Raikkonen wygrywa w Spa
Po zmiennych warunkach, w niedzielne popołudnie Spa, mimo kapryśnej natury powitała kierowców słońcem. Tym razem wyścig okazał się nieprzewidywalny z zupełnie innych powodów.
Giancarlo Fisichella, Kimi Raikkonen, Sebastian Vettel i szef zespołu Ferrari Stefano Domenicali |
fot. Red Bull
|
Po GP Europy wydawało się, że wyścig nie może już być bardziej ekscytujący. Dzisiaj okazało się,
że to mylna teza. Już w zakręcie Les Combes na pierwszym okrążeniu płonne okazały się nadzieje Jensona Buttona i Lewisa Hamiltona na zdobycie jakichkolwiek punktów. Romain Grosjean zahaczył
o tył bolidu kierowcy Brawn GP, a Hamilton starając się ominąć to zderzenie wpadł na Jaime Alguersari
z zespołu Toro Rosso. Po interwencji samochodu bezpieczeństwa Kimiemu Raikkonenowi,
który startował z 6. pola wystarczyła tylko chwila, aby wyprzedzić Giancarlo Fisichellę. Robert Kubica utrzymywał 3. pozycję, którą zdobył już na pierwszym okrążeniu. Pewnie nikt nie zakładał także, że Sebastian Vettel startujący z 8. pola znajdzie się na podium, a ruszający z pierwszego rzędu Jarno Trulli nie zdobędzie żadnych punktów.
W sobotnich kwalifikacjach zaskoczył wszystkich Giancarlo Fisichella, który wywalczył pole position.
Nikt chyba jednak nie miał wątpliwości, że będzie mu trudno utrzymać prowadzenie w wyścigu przed Kimi Raikkonenem. To przewidzieć było można. Kierowcy Force India udało się jednak dowieźć do mety drugie miejsce i wreszcie Vijay Mallya mógł odnotować na koncie swojego zespołu tak długo oczekiwany sukces. Po udanych sesjach kwalifikacyjnych wszyscy oczywiście mieli nadzieję na dobry rezultat BMW Sauber i faktem jest, że mało brakowało, a mielibyśmy Roberta Kubicę na podium. Zawiedli nas niestety stratedzy zespołu Red Bull, którzy tak pokierowali wyścigiem Sebastiana Vettela, że Polak nie był w stanie utrzymać 3. pozycji. Niewątpliwie jednak był to najbardziej udany wyścig niemiecko – szwajcarskiego teamu w tym sezonie. 4. miejsce Roberta i 5. Nicka Heidfelda jest najlepszym tegorocznym rezultatem.
Jak już wielokrotnie twierdzono, Formuła 1 jest zwyczajnie nieprzewidywalna.
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Liczba okrążeń |
Czas |
Poz. |
Punkty |
1 |
4 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
44 |
1:23.50.99 |
6 |
10 |
2 |
21 |
Giancarlo Fisichella |
Force India |
44 |
+0,9 sek |
1 |
8 |
3 |
15 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
44 |
+3.8 sek |
8 |
6 |
4 |
5 |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
44 |
+9.9 sek |
5 |
5 |
5 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
44 |
+11.2 sek |
3 |
4 |
6 |
2 |
Hiekki Kovalainen |
McLaren Mercedes |
44 |
+32.7 sek |
15 |
3 |
7 |
23 |
Rubens Barrichello |
Brawn GP |
44 |
+35.4 sek |
4 |
2 |
8 |
16 |
Nico Rosberg |
Williams |
44 |
+36.2 sek |
10 |
1 |
9 |
14 |
Mark Webber |
Red Bull |
44 |
+36.94 sek |
9 |
– |
10 |
10 |
Timo Glock |
Toyota |
44 |
+41.4 sek |
7 |
– |
11 |
20 |
Adrian Sutil |
Force India |
44 |
+42.6 sek |
11 |
– |
12 |
8 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
44 |
+46.1 sek |
16 |
– |
13 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
44 |
+54.2 sek |
18 |
– |
14 |
3 |
Luca Badoer |
Ferrari |
44 |
+102.1 sek |
20 |
– |
Wyc |
7 |
Fernando Alonso |
Renault |
26 |
– |
13 |
– |
Wyc. |
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
21 |
hamulce |
2 |
– |
Wyc. |
22 |
Jenson Button |
Brawn GP |
0 |
zderzenie |
14 |
– |
Wyc. |
8 |
Romain Grosjean |
Renault |
0 |
zderzenie |
19 |
– |
Wyc. |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
0 |
zderzenie |
12 |
– |
Wyc. |
11 |
Jaime Alguersari |
Toro Rosso |
0 |
zderzenie |
17 |
– |
Najszybsze okrążenie: Sebastian Vettel 1:47,263, na okrążeniu 38.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: