Przyszłość z przeszłością
Wielkie marki dowodzą, że samochód świetnie może się prezentować w muzeum. A nowatorska, odważna, designerska „gablotka" często stanowi idealne tło by dopełnić wizerunku legendarnych modeli i historii firm. Przedstawiamy Muzeum Porsche projektu Delugan Meissi Architects.
![]() |
fot. Delugan Meissi Architects
|
Porsche to marzenie każdego fana motoryzacji. Historia marki Porsche jest niemal tak stara, jak historia samochodu.
Ferdynard Porsche bowiem jako konstruktor zyskał sławę bardzo wcześnie, jeszcze w latach 20. Gdy opracował w Daimlerze legendarny wóz sportowy z kompresorem.
Kiedy w 1931 roku usamodzielnił się, w Zuffenhausen, dzięki swym wynalazkom, stworzył podstawy rozwoju produkowanych seryjnie samochodów sportowych oraz aut wyścigowych przyszłości.
![]() |
fot. Delugan Meissi Architects
|
Dotychczasowe Muzeum Porsche udostępnione zostało dla publiczności w 1976r. Skrywało 15 wyścigowych i sportowych samochodów oraz prototypów. Piekielne rakiety, które można czasami jeszcze podziwiać podczas zawodów czy spotkań oldtime’rów. Historię tej marki można natomiast oglądać od 28 stycznia 2009r. w futurystycznym, niesamowitym muzeum, którego bryła zdaje się być zawieszona nad ziemią.
Nowe, wielkie Muzeum Porshe, zlokalizowane bezpośrednio za Zuffenhausener Porscheplatz, zdaje się zaprzeczać prawom grawitacji. Kształtem przypomina fragment skręconej struktury DNA lewitującej w powietrzu. Każdy z poziomów muzeum został wkomponowany spiralnie wokół centralnie położonego atrium.
Autorem projektu jest wiedeńskie biuro Delugan Meissi Architects. Stworzyło ono projekt budynku podzielonego na dwie przestrzenie. Pierwsza – Collection Rooms – charakteryzuje się ogromnymi oknami, naturalnie doświetlającego eksponowane w pomieszczeniach kolekcje. Drugą – Legend Rooms – osłaniają ściany. Elewację tworzą naprzemiennie przenikające się szklane i betonowe piętra.
Na 5600m2 znajdują się eksponaty dokumentujące projekty Ferdynanda Porsche, modele firmowane jego nazwiskiem oraz warsztat w którym przywracane do świetności będą najstarsze modele Porsche.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: