 badań mamograficznych oraz pobrano krew od 116 osób, a 20 osób zapisano do rejestru niespokrewnionych dawców szpiku.
Fundacji gratulujemy pomysłu na połączenie promocji zdrowia kobiety z elementami rywalizacji sportowej. Takie akcje zawsze warte są uwagi i wsparcia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: