
Charytatywny Rajd Koguta 2023 – 1200 klasyków, 600 km trasy. Masz youngtimera? Startuj!
Już niebawem wystartuje po raz 7. Rajd Koguta 2023. Tegoroczna edycja zgromadziła już 1200 załóg, a zapisy wciąż trwają. Doskonała okazja na zobaczenie wielu aut zabytkowych w jednym miejscu.
Spis treści
- Charytatywny Rajd Koguta 2023 – kto może wziąć udział?
- Charytatywny Rajd Koguta 2023 – ile to kosztuje?
- Charytatywny Rajd Koguta 2023 – jaka trasa?
- Charytatywny Rajd Koguta 2023 – już ponad 1200 zgłoszonych ekip
- Charytatywny Rajd Koguta – co można wygrać?
Charytatywny Rajd Koguta w tym roku rusza po raz 7. Początek 8 czerwca 2023. Uczestnicy mają do przejechania prawie 600-kilometrową trasę w szczytnym celu. Rajd z Oławy do Stegny to przygoda dla całej rodziny i pomoc potrzebującym dzieciom. Startujący miłośnicy youngtimerów będą mogli wygrać kultowego Wartburga.

Charytatywny Rajd Koguta 2023 – kto może wziąć udział?
W Rajdzie Koguta 2023 brać mogą udział pojazdy wyprodukowane w Polsce lub bloku wschodnim, które mają co najmniej 20 lat, a także wszelkie inne pojazdy (także ciągniki, motocykle, rowery itp.) pod warunkiem, że wyprodukowano je nie później niż w roku 1994. Więcej wymogów nie ma, a wszystko po to, by przez wspólną zabawę wspólnie także pomóc potrzebującym dzieciom. Co ważne, Rajd Koguta to nie wyścig, liczy się tylko by dotrzeć do mety.

Charytatywny Rajd Koguta 2023 – ile to kosztuje?
Każda załoga w rajdzie wnosi opłatę, której kwota zależy od tego, jakim pojazdem startuje. Wpisowe w całości przekazywane jest na cele charytatywne. Organizatorem Rajdu Koguta 2023 jest Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Rajd potrwa od 8 czerwca do 10 czerwca.

Charytatywny Rajd Koguta 2023 – jaka trasa?
Start nastąpi 8 czerwca 2023 w Oławie, trasa wiedzie następnie przez Poznań, Gniezno, Malbork, aż do mety w Stegnie na Mierzei Wiślanej. Na mecie, na którą trzeba dotrzeć 10 czerwca, będzie czekać masa atrakcji dla uczestników i wiele licytacji na rzecz potrzebujących. Jeżeli kochacie pojazdy retro i youngtimery to przed wami niepowtarzalna okazja zobaczenia ich wszystkich w jednym miejscu.
Jeżeli chodzi o noclegi, to uczestnicy muszą je zorganizować we własnym zakresie. Stegna to malutka miejscowość, ale w sezonie ma nawet 14500 miejsc noclegowych. Są też pola kempingowe, na których mieści się razem aż 700 namiotów.

Charytatywny Rajd Koguta 2023 – już ponad 1200 zgłoszonych ekip
Już na miesiąc przed końcem zapisów, które realizowane są przez organizatora za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej, zgłoszonych jest ponad 1200 ekip, co oznacza, że w Stegnie, a także na trasie rajdu będzie można zobaczyć naprawdę bardzo wiele zabytkowych pojazdów.

Charytatywny Rajd Koguta – co można wygrać?
W tym roku nagrodą, którą mogą wygrać uczestnicy rajdu jest Wartburg z 1990 roku, oprócz tego w Stegnie wszyscy obecni – nie tylko startujące załogi – będą mogli wylicytować Volkswagena Passata z 1994 roku. Auta zostały przekazane przez platformy aukcyjne Bidcar.pl i Poleasingowe.pl, oba samochody również wezmą udział w samym rajdzie. Cała kwota z licytacji zostanie przeznaczona do puli środków zgromadzonych na cele charytatywne. Co ważne, obydwa auta zostaną odpowiednio przygotowane, wykonane zostaną wszelkie niezbędne naprawy mechaniczne, jak i blacharsko-lakiernicze, zatem oba pojazdy na pewno jeszcze długo posłużą zwycięzcom.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze: