Puchar Świata Enduro Kobiet FIM rozstrzygnięty
W pierwszy weekend jesieni, w malowniczej miejscowości Noiretable we Francji odbyły się dwie ostatnie rundy pierwszego w historii Pucharu Świata Enduro Kobiet FIM. Rywalizacja od samego początku dostarczała wielu emocji i zapowiadała interesującą walkę o podium.
Ludivine Puy |
![]() |
fot. Celestyna Kubus
|
Podczas rund rozgrywanych w trzech krajach: we Włoszech, Polsce i Francji na starcie stanęło w sumie piętnaście zawodniczek z całego świata m.in. z Francji, Australii, Niemiec, Finlandii.
Pierwszą liderką klasyfikacji generalnej została Francuzka Ludivine Puy i to właśnie zawodniczka Gas Gas nie oddała prowadzenia aż do ostatniej rundy – została pierwszą w historii mistrzynią.
– Przygotowywałam się z myślą o tych ostatnich zawodach. Muszę przyznać, że pochodzę z regionu Picardy i jazda w błocie nie jest dla mnie żadnym problemem. Jeżdżę już od wielu lat i to jest mój pierwszy tytuł w tej dyscyplinie. To jest nagroda dla moich rodziców, mojej rodziny i moich sponsorów. Jestem z siebie bardzo dumna i mam nadzieję być numerem jeden jeszcze przez długi czas – powiedziała po zawodach mistrzyni świata Ludivine Puy.
Blandine Dufrene |
![]() |
fot. Celestyna Kubus
|
Ze zmiennym szczęściem walczyła w zawodach koleżanka z teamu popularnej „Lulu”, filigranowa Francuzka Blandine Dufrene. Miała lepsze i gorsze starty, trzykrotnie stawała na podium i w ostatecznym rozliczeniu udało zajęła drugą lokatę w generalce.
Jako trzecia została sklasyfikowana najstarsza z całej stawki, Niemka Heike Petrick. Ta najbardziej doświadczona zawodniczka spośród wszystkich uczestniczek pokazała, że wciąż może walczyć o najważniejsze trofeum i nie musi mieć kompleksów przed dużo młodszymi koleżankami. Warto też wspomnieć o startach wielokrotnej Mistrzyni Świata w trialu – Laili Sanz. Hiszpanka udowodniła, że również w rajdach enduro radzi sobie całkiem nieźle. Podobnie Finka Vanja Kollman, która m.in. w Kwidzyniu (relację z tej rundy przeczytasz tutaj.) stanęła na drugim stopniu podium.
Heike Petrick |
![]() |
fot. Celestyna Kubus
|
Pierwszy sezon Pucharu Świata Enduro Kobiet FIM pokazał, że kobiece enduro stoi na bardzo wysokim poziomie, że dziewczyny nie odpuszczają i każda z nich stara się pokonać nawet te najtrudniejsze przeszkody. Mimo, że podczas każdej z rund mogły przejeżdżać nieco łatwiejszą, wytyczoną specjalnie dla nich przez organizatorów trasą, wybierały profesjonalne przejazdy. Nie obyło się bez wywrotek i kłopotów z motocyklami, ale nie było też żadnych poważnych kontuzji.
Już w kolejnym sezonie możemy liczyć na jeszcze bardziej zacięta walkę i coraz większą liczbę rywalizujących ze sobą zawodniczek. Możemy jedynie żałować, że na starcie nie zobaczymy żadnej Polki…
2010 MAXXIS FIM ENDURO WORLD CHAMPIONSHIP
Pos. | Rider | Total | ITA | POL | FRA | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | PUY Ludivine | 143 | 18 | 25 | 25 | 25 | 25 | 25 | |
FRA | GAS-GAS | ||||||||
2 | DUFRENE Blandine | 116 | 25 | 16 | 22 | 20 | 18 | 15 | |
FRA | GAS-GAS | ||||||||
3 | HEIKE Petrick | 106 | 12 | 20 | 20 | 16 | 16 | 22 | |
DEU | KTM | ||||||||
4 | KOLLMAN Vanja | 103 | 15 | 15 | 18 | 22 | 15 | 18 | |
SWE | KTM | ||||||||
5 | BOUISSON Stéphanie | 87 | 22 | 14 | 14 | 14 | 11 | 12 | |
FRA | YAMAHA | ||||||||
6 | SANZ Laia | 80 | 16 | 22 | — | — | 22 | 20 | |
ESP | HM-HONDA | ||||||||
7 | ROSSAT AUDREY | 72 | 20 | 18 | 16 | 18 | — | — | |
FRA | GAS-GAS | ||||||||
8 | GIMBERT Marion | 57 | 14 | 12 | — | — | 20 | 11 | |
FRA | KTM | ||||||||
9 | PARKER Alison | 50 | 11 | 11 | 15 | 13 | — | — | |
AUS | YAMAHA | ||||||||
10 | BERREZ Juliette | 30 | — | — | — | — | 14 | 16 | |
FRA | TM | ||||||||
11 | BERGMAN Sanna | 28 | — | — | 13 | 15 | — | — | |
SWE | |||||||||
12 | FOURNEL Géraldine | 26 | — | — | — | — | 12 | 14 | |
FRA | KTM | ||||||||
13 | RIAT Delphine | 26 | — | — | — | — | 13 | 13 | |
CHE | YAMAHA | ||||||||
14 | SAPPINO Anna | 26 | 13 | 13 | — | — | — | — | |
ITA | HM-HONDA | ||||||||
15 | BALDUZZI Emanuela | 20 | 10 | 10 | — | — | — | — |
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: