
Racing Point ukarane! Inne ekipy składają odwołania w sprawie RP20
FIA przyjęła protest Renault, w którym francuski zespół kwestionował legalność wlotów powietrza do hamulców w różowym RP20.
Legalność bolidu Racing Point wzbudziła zastrzeżenia już w trakcie przedsezonowych testów. Przez wielu samochód ekipy z Silverstone był nazywany „Różowym Mercedesem”, ze względu na niezwykłe podobieństwo do zeszłorocznego bolidu Srebrnych Strzał.
Po Grand Prix Styrii Renault złożyło oficjalny protest na ekipę Racing Point, argumentując, że zespół wykorzystał projekt, który nie był w całości ich własnością. Skarga dotyczy przede wszystkim przednich i tylnych kanałów hamulcowych, które według Renault są zbyt podobne do zeszłorocznego projektu Mercedesa.
Renault wskazało, że Racing Point, kopiując zeszłoroczny model Mercedesa, złamało zasadę zastrzegającą, by w przypadku korzystania z zewnętrznego źródła nie było ono zawodnikiem, ani pośrednio lub bezpośrednio projektantem wymienionych części dla jakiegokolwiek zawodnika.
Przeczytaj też: Renault złożyło protest na ekipę Racing Point
ZSS Grand Prix Styrii uznał, że wloty powietrza użyte w RP20 nie zostały zaprojektowane przez Racing Point, co narusza regulamin Formuły 1. FIA potwierdziła, że projekt wlotów powietrza w RP20 pochodzi z ubiegłorocznego modelu Mercedesa W10.
Różowy zespół ukarano odebraniem 15 punktów w klasyfikacji zespołów oraz grzywną w wysokości 400 000 € – po 200 tysięcy za samochody Sergio Péreza i Lance’a Strolla. Dodatkowo Racing Point otrzymał również naganę za wykorzystanie takich samych wlotów powietrza w dwóch kolejnych Grand Prix.
Po Grand Prix 70-lecia Formuły 1 Racing Point dostało kolejną naganę za użycie uznanych za niezgodne z przepisami sportowymi tylnych wlotów powietrza do hamulców. Spodziewane są kolejne nagany po każdym wyścigu przejechanym z kwestionowanymi wlotami powietrza.
Szef ds. technicznych bolidów jednomiejscowych w FIA, wyjaśnił decyzję sędziów, podkreślając, że wloty nie są sprzeczne z technicznego punktu widzenia:
Sędziowie byli zdania, że winny był proces, a nie części. Po pierwszym proteście podczas Grand Prix Styrii zastosowano sankcję związaną z odebraniem punktów i karę finansową. Według sędziów obejmują one już cały proces i dlatego choć po kolejnych wyścigach protest został uznany za zasadny, Racing Point zostały udzielone nagany.
Nie wszyscy w paddocku F1 są jednak zadowoleni z tej decyzji. Renault, Ferrari, McLaren i Williams domagają się większej kary dla zespołu Racing Point. Szef Ferrari, Mattia Binotto, powiedział:
Nie zgadzamy się z całą koncepcją samochodu Racing Point. Uważamy, że regulamin jest wystarczająco jasny. Naszym zdaniem doszło do naruszenia regulaminu. Nie sądzę, żeby dzisiejszy werdykt był wystarczający, bo dotyczy tylko nawiewów na hamulce, a nie całej koncepcji samochodu. Jak powiedział Zac Brown, to jedynie wierzchołek góry lodowej i jeszcze sporo rzeczy pozostało do wyjaśnienia.
Przeczytaj też: Ferrari nie wygra wyścigu przed sezonem 2022. Czy to upadek legendy?
Co ciekawe, zespół Racing Point również się odwołał od decyzji FIA, uznając, że kara, którą utrzymał, jest zbyt surowa.
Teraz całą sprawę rozpatrzy Międzynarodowy Trybunał Odwoławczy FIA
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: