
Rajd Dakar 2022. Jak będzie przebiegać trasa legendarnego rajdu?
Zawodnicy Rajdu Dakar 2022 przejadą łącznie ponad 8000 kilometrów. Trzy etapy odbędą się na wydmach, w tym odcinek maratoński, podczas którego startujący w rajdzie nie mogą korzystać z asysty mechaników.
2 stycznia 2022 wystartuje 44. edycja najtrudniejszego rajdu świata, który z miejscowości Ha’il ruszy w prawie dwutygodniową odyseję. Podczas Rajdu Dakar 2022 zawodnicy przemierzą 8000 kilometrów nową trasą, która w tym roku odwiedzi Pustą Ćwiartkę, czyli bezkresne piaski pustynii w południowej części Półwyspu Arabskiego.
Swoją opinię o nowej trasie wydała Laia Sanz, która rajd ukończyła już kilka razy, jednak w przyszłym roku po raz pierwszy zasiądzie za kierownicą samochodu, a nie motocykla:
Cóż, Arabię Saudyjską poznaliśmy już dwa lata temu, więc myślę, że nie będzie zupełnie inaczej niż ostatnio. Słyszałam, że jest mniej kamieni niż rok temu, co bardzo mnie cieszy. Podobno prawie codziennie będziemy poruszać się po wydmach, co będzie dobrym treningiem dla mnie, w aucie. Mam nadzieję, że będę cieszyć się jazdą.
Pierwszy etap to pętla wokół Ha’il o łącznej długości 546 kilometrów. To odcinek z dużą ilością piasku, lecz bez wielu wydm. Odcinek specjalny przepełniony będzie zagmatwanymi elementami nawigacyjnymi – jakiekolwiek skróty będą karane.
3 stycznia zawodnicy z Ha’il wyruszą do Al Artawiyah. To będzie pierwszy etap z łańcuchami wydm, które będą okazją dla pretendentów do zwycięstwa, aby odjechać od innych. Dalej kierowcy, motocykliści i quadowcy skierują się do Al Qaisomy. Etap czwarty to droga do stolicy Arabii Saudyjskiej, Rijadu – to też najdłuższy odcinek specjalny w całym rajdzie, o długości 465 kilometrów.
6 stycznia na zawodników czekać będzie pierwsza z dwóch pętli wokół Rijadu. Większość część trasy przepełniona będzie kamieniami, co da się we znaki motocyklistom. Następny dzień to kolejna pętla – tym razem na zachód od stolicy. Wydmy pojawią się w połowie trasy i będą rozciągać się przez około 40 kilometrów. Kolejny dzień, 8 stycznia, to dzień odpoczynku.
7 etap to droga przez nieznane wcześniej terytorium – na zawodników czeka setka kilometrów wydm. Po tym intensywnym czasie jazda powinna stać się łatwiejsza, jednak labirynt torów jazdy może być kolejnym problemem dla ekip. Kolejnego dnia na Dakarze na rywalizujących czeka długa droga z Ad-Dawadimi do Wadi ad-Dawasir. Etap dziewiąty to pętla wokół Wadi ad-Dawasir. 12 stycznia to dzień etapu dziesiątego, czyli drogi do Biszy. To jeden z najszybszych odcinków specjalnych, wśród różnorodnego krajobrazu – właśnie przez tempo podczas etapu zawodnicy będą musieli uważać, aby nie pomylić się w nawigowaniu. Następny dzień, 13 stycznia, to pętla wokół Biszy i przedostatni etap Rajdu Dakar – ma to być najbardziej techniczne wyzwanie, które może odwrócić losy rywalizacji do góry nogami.
Meta Rajdu Dakar 2022 zlokalizowana zostanie w Dżuddzie, gdzie rajd dotrze 14 stycznia i poznamy tam nowych mistrzów!
Łącznie w Dakarze i Dakarze Classic wystartuje 1065 zawodników i zawodniczek – zobaczymy 149 motocykli, 21 quadów, 97 samochodów, 58 ciężarówek, 44 pojazdy kategorii T3 oraz 61 pojazdów kategorii T4. W Dakar Classic wystartuje 128 samochodów i 20 ciężarówek.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: