Przyszłość DTM wyjaśniona. Czy w przyszłym sezonie zobaczymy samochody w akcji?
W lipcu informowałyśmy, że szef DTM Gerhard Berger obawia się, że seria może zniknąć po zakończeniu sezonu 2020. W ten weekend oficjalnie ogłoszono jaka przyszłość czeka legendarną serię.
W kwietniu 2020 roku Deutsche Tourenwagen Masters otrzymało potężny cios, od jednego z dwóch zaangażowanych w nią obecnie producentów – Audi ogłosiło, że koryguje swój program zaangażowania w sporty motorowe i po zakończeniu sezonu 2020, nie przedłużą swego zaangażowania w wyścigach DTM.
Przeczytaj też: Czy to koniec DTM?
Tym samym jedynym zespołem w DTM w sezonie 2021 pozostałoby BMW. Szef DTM Gerhard Berger głośno mówił o tym, że obawia się, że seria może zniknąć po zakończeniu sezonu 2020. W ten weekend oficjalnie ogłoszono jaka przyszłość czeka legendarną serię.
Deutsche Tourenwagen Masters będzie kontynuowane w 2021 roku!
Seria będzie oparta na prywatnych zespołach, choć nie wykluczono fabrycznego wsparcia. Za zgodą Audi i BMW, samochody Class One zostaną zastąpione przez pojazdy na bazie GT3.
Gerhard Berger, wyznał:
Podczas kompleksowych negocjacji w minionych miesiącach rozpatrywaliśmy różne opcje strategiczne, dotyczące przyszłości DTM. W ostatnich dniach przeprowadziłem bardzo konstruktywne rozmowy z Audi i BMW. Obydwaj producenci zgodzili się, żebym przejął pełną odpowiedzialność za przyszłość serii, w której jak na razie będą wystawiane głównie samochody GT.
To, że Audi i BMW wspierają scenariusz kontynuacji DTM, stanowi wspaniałą wiadomość dla pracowników i kibiców motorsportu.
W przyszłości nie będzie już fabrycznych zespołów. Niezależne, profesjonalne prywatne teamy powalczą o zwycięstwa na tej platformie. Dla mnie ważne było zaangażowanie obydwu producentów w tej koncepcji. Chciałem, żeby modele GT Audi i BMW również się ścigały. Obecnie mam potwierdzone to zaangażowanie.
Przeczytaj też: Pechowy weekend Kubicy na Nürburgringu
Nie wiadomo jednak, czy Audi i BMW pozostaną w serii. Na razie Audi zapowiedziało, że zapewni R8 GT3 chętnym do startu, prywatnym zespołom. Z kolei BMW wprowadzi nowe M4 GT3 najwcześniej w 2022 roku, wcześniej jednak będzie możliwe wykorzystanie M6 GT3, choć BMW Serii 6 nie są już produkowane.
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: