Rajd Baja Carpathia 2014 w majówkę
Długi majowy weekend, dla uczestników rajdów terenowych, będzie w tym roku niezwykle pracowity. W dniach 1-3 maja w Stalowej Woli i okolicach odbędzie się kolejna już edycja Rajdu Baja Carpathia.
Rajd Baja Carpathia 2014 w majówkę |
Zawody stanowić będą drugą tegoroczną rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, rundę Rajdowych Mistrzostw Europy Strefy Centralnej CEZ-FIA i Mistrzostw Czech w Rajdach Terenowych oraz drugą rundę Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Dodatkowo zawodnicy startujący na motocyklach, quadach i pojazdach UTV powalczą o kolejne punkty w ramach Pucharu Polski w Rajdach Baja.
– Do 25 kwietnia przyjmujemy zgłoszenia do naszej imprezy, a pełna lista uczestników zostanie opublikowana cztery dni później. Z uwagi na międzynarodowy charakter rajdu na starcie spodziewamy się nie tylko czołowych polskich zawodników, ale również reprezentantów Czech, Słowacji czy Węgier. Pierwsza Runda RMPST, RPPST i Pucharu Polski w Rajdach Baja przyciągnęła ponad 70 załóg we wszystkich klasach. Liczymy na to, że podczas Baja Carpathia frekwencja będzie na podobnym poziomie, stanowczo podnosi to atrakcyjność imprezy dla kibiców. Na trzy tygodnie przed startem zawodów wszystkie kluczowe kwestie organizacyjne dopięte są na ostatni guzik i jesteśmy już prawie gotowi na przyjęcie uczestników – informuje Marcin Fiejdasz, dyrektor rajdu.
Główna baza zawodów, wzorem lat ubiegłych, zlokalizowana będzie w Stalowej Woli, gdzie zorganizowany zostanie Park Serwisowy oraz Biuro Rajdu. Trasa przebiegać będzie głównie po odcinkach na dobrze już znanym zawodnikom i kibicom poligonie wojskowym w Nowej Dębie. Rywalizację rozpocznie jednak, przygotowany przede wszystkim z myślą o kibicach, Odcinek Super Specjalny na błoniach nad Sanem w Stalowej Woli, do którego pierwsza załoga wystartuje w piątek 2 maja, o godz. 12.15. Dziesięć najwyżej sklasyfikowanych na Odcinku Super Specjalnym załóg, wybierze po jego zakończeniu pozycje startowe do kolejnego etapu rajdu, który przeniesie się na teren poligonu w Nowej Dębie.
Dla uczestników RMPST, Mistrzostw CEZ-FIA i Mistrzostw Czech oraz Pucharu Polski w Rajdach Baja przygotowano trasę liczącą ponad 463 km, z czego 316 km to długość Odcinków Specjalnych. Poza liczącym 6,50 km Odcinkiem Super Specjalnym w Stalowej Woli, zawodnicy trzykrotnie pokonają OS Bojanów o długości 103,22 km. Załogi zgłoszone w RPPST będą miały do przejechania krótszą, prawie 400-kilometrową trasę, z Próbami Specjalnymi o długości ponad 250 km. Na mecie rajdu, zlokalizowanej na terenie Parku Serwisowego, pierwsza załoga powinna zameldować się w sobotę 3 maja, około godziny 16.30.
– W stosunku do ubiegłego roku, w naszej imprezie pojawia się kilka nowości. Przede wszystkim zmienił się termin rajdu, który do tej pory odbywał się pod koniec czerwca. Zmienia się również lokalizacja Parku Serwisowego, który przenosi się na ul. 1-go Sierpnia w Stalowej Woli, na parkingi pod wiaduktem. W tym roku do udziału w rajdzie dopuszczone zostały ciężarówki terenowe. Z kolei zawodnicy startujący na motocyklach, quadach i pojazdach UTV klasyfikowani będą w powołanym od tego roku Pucharze Polski w Rajdach Baja – wylicza Dominik Noworól, dyrektor sportowy rajdu.
Organizacji Rajdu Baja Carpathia podjął się Automobilklub Rzeszowski, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Grupa4x4” oraz Automobilklubem Doliny Sanu. Marek Dobrowolski, Prezes Automobilklubu Rzeszowskiego, podkreśla wsparcie ze strony lokalnych władz samorządowych i instytucji. – Jak co roku możemy liczyć na przychylność władz samorządowych Stalowej Woli, na czele z Panem Prezydentem Andrzejem Szlęzakiem. Atmosfera życzliwości zbudowana została także wokół naszej współpracy z Nadleśnictwem Nowa Dęba i Ośrodkiem Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Nowej Dębie, bez pomocy których organizacja rajdu nie byłaby możliwa.
Szersze informacje na temat rajdu Baja Carpathia dostępne są na stronie internetowej www.bajacarpathia.pl.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: